איך לנקות ספה שנפתחת למיטה – טיפים וטריקים

אל תתנו לכתמים קשים ומלוכלכים להרוס את הסגנון שלכם – עקבו אחר התהליך שנתאר כאן, שלב אחר שלב, ותבינו כיצד לנקות ספת בד שנפתחת למיטה עם סודה לשתייה, חומרי ניקוי ועוד.

 

כיצד לנקות ספת בד מכתמים?

  1. דבר ראשון חשוב לטפל בכתמים במהירות. ברגע שנשפך משהו או נוצר כתם, יש לנקות אותו מיד. המתנה ארוכה מדי לפני שמטפלים בכתם – אפילו עניין של כמה דקות – עלולה לגרום להטמעת הכתם לטווח הרחוק, ולהקשות על הסרתו.
  2. בדקו את המלצות היצרן. לפני השימוש בחומרי ניקוי או תמיסות כלשהן, יש לבדוק את הוראות הטיפול של היצרן, אשר בדרך כלל ניתן למצוא על תגי הספה. אי שימוש במוצרי ניקוי בטוחים עשוי להוביל לריפוד שנפגע לצמיתות.
  3. בדקו את חוקי הניקוי של ספת הבד שלכם. אתם מכירים את האותיות האקראיות האלה בתגי הספה שלכם? אלה למעשה קודים! בדקו באינטרנט כדי להבין המשמעות של הכתוב על התגיפם.
  4. השתמשו במברשת יבשה להסרת חלקיקים רופפים. עברו על הספה כולה עם מברשת נוקשה עם זיפים טבעיים שיעזרו לשחרר כתמים ולהעלות אבק ולכלוך אל פני השטח.
  5. שאבו אבק. לפני קרצוף וניקוי ספת הבד, השתמשו בשואב אבק ידני להסרת פירורים וכל חלקיק אחר. זה יקל על הזיהוי וההתמקדות בכתמים בעייתיים כשיגיע זמן הניקוי.
  6. נקו עם סודה לשתייה. סודה לשתייה אינה מיועדת רק לאפייה – היא גם טיפול ניקוי יעיל. למעשה, פיזור סודה לשתייה על כל הספה יסייע בהסרת ריחות ובהורדת כתמים נוספים. אתה יכול גם להשתמש בתמיסת סודה לשתייה ביתית לכל אזורי הכתמים העמוקים.

בקערה מערבבים יחד חלקים שווים של סודה לשתייה ומים. עבור התמיסה היבשה או הרטובה, תנו לסודה לשתייה לשבת על הספה למשך 15 עד 20 דקות. לאחר שאבקת הסודה לשתייה תספו את הכתם במלואו, שאבו אותה עם שואב האבק. וכמו בכל סוגי פתרונות הניקיון, תמיד בדקו חלק קטן בספה שתנקו אותה במלואה.

  1. ניקוי ספות נקודתי עם החומר המומלץ עבור הספה. אם סודה לשתייה לא עזרה, התחילו לנקות את הספה שלכם עם המוצר המומלץ. אם אינכם בטוחים אם המוצר נופל במסגרת ההמלצות, בדקו שטח קטן עבור שינוי צבע לפני שתמשיכו. בין אם אתם משתמשים במנקה על בסיס מים או ממס (או שניהם), פעלו לפי ההוראות שעל האריזה. אם ההוראות אומרות שאפשר לעשות זאת, השתמשו במטלית רכה כדי לנגב את התמיסה.
  2. ייבשו את ספת הבד במגבת רכה. טפחו על כל האזורים הרטובים עם מגבת יבשה כדי לספוג את הלחות הנותרת. הברישו בעדינות את כל תמיסת הניקוי שנותרה.
  3. תנו לספת הבד שלכם להתייבש באוויר. תנו לריפוד להתייבש בלילה, ותיהנו מספה רעננה בבוקר!

 

חדר

אולי יעניין אותך גם

לנקות את המזגן שלך
ניקיון
6 טיפים לניקוי המזגן שלכם

הוא דואג למזג אוויר קר בחדר בחודשי הקיץ החמים, ומחמם אותנו בחורף כשאנחנו רועדים מקור – המזגן הופך את החיים שלנו להרבה יותר נוחים. למרות

קרא עוד »