מכפלת נסתרת: כל מה שצריך לדעת

מכפלת נסתרת היא אחת הטכניקות המתוחכמות שניתן לעשות בעזרת תרגול, מכונת תפירה רגילה לחלוטין ורגלית ייחודית לטכניקה זו שנראית כמו קסם! הכל סגור, הסיומת טובה אך אין תפר נראה לעין.

לפניכן כל מה שצריך לדעת על מכפלת נסתרת.

 

מהי מכפלת נסתרת

מכפלת נסתרת הינה מכפלת שלא נראה בה שום תפר בצד החיצוני של הבד, היא משמשת לתפירת קוטור, ווילונות ובגדים מחויטים. ניתן לתפור אותה בעזרת כל מכונת תפירה שיש ברשותכן ואם אין נמליץ על מכונת תפירה ברנינה המשמשת תופרות רבות מזה שנים ומספקת תוצאות נפלאות.

 

למה נדרשת רגלית מיוחדת?

על מנת ליצור מכפלת נסתרת ראויה בצורה יעילה ניתן להשתמש ברגלית מכפלת נסתרת שתהיה כלי נהדר עבור כל תופרת. הרגלית מסייעת לייצר תכים (תפרים) ומדי כמה תכים ישרים יהיה אחד בזיגזג אשר יתפוס את הבד החיצוני, הרגלית גם יוצרת בצורה אוטומטית את הרווח בין התפרים שמאפשר למכפלת להיתלות שטוחה לחלוטין.

 

טיפים לתפירת מכפלת נסתרת 

  1. בחרו צבע חוט בגוון המדויק ביותר של הבד, אם לא מצאתן גוון מדויק מומלץ לבחור בגוון הכהה יותר ולא הבהיר יותר והוא ישתלב טוב יותר על הרקע בדרך כלל.
  2. רכשו רגלית מכפלת נסתרת המתאימה למכונה שלכן, יש רגליות ייעודיות למותג של מכונות תפירה כמו המותג הנפלא ברנינה.
  3. בצעו מספר ניסיונות לפני המוצר המוגמר, מכפלת טובה דורשת תרגול טוב. יש לבדוק מה הרוחב המתאים ואיך הבד הספציפי שאתן רוצות לעבוד איתו מתנהג בתפר זה.

 

עוד מכפלות ועצות כלליות

מלבד מכפלת נסתרת יש עוד טכניקות מעולות למכפלות המשמשות למוצרים אחרים.

  • מכפלת פשוטה – מצוינת עבור בדים קלילים וכשלא רוצות קצוות עבים.
  • מכפלת קיפול כפול – קלאסית לג'ינסים ובדים עבים אחרים.
  • מכפלת צרה – מתאימה לבדים קלים עד בינוניים.

 

כמה הוראות כלליות שתמיד עוזרות כשמדובר במכפלת

  • גיהוץ עם מגהץ יבש – גהצו את המכפלת קודם לכל עיצוב נוסף או תפירה. לעולם אין לגרור את המגהץ על המכפלת! יש ללחוץ להרים ולהזיז הלאה, גרירת המגהץ תגרום למתיחת תוספת התפר ותקשה על הסימטריה.
  • בחירת מחט מתאימה – גם אם מחט דקה יחסית עבדה מצוין על גביי אותו הבד לעיתים בתפירת מכפלת שהיא יותר משתי שכבת של הבד מומלץ להחליף למחט גדולה יותר. אם נראים דילוגי תפרים יש להחליף למחט גדולה יותר.
  • תפר אוברלוק לקצה הבד במכפלת פשוטה – במכפלות בהן קצה הבד אינו נתפר מומלץ לסגור אותו קודם לכן בתפר אוברלוק או דמוי אוברלוק.

 

מילים אחרונות ולעבודה

מכפלת נסתרת מעניקה מראה מתוחכם לכל מוצר ללא כל מכונה מיוחדת, כל שתצטרכי היא רגלית ייעודית למכפלת זו העולה בין 30 ל40 שקלים, צפייה בסרטוני ההדרכה של ברנינה או כל הדרכה אחרת ותרגול עד שתגיעי לתוצאה הרצויה, בהצלחה!

מכשיר תפירה

 

אולי יעניין אותך גם

אימון אישי
צרכנות
איך בוחרים מאמן כושר?

בחירה של מאמן כושר אינה עניין פשוט. אם חשבתם ליצור קשר עם מאמן כושר אקראי מבלי להכיר אותו באופן מעמיק, כדאי שתדעו שהגעתם אל המקום

קרא עוד »
חדר
צרכנות
3 קריטריונים למבנה מסוכן

אי אפשר להתעלם מן העובדה כי בתקופה האחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מבנים שהתגלו כמסוכנים. מצב זה מוביל אנשים רבים לתהות אם סימנים שהופיעו

קרא עוד »
נהג מקצועי
צרכנות
האם יש קסדה ייעודית לטרקטורון?

מתכוננים לקראת רכיבת השטח הבאה שלכם על טרקטורונים? הגעתם למקום הנכון! במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע שאתם צריכים לגבי קסדה ייעודית לטרקטורון. רוצים

קרא עוד »
קופת חיסכון
צרכנות
כמה עולה מנוי נינטנדו?

מנויים לקונסולות משחק הם הדבר החם והמדובר ביותר בעולם הגיימינג לאחרונה. כבר אין צורך לצאת מהבית ולרכוש משחקים, אלא ניתן לקנות מנוי המעניק לכם גישה

קרא עוד »