מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות הרגליים, קראו כאן על הטיפולים האפשריים שפודיאטורים מנתחים יכולים להציע לכם.

 

טיפול ביבלות

יבלות הן עודפי עור המתפתחות עקב לחץ או זיהום ויראלי. לרוב ניתן לטפל ביבלות באמצעות שימוש במדרסים, פדיקור ייעודי וריכוך האזור, אך כאשר היבלות עמידות לטיפול רגיל, פודיאטור מנתח יוכל לטפל בהן בהליך ניתוחי בהרדמה מקומית, על ידי טיפול בעיוות עצם הגורם להתפתחות היבלת, צריבת היבלת באמצעות לייזר או ניתוח להסרתה על ידי עקירתה מן השורש.

טיפול ביבלות

דלקת או קרע בגיד אכילס

דלקת בגיד אכילס מתבטאת בכאב ונפיחות באזור הגיד, והיא נוטה להתפתח באופן הדרגתי. קרע בגיד אכילס מתבטא בכאב פתאומי יותר ולרוב נובע מפציעות ספורט. לרוב, הטיפול בדלקת הוא קל וכולל את קירור המקום, קבלת תרופות ופיזיותרפיה, אך במקרים בהם הטיפול הרגיל אינו עובד, נדרשת התערבות ניתוחית אשר תנטרל את גורמי הגירוי של הגיד. במקרים של קרע, ניתוח הוא נפוץ יותר, והוא כולל חיבור מחדש של שני חלקי הגיד ותפירתם.

 

ציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית נחשבת למצב קל, אבל היא יכולה להיות כואבת מאוד עבור הסובלים ממנה. לרוב, הטיפול כולל השרייה של האצבע במים עם סבון, ומריחת משחה אנטיביוטית המכילה סטרואידים. במקרים בהם הטיפול אינו עוזר, נדרש ניתוח לתיקון ציפורן חודרנית אשר מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית וכולל הסרה של שולי הציפורן וצריבה של השורש.

ציפורן חודרנית

הלוקס ולגוס

הלוקס ולגוס (בוהן קלובה) הוא מצב בו הבוהן הגדולה פונה לכיוון שאר אצבעות הרגליים. התופעה מחמירה עם הזמן, ולכן יש לטפל בה בהקדם. לרוב הטיפול הוא תרופתי או טבעי, אך אם המצב אינו משתפר, ניתוח פתוח או ניתוח זעיר פולשני עשוי להיות הפתרון. לניתוח הזעיר פולשני יש יתרונות רבים כמו שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים וזמן החלמה קצר יותר.

 

דורבן בכף הרגל

דורבן בכף הרגל נוצר כתוצאה מפגיעה ברקמת החיתולית הכפית, והוא אחת הסיבות השכיחות ביותר לכאבים בכף הרגל. ישנן דרכי טיפול רבות בדורבן, הכוללות מנוחה, קירור האזור, תרופות, הזרקת סטרואידים, פיזיותרפיה וגלי הלם חוץ גופניים. אם כל אלו לא עוזרים, ניתן לבצע ניתוח המשחרר באופן חלקי את הרצועה הפגועה מעצם העקב. הניתוח כולל סיכונים לכאבים כרוניים ונזקים עצביים, ולכן הוא צריך להילקח כמוצא אחרון.

 

סיכום

במאמר זה סיכמנו את הבעיות העיקריות שבהם מטפלים פודיאטורים מנתחים. אם אתם סובלים מהבעיות שציינו, או כל בעיה אחרת בכפות הרגליים, התייעצו עם פודיאטור מנתח מומחה שיוכל להציע דרכי טיפול מתאימות. זכרו כי כל ניתוח כולל סיכונים, והפודיאטור מחויב ליידע אתכם על כל שלב וכל סיכון בתהליך.

מה תפקידו של פודיאטור מנתח

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »