ניקיון חלונות בבית – מהן השיטות הכי יעילות כיום

ניקוי חלונות הוא עניין הלוקח זמן רב מאחר ומדובר גם על מסילות, תריסים, משקופים ורשתות. הניקוי אף מורכב יותר לאחר סופות אבק בעונות המעבר. המאמר יציע את השיטות היעילות ביותר לניקוי חלונות בבית.

 

מה אסור לעשות?

לפני השיטות היעילות חשוב לדעת מה אסור לעשות כאשר מנקים חלונות. ניקוי השמשות באמצעות עיתונים או סקוטש עלול לשרוט אותן, שימוש בהרבה מים עלול להציף את המרפסות והגינות של השכנים ואת הרצפה בבית ומעבר לכך לאחר סופת חול הם יסייעו ליצירת בוץ. בנוסף, ניגוב עם מטלית לחה ללא ייבוש ימרח את נוזל הניקוי של החלונות. גם התרסיסים השונים המכילים כימיקליים מסוימים יכולים לפגוע בצבעים או במרקמים של המשקופים והתריסים. לגבי רשתות ניקוי באמצעות מברשת עלול לגרום להן להיקרע או להתנתק. אם כן כיצד מנקים חלונות?

 

ניקוי יעיל של החלון

הניקוי של חלון מתחיל משאיבת האבק בתוך המסילות והתריסים. לאחר מכן מומלץ להכין דלי מים מהול בסבון ולנגב את החלונות עם מטלית לאותו הכיוון כלומר, מלמעלה למטה או משמאל לימין או להיפך. לאחר מכן מסירים את המים עם הסבון באמצעות מגב חלונות קטן. מצדו השני של המגב יש ספוג באמצעותו מנגבים את החלון ומייבשים או בעזרת מטלית מייקרופייבר. ניתן לחילופין לרסס נוזל לניקוי חלונות ולנגב אותו עם נייר סופג עדין. הסרת השמשות וניקוי משני הצדדים על משטח יהיו אפקטיביים יותר.

 

ניקוי המסילות והתריסים

את המסילות מנקים במטלית לחה לאחר שאיבתם מבלי להציף אותן בכמות גדולה של מים. על מנת להגיע לאזורים צרים מומלץ להשתמש בקיסמי אוזניים לחים. את התריסים יש לנקות על פי הטכניקה בה הם פועלים. כלומר, בין אם אלו תריסי גלילה ובין אם שלבים. תריסי הגלילה החשמלית נוחים יותר לניקוי. מומלץ לשאוב את מכסה הגלילה מבפנים ואת התריס עצמו לנקות עם מקל שבקצהו נוצות או עם מברשת עדינה ולהסיר את האבק מהחריצים לפני שמנגבים במטלית לחה. אפשר גם להוריד את תריסי הגלילה, להניח על משטח ולנקות בצורה נוחה ויסודית ואף לשטוף אותם באמבטיה. גם הרשתות ניתנות להסרה ויכולות להישטף באמבטיה מבלי להשתמש במברשת שתזיק להן. את תריסי השלבים יהיה קשה יותר להסיר ולכן מומלץ לאחר השאיבה לנקות שלב שלב עם תרסיס עדין ומטלית כאשר הם פתוחים ולאחר מכן מהצד השני כאשר הם סגורים. לסיכום, מאחר וברוב הבתים נעזרים באיש ניקיון או בחברת ניקיון אין ספק שהם ינקו במומחיות את החלונות וישאירו לנו בית נקי. מומלץ להשוות בין חברות הניקיון ולראות מה כולל ניקוי יסודי ביחד עם חלונות ומה מחירו. אתר החברה ברשת הוא מקום מצוין על מנת לבדוק זאת ולקבל חוות דעת והמלצות על חברת הניקיון.

חומר ניקוי

 

אולי יעניין אותך גם

לנקות את המזגן שלך
ניקיון
6 טיפים לניקוי המזגן שלכם

הוא דואג למזג אוויר קר בחדר בחודשי הקיץ החמים, ומחמם אותנו בחורף כשאנחנו רועדים מקור – המזגן הופך את החיים שלנו להרבה יותר נוחים. למרות

קרא עוד »