סוגים של מצבות ומה ההבדלים ביניהם

ימים מצערים עוברים עליכם ואנו משתתפים בצערכם, על מנת לחלוק את הכבוד האחרון עם המנוח ולבחור את המצבה שתהיה מעל הקבר תוכלו להבין מה סוגי המצבות המוצעות ולבחור את המתאים ביותר עבורכם ועבור המנוח.

 

סוגי קבורה ומצבות

על מנת להבין בסוגי מצבות יש להבין את סוגי הקבירה הקיימים ולכל אחד תתאים מצבה מסוג אחר.

 

קבורת שדה 

הקבורה המסורתית בה הקברים נחפרים בקרקע בעומק 120 ס"מ, ממוקמים זה לצד זה במרחק שווים באותו המפלס על פני דונם אחד נפרסים 250 – 300 קברים.

עקב מצוקת הקרקעות בישראל בשנים האחרונות התווספו סוגי קבורה נוספים.

בקבורה זו תוכלו להתאים כל מצבה בכל גודל או אבן שתרצו, כמובן שאת הכיתוב או ציור תוכלו לבחור גם.

 

קבורת סנהדרין

בתקופת הסנהדרין נקברו הנפטרים בקומות, מערות או מדרון ההר.

כיום ניתן לכנותה גם "קבורה בקומות" בתוך אולמות קבורה נחפרים מספר קומות של גומחות בקיר. הנקבר מוכנס לגומחה על גביי מיטה מיוחדת ולאחר מכן מתכסה בעפר, על גביי הקיר ניצבת מצבה לכיסוי הגומחה ומתחת המצבה מותקן מדף לנרות זיכרון ופרחים.

קבורה זו חוסכת במקום ומסייעת בפתרון מצוקת הקרקעות. ניתן להציב 1300 קברים לדונם ועלוה זולה יותר.

בקבורה זו גודל המצבה תהיה בגודל וצורה שווה לכל המצבות בהתאם לגודל הגומחה בקיר, כמובן שתוכלו לבחור את הכיתוב והתוכן שיהיה עליה.

 

קבורת רמה

מכונה גם קבורת רבודה, מהווה גם כן פתרון למצוקת הקרקעות לקבורה והיא מתקיימת במבנה רב קומות. קבורה על גביי משטח בטון ועליו עפר. המרחקים בין הקברים דומים למרחקים בין קבורת השדה.

בקבורה זו גם כן גודל וצורת המצבה יהיו דומים לשאר המצבות על פי גודל הקבר ותוכלו לבחור את התוכן שייכתב.

 

קבורת על

קבורה זו מתאימה לשני נפטרים, גם במרחק של זמן אחד מהשני. בני המשפחה רוצים לקבור את הנפטר בסמוך לקברו של בן משפחה אחר יוכלו להטמין אותו מעל הקבר הקיים. קבורת על כוללת את פירוק המצבה הקיימת והקמת מצבה כפולה עם שמותיהם של שני הנפטרים.

בקבורה מסוג זה תהיו מודעים שהמצבה שתהיה מעל הקברים תייצג את שני הנפטרים, מכיוון שזוהי קבורת שדה תוכלו לבחור את הגודל והצורה של המצבה.

 

קבורה זוגית

קבר אחד לבני זוג המעוניינים להיקבר יחד, מי מבניהם שנפטר קודם ייקבר בחלק התחתון בעומק 2 מטרים ויכוסה באבנים ועפר, בן\בת הזוג שיקבר לאחר מכן יהיה בחלק העליון.

בקבורה זו המצבה גם תהיה משותפת לבני הזוג בהתאם לרצונם להיקבר יחד ותנציח את הפתגם "בחייהם ומותם לא נפרדו".

 

לסיכום

בימים מצערים אלו בחירות של סוגי קבורה ומצבות עלולות להיות לא נעימות, אנו מקווים שגרמנו לדברים להיות מובנים יותר. שלא תדעו עוד צער.

 

בית קברות

אולי יעניין אותך גם

אימון אישי
צרכנות
איך בוחרים מאמן כושר?

בחירה של מאמן כושר אינה עניין פשוט. אם חשבתם ליצור קשר עם מאמן כושר אקראי מבלי להכיר אותו באופן מעמיק, כדאי שתדעו שהגעתם אל המקום

קרא עוד »
חדר
צרכנות
3 קריטריונים למבנה מסוכן

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי בתקופה האחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מבנים שהתגלו כמסוכנים. מצב זה מוביל אנשים רבים לתהות אם סימנים שהופיעו

קרא עוד »
נהג מקצועי
צרכנות
האם יש קסדה ייעודית לטרקטורון?

מתכוננים לקראת רכיבת השטח הבאה שלכם על טרקטורונים? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לגבי קסדה ייעודית לטרקטורון. רוצים

קרא עוד »
קופת חיסכון
צרכנות
כמה עולה מנוי נינטנדו?

מנויים לקונסולות משחק הם הדבר החם והמדובר ביותר בעולם הגיימינג לאחרונה. כבר אין צורך לצאת מהבית ולרכוש משחקים, אלא ניתן לקנות מנוי המעניק לכם גישה

קרא עוד »