סובלים מסחרחורות? ממה זה נגרם ואיך אפשר לטפל?

סחרחורת היא תחושה נפוצה שאנשים רבים חווים בשלב מסוים בחייהם והיא מתאפיינת בתחושה של חוסר יציבות או הרגשה של ריחוף. בעוד שסחרחורת מזדמנת יכולה להיות יחסית לא מזיקה וזמנית, סחרחורת חוזרת או כרונית יכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם. בואו ונבדוק מהם הגורמים המרכזיים לסחרחורת ונדון באפשרויות טיפול זמינות, שיכולות להקל על סימפטום מעיק זה. 

 

האוזן הפנימית

לאוזן הפנימית תפקיד חיוני בשמירה על תחושת האיזון. כל הפרעה או תקלה במערכת העדינה הזו עלולים להוביל לסחרחורת. אחת הסיבות השכיחות ביותר לסחרחורת היא ורטיגו המתרחש כאשר גבישי סידן זעירים בתוך האוזן הפנימית מתנתקים ממקומם ומפריעים לאיזון הנוזלים התקין.

\הפרעה זו שולחת אותות שווא למוח, וכתוצאה מכך נוצרת תחושת הסחרור. למרבה המזל, במסגרת טיפול בסחרחורת ניתן להשתמש ביעילות בטכניקה הכוללת הזזת הראש בתנוחות ספציפיות כדי למקם מחדש את הגבישים שנעקרו.

האוזן הפנימית

תופעות לוואי תרופתיות

תרופות מסוימות יכולות גם לגרום לסחרחורת כתופעת לוואי. תרופות נגד לחץ דם, תרופות נוגדות חרדה ונוגדי פרכוסים הן דוגמאות לתרופות שעלולות לגרום לסחרחורת. אם אתם חושדים שהסחרחורת היא תופעת לוואי של תרופות, חיוני להתייעץ עם הרופא שיוכל להתאים את המינון או לרשום תרופה חלופית שאין לה השפעה שלילית זו. תזכרו לעולם לא לשנות את משטר התרופות שלכם ללא הדרכה מקצועית.

 

מחלות לב ולחץ דם נמוך

סחרחורת יכולה להיות גם סימפטום למחלות לב או לחץ דם נמוך. כאשר הלב לא מצליח להזרים כמות מספקת של דם למוח, אדם עלול לחוות סחרחורת או אפילו עילפון. באופן דומה, לחץ דם נמוך עלול לגרום לסחרחורת עקב זרימת דם לא מספקת למוח. טיפול במחלות לב או איזון לחץ דם באמצעות תרופות, שינויים באורח החיים או שינויים תזונתיים יכולים להקל על התסמינים האלו.

 

התייבשות והיפוגליקמיה

התייבשות ורמת סוכר נמוכה בדם (היפוגליקמיה) הם גורמים שכיחים לסחרחורת. כאשר הגוף מתייבש, נפח הדם יורד, מה שמוביל לירידה בלחץ הדם וכתוצאה מכך לסחרחורת. באופן דומה, רמות נמוכות של סוכר בדם עלולות לגרום לסחרחורת שכן המוח דורש אספקה ​​מתמדת של גלוקוז כדי לתפקד בצורה מיטבית. הקפדה על צריכת נוזלים מספקת וצריכת ארוחות קבועות ומאוזנות יכולות לסייע במניעת סחרחורת הקשורה להתייבשות והיפוגליקמיה.

התייבשות והיפוגליקמיה

מיגרנה וסטיבולרית

מיגרנות וסטיבולריות הן סוג מסוים של מיגרנה המשפיעה על המערכת הוסטיבולרית, האחראית על שיווי משקל והתמצאות במרחב. מיגרנות אלו עלולות לגרום לסחרחורת חמורה, ורטיגו ובחילות. שילוב של שינויים באורח חיים, כגון הימנעות ממזונות מסוימים וניהול מתח, יחד עם תרופות, יכולים לסייע בניהול מיגרנות וסטיבולריות ביעילות.

 

שימוש בפיזיותרפיה לטיפול בסחרחורות

אפשרויות הטיפול בסחרחורת משתנות בהתאם לגורם הבסיסי ולחומרת התסמינים. בנוסף לטיפולים הספציפיים שהוזכרו כאן, פיזיותרפיה, במיוחד טיפול שיקום וסטיבולרי, יכולה להוות טיפול נרחב ויעיל ביותר לסחרחורות. פיזיותרפיה יכולה להתמקד בשיפור שיווי המשקל, הפחתת סחרחורת ושיפור יכולתו של המוח להסתגל לאותות השגויים הנשלחים על ידי האוזן הפנימית.

תרגילי שיקום וסטיבולרי כוללים בדרך כלל תנועות ראש ועיניים, אימוני שיווי משקל ותרגילי קואורדינציה. המטרה היא לאמן מחדש את המוח להסתמך על קלט חושי חלופי ולהחזיר לעצמו את השליטה באיזון.

 

דגש חשוב

חשוב לציין, כי יש להימנע מאבחון עצמי ומטיפול עצמי בכל הנוגע לטיפול בסחרחורת. התייעצות עם איש מקצוע בתחום הבריאות, כגון רופא אף אוזן גרון או נוירולוג, היא חיונית כדי לאבחן במדויק את הגורם הבסיסי לסחרחורת ולפתח תוכנית טיפול מתאימה. הרופא יוכל להעריך את הסימפטומים שלכם, לבצע בדיקות נחוצות ולהמליץ ​​על גישת הטיפול המתאימה ביותר למצב הספציפי שלכם.

 

סיכום

סחרחורת יכולה להיות סימפטום מתיש שמשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום של אדם. הבנת הגורמים הבסיסיים לסחרחורת היא חיונית בקביעת אפשרויות הטיפול המתאימות. בין אם זה ורטיגו, תופעות לוואי תרופתיות, מחלות לב, התייבשות או מיגרנות וסטיבולריות קיימות גישות טיפול שונות, כשפיזיותרפיה יכולה להוות כלי משמעותי בטיפול בתופעה זו.

\חשוב להתייעץ עם איש מקצוע רפואי כדי לאבחן במדויק את הגורם לסחרחורת ולפתח תוכנית טיפול פרטנית. עם גישה נכונה, ניתן לטפל ביעילות בסחרחורת, ולאפשר לכם להחזיר את האיזון לחיים שלכם.

סובלים מסחרחורות ממה זה נגרם ואיך אפשר לטפל

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »