פיצוץ בצנרת בדירה שכורה – איך תתמודדו עם זה

פיצוץ בצנרת בדירה שכורה – איך תתמודדו עם זה

לפעמים אין מזל, ובצנרת הבית מתרחש פיצוץ.

פיצוץ בצנרת יכול לקרות בכל מקום ובכל זמן, כתוצאה מסיבות מגוונות.

כאשר הפיצוץ קורה בדירה שכורה, עולות שאלות באשר למי שנושא באחריות לכך.

במאמר הבא נעסוק בהתמודדות עם פיצוץ בצנרת הבית, עם דגש על דירה שכורה.

 

לפעול בהקדם האפשרי

כאשר מתרחשות תקלות בדירה שכורה, עולה הדילמה על מי מוטלת האחריות לשאת בעלות התיקונים – על הדיירים הנוכחים או שמא על בעל הדירה? בהקשר של פיצוץ בצנרת, מוטב לדחות את הדילמה הזאת למועד מאוחר יותר ובראש ובראשונה לקרוא לבעל מקצוע שיודע לבצע איתור נזילות מים. לפיצוץ בצנרת עלולות להיות השלכות חמורות על מבנה הדירה, תכולתה והתשתיות הקיימות בה, לרבות סכנות בטיחותיות. לכן צריך לפעול בהקדם האפשרי לאיתור הפיצוץ ולתיקון איכותי שלו.

 

של מי האחריות הזאת?

לא פעם עולה קונפליקט בין בעל הדירה לדייריו: מי צריך לשלם בגין תיקונים שונים בדירה השכורה? התשובה כתובה ברוב המקרים בהסכם השכירות שנחתם, אשר מעגן בחוזה סיטואציות שונות של תקלות ותיקונן.

באופן כללי, מרבית החוזים הסטנדרטיים מטילים את האחריות בהתאם לנסיבות. כלומר, אם התקלה התרחשה עקב פגיעה מכוונת או רשלנות אזי הנושאים בנטל האחריות יהיו הדיירים. אם לעומת זאת מדובר בליקוי שנגרם עקב בלאי טבעי או תחזוקה לא נאותה של המבנה אז האחריות מוטלת על כתפי בעל הדירה. היגד כללי זה נכון לגבי כל התקלות האפשריות בדירה השכורה, לרבות תקלות בצנרת ופיצוצים.

יש לציין שחשוב לקרוא בעיון את חוזה השכירות ולראות בדיוק מה הוא אומר בנוגע למקרים אלו. מומלץ לעבור בדקדוק על סעיפים מסוג זה לפני חתימה וכניסה לדירה על מנת שלא לגלות הפתעות מצערות בהמשך.

 

חשבון בבקשה

בדרך כלל, החשבונות השונים הנוגעים לדירה – מים, חשמל ארנונה וכדומה, משולמים על ידי הדיירים הנוכחים. אולם, במקרה של פיצוץ בצנרת שהאחראי עליו הוא בעל הדירה, יש מקום להתמקח על חשבון המים. במידה וחשבון המים יצא מופרז כתוצאה מהפיצוץ, ייתכן מצב בו בעל הדירה יצטרך לשלם חלק ממנו כחלק מהעלות הכוללת של תיקון הפיצוץ.

 

מיהו בעל המקצוע המתאים?

בדירות שכורות רבות, מחזיק בעל הדירה במאגר בעלי מקצוע זמינים וקרובים, אשר יידעו לתת פתרון מהיר לטובת הדיירים המתגוררים בדירה. מומלץ לוודא בתחילת החוזה מיהם בעלי המקצוע הרלוונטיים לכל תקלה מבחינת בעל הדירה, ולשמור אותם ברשימת אנשי הקשר. יחד עם זאת, בהקשר של פיצוץ בצנרת אין לסמוך על כך בעיניים עצומות. חשוב לוודא שהאינסטלטור מטעם בעל הדירה, במידה וקיים אדם כזה, הוא אכן אדם המתמחה באיתור נזילות. אם לא כך המקרה, מומלץ להשקיע בחיפוש קצר באינטרנט עד למציאת איש מקצוע איכותי בעל ההתמקצעות המתאימה בתחום מורכב זה.

 

תיקון צינור

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »