ממה עשוי שימר?

אם אי פעם הסתכלת על צללית, הייליטר או אפילו שפתון ותהית לעצמך ״מה זה האבקה המנצנצת הזאתי״ אז כדאי שתכירי- שימר. שימר הוא אבקה מנצנת מעולם הטיפוח והנה כל מה שאת צריכה לדעת עליו.

 

הקדמה-

שימר הוא שם ישראלי לכל האיפור הנוצץ שלקוח מהמילה “Shimmer” באנגלית שמשמעותה נצנוץ. השימר הוא אבקת נצנצים שקיימת במספר מוצרי איפור שונים ובעיקר בהייליטר ובצלליות. המילה שימר מתייחסת אצלנו לאבקה לחוצה שנקראת באנגלית ״הייליטר״  והיא נועדה כדי להדגיש ולהוסיף ברק וניצנוץ לאזורים הגבוהים של הפנים כדי ליצור מראה מלא ברק.

הקדמה-

אז מה הוא שימר?

שימר הוא מרכיב נוצץ באיפור שנועד להבלטה של מאפיינים מסויימים או אזורים מסויימים בפנים ובגוף. השימר קיים בכל מיני וורסיות ובינהם הייליטר אבקה והייליטר נוזלי, צלליות נוצצות ואפילו מבריקות בצורה נוזלית, קרם או אבקה, בברונזרים שנועדו לתת מראה שזוף ומבריק, בפריימרים, בפודרות, ואפילו בתרסיס קיבוע לאיפור.

השימר עצמו הוא אבקת הנצנצים המבריקה שאותה מוספים למוצרים שונים, מדובר במוצר ורסטילי שנועד להעניק לך מראה מנצנץ ומודגש ולכן ניתן להשתמש בו כמעט לכל מטרה. במקומות שונים השימר מייצר מראה שונה וחשוב לדעת איך להשתמש בו נכון. את השימר עצמו מייצרים מאבקות טחונות של שלושה מינרלים עיקריים- מייקה, טיטניום דו חמצני וברזל מחומצן, בעבר היו מייצרים שימר גם מאבקת פנינים אך התהליך והמוצר יקרים מידי לשיווק המוני.

אז מה הוא שימר

איך משתמשים בשימר?

את השימר כדאי להניח במקומות ספציפים על הפנים כדי לייצר מראה מורם ונוצץ מבלי לייצר מראה מבריק או מיוזע מידי. את ההייליטר שימר (הצורה הנפוצה ביותר של השימר) כדאי להניח בנקודות הגבוהות של הפנים- בקשת השפה העליונה, מתחת לגבות, מעל עצמות הלחיים ובפינת העיניים.

ההייליטר נועד להדגיש נקודות מסויימות בפנים כדי לייצר מראה בריא וזוהר. בשימר בצלליות ניתן להשתמש בכל צורה- למראה עיניים כמעט ואין חוקים ואפשר להשתמש בשימר בכל צבע ובכל מקום על העפעף ומתחת לעין. בברונזר שימר כדאי להשתמש בזהירות כדי לא ליצור מראה מוגזם ומוחצן מידי שיתפרש כמיוזע או מפוזר- לכן כדאי להשתמש במעט ברונזר מנצץ מעל ברונזר רגיל מאט.

בפריימר, בפודרה ובתרסיס השימר כדאי להשתמש בימים שבהם רוצים מראה זוהר- בעיקר לאירועים ולצילומים זאת משום שהמראה שלהם בולט ומתפרש טוב במיוחד בתמונות.

 

לסיכום-

השימר הוא שם מעוברת למילה שימר באנגלית שמשמעותה נצנוץ. השימר הוא מוצר מעולם האיפור שקיים בכמה וכמה וורסיות ופריטים שונים כמו בפריימרים, פודרות, ספריי קיבוע, צלליות, היילטרים ברונזרים ואפילו בשפתונים מסויימים. השימר נועד לתת מראה מבריק ומנצנץ בכל מוצר וכדאי להשתמש בו בקפידה כדי לוודא שתקבלי מראה בוהק אבל לא מיוזע. הוסיפי קצת שימר לכל שלב בשגרת האיפור שלך ותהני ממראה זוהר ובוהק.

ממה עשוי שימר

אולי יעניין אותך גם