בריאות הגוף והנפש: הכירו את העולם המופלא של הארומתרפיה

בשנים האחרונות אנו שומעים על עלייה ניכרת בקבלת טיפולים שנוגעים לענף הרפואה ההוליסטית. ההתעניינות הערה בנושא גרמה לנו להוציא מספר מדריכים שמציגים בכל פעם תחום אחר מהענף הרחב. הפעם נציג בפניכם את העולם המופלא של הארומתרפיה. הישארו כאן ותגלו במה מדובר ואיך טיפול מסוג זה ישנה את חייכם מקצה לקצה.

 

ארומתרפיה – מה זה אומר?

נסביר תחילה שארומתרפיה מורכבת מ – 2 מילים: ארומה (ניחוח) ותרפיה (ריפוי) שמרמזות על אופן הטיפול בשיטה. נסביר שזו מאפשרת להביא לריפוי של הגוף והנפש, תוך שימוש בתמציות אתריות של צמחים שמדיפים ריח. השמנים הללו מופקים על ידי מטפלים שהוסמכו לדבר, תוך שימוש בחלקים שונים של הצמחים, לדוגמא:

  • פירות
  • קליפות
  • פרחים
  • עלים וכו'

אל תטעו לחשוב שמדובר בתחום שצץ בשנים האחרונות. שכן, יש עדויות שמראות שנעשה שימוש בארומתרפיה על ידי מלכים, בעלי כוח וממון לפני מאות דורות.  שכן, כבר אז ידעו ששמנים מאפשרים לחזק את הגוף והנפש.

ארומתרפיה

כך מכינים את התמציות

נציג בפניכם הסבר קצר אודות אופן הכנת התמצית. שכן, הסבר מלא שיאפשר לכם להכין תמציות באופן עצמאי בבית יינתן אך ורק במסגרת קורס פרחי באך. נסביר שמבודדים בעצם את החומרים הארומטיים ומביאים לזיקוק של תמצית טהורה. קיימות 2 שיטות נפוצות להפקת השמן האתרי:

  1. זיקוק באדים: מחממים מים לטמפרטורה גבוהה יחסית, כדי שיוצרו אדים שיוצאו את החומרים הכימיים מתוך הצמח
  2. כבישה: מדובר בתהליך שמתבצע עם פירות (אשכולית, תפוז וכו'). במהלכו, סוחטים את הפרי במלואו

 

ההשפעה של השמנים האתריים

השמנים האתריים שמופקים מצד מומחים שלמדו בעבר לימודי ארומתרפיה, מובילים להשפעות שונות. יש שמנים שיכולים לעודד הפרשה של הורמוני הרגעה, כך שהם מתאימים למי שחווים לחץ וחרדה. שמנים אחרים יכולים לטפל בבעיות פיזיות שונות, משום שהם חודרים למערכת הדם ומסייעים לרקמות ואיברי הגוף.

 

הכנה של שמנים אתרים – לא עניין של מה בכך

תחום הארומתרפיה מצריך היכרות מעמיקה עם גורמים שונים שמשפיעים על איכות השמן. חשוב לציין זאת, כדי שתדעו שההכנה של שמנים אלו לא יכולה להתבצע באופן אקראי. שכן, יש לעמוד בקריטריונים בסיסיים שיובילו להפקה של שמן איכותי במיוחד. הכוונה ל – 4 הקריטריונים הבאים:

  • תנאי גידול מיטיבים של הצמח
  • אקלים מתאים
  • איכות הקרקע שבה הצמח גדל
  • תנאי אחסון (יש לשמור את השמן בתוך בקבוק מזכוכית במקום מוצל ויבש)

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את העולם הקסום שעומד מאחורי תחום הארומתרפיה. בשלב זה אתם מכירים בפרטים החשובים באופן מעמיק, כך שנותר לכם רק לבחור את השמנים האיכותיים ביותר שיאפשרו להתמודד באופן מיטבי עם מכאובים שבאים לידי ביטוי בגוף או בנפש.

בריאות הנפש

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »