5 משחקים לילדים שמפתחים את החשיבה

משחקים הם פנטסטיים ללמידה בכל גיל.

מחקרים מלמדים שמשחקים חיוניים להתפתחות בריאה בילדות.

משחקים מאפשר לילדים לתרגל את מה שהם יודעים, וגם את מה שהם לא יודעים.

זה מאפשר להם להתנסות באמצעות ניסוי וטעייה, למצוא פתרונות לבעיות, למצוא את האסטרטגיות הטובות ביותר ולבנות ביטחון עצמי וכישורים חדשים.

 

  1. משחקים שמפתחים סקרנות

כח הסקרנות דוחף את הילדים לנסות דברים חדשים לבחון את העולם מסביב ולהרגיש בטוחים בסביבה שלהם. משחקים לילדים מקנים להם חוויות חדשות שבהן הם יכולים להתנסות במגוון תוצאות או אפשרויות. זה מעודד אותם לשאול שאלות ולהמשיך לבחון. משחקים מעולים לשם כך הם לדוגמא משחקי קלפים כגון משחק זיכרון, משחקים הקשורים במדע וניסויים או אפילו בלי נגינה קטנים ומשחקים שמשמיעים קולות וצלילים.

 

  1. יצירתיות

זה כל כך חשוב לילדים להיות בטוחים לחשוב "מחוץ לקופסה". יצירתיות חשובה בכל תחום – מדעים, מתמטיקה, שפה, עסקים, יזמות חברתית. הכלי החשוב הזה נבנה על ידי משחקי יצירה כגון דפי צביעה, פלסטלינה גואש ועוד. כל דבר שנותן לילדיכם חומר גלם מסויים איתו הם יכולים לבנות עולם שלם לפי הדמיון שלהם. השימוש בצבע מפתח את המוח מאוד וגם התחושה של חומרים שונים בידיים מקנה לילד עצמאות ויכולת לבטא את היצירתיות שלו. גם משחקים רגילים כגון בובות מכוניות וכדורים מאפשרים לילדיכם להמציא משחקים משל עצמו ולפתור בעיות שצצות במהלך המשחק.

 

  1. סיפורים

העידן הדיגיטלי הופך את כולם למספרי סיפורים. הילדים שלנו גדלים בעולם שמשתף רעיונות בתמונות, מילים וסרטונים בקצב שקשה להבין. למידה כיצד לספר סיפור בונה את סוג המיומנויות המנטליות שיידרשו מכל ילדינו כשהם מבוגרים. ילדים, סיפור סיפורים עוזר לגילוי עצמי, תקשורת, זיכרון ויצירתיות. משחקי תחפושות, בובות והצגות זו דרך מעולה לפתח את כל אלו.

 

  1. משחקים אינטראקטיבים

האדם הינו יצור חברתי ופיתוח כישורים חברתיים הוא משהו בסיסי עוד מגיל ינקות. משחקים המאפשרים לילדיכם לשבת עם עוד מבני גילו, עם אחיו או איתכם עושים פלאים. הילד לומד סבלנות, שיתוף והכרה ברגשות נוכחות אדם נוסף בסיטואציה. כל משחק יכול לבוא בחשבון כל עוד יש מקום לעוד אנשים להצטרף ולקחת חלק.

 

  1. משחקים קלאסיים

יש משחקים שנשמרים שנים והם טובים לכל הגילאים. הם עוזרים לביטחון, ליכולת הריכוז והסבלנות. פאזלים, משחקי קופסא כמו מונופול וסולמות וחבלים וגם משחקים כגון דמקה ודומינו הם משחקים שטובים לכל הגילאים וכל הזמן מעניקים ומחזקים את התכונות הבולטות והחשובות הללו. רופאים ומחנכים מאמינים שעלינו לראות במשחק למידה רצינית. באמצעות משחק ילדים מפתחים כישורי חשיבה ויכולות המסייעות לילדים להצליח בעתיד. האיזון בין ההנאה והאתגר הופך את המשחקים לכלים כל כך מדהימים ללמידה.תהיו חלק מחוויית המשחק והגדילה של ילדיכם, מבטיחים שתרוויחו מכך גם אתם.

 

 

אולי יעניין אותך גם

אימון אישי
צרכנות
איך בוחרים מאמן כושר?

בחירה של מאמן כושר אינה עניין פשוט. אם חשבתם ליצור קשר עם מאמן כושר אקראי מבלי להכיר אותו באופן מעמיק, כדאי שתדעו שהגעתם אל המקום

קרא עוד »
חדר
צרכנות
3 קריטריונים למבנה מסוכן

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי בתקופה האחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מבנים שהתגלו כמסוכנים. מצב זה מוביל אנשים רבים לתהות אם סימנים שהופיעו

קרא עוד »
נהג מקצועי
צרכנות
האם יש קסדה ייעודית לטרקטורון?

מתכוננים לקראת רכיבת השטח הבאה שלכם על טרקטורונים? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לגבי קסדה ייעודית לטרקטורון. רוצים

קרא עוד »
קופת חיסכון
צרכנות
כמה עולה מנוי נינטנדו?

מנויים לקונסולות משחק הם הדבר החם והמדובר ביותר בעולם הגיימינג לאחרונה. כבר אין צורך לצאת מהבית ולרכוש משחקים, אלא ניתן לקנות מנוי המעניק לכם גישה

קרא עוד »