מה עדיף עגילי יהלום או עגילים מאבן פשוטה יותר

יהלום הוא מינרל. היהלום עשוי מפחמן נקי. דרשת הקושי של היהלום נמדד בסולם מוס, סולם מוס הוא המדד של קושי מינרלי. דרגת הקושי של היהלום הוא 10, מה שהופך אותו לחומר בעל דרגת קושי מאוד גבוהה, למעשה הגבוהה ביותר בין כל חומרים האחרים הקיימים בטבע.

 

״החומר החזק בעולם״

יהלום הוא החומר החזק ביותר הקיים בטבע. יהלום עשוי מחומרים טבעיים, אך במהלך המאה ה-20 החלו בייצור מלאכותי שלהם. לא כל היהלומים הם זהים. ישנם סוגים רבים של יהלום שההבדל העיקרי בין יהלום ליהלום הוא איכותם וכמובן בחוזקם. לפי שאתם רוכשים עגילים יהלום, מומלץ לבדוק מגוון פרמטרים שונים בהתאם לצרכים שלכם. לברר מחירים ואיזה מהמחירים מתאים לכם.

 

עגילי יהלום או אבן פשוטה יותר

ישנן אבנים פשוטות יותר מאשר יהלום. האבנים הנחשבות פשוטות יותר הן בדרך כלל אבני חן. אבני חן גם הם יכולות להיות עשויות ממינרל, סלע או אובן נדיר. לאבני חן יש ערך כספי מאוד גבוהה לאחר עיבודו. האבן משמשת לרוב לתכשיטים. את אבני החן ניתן להשיג במעמקי אדמה, או בנהרות ונחלים. גם אבני החן מוגרת לפי רמת הקושי שלהן. גם הן מוגדרות לפי סולם מוס. אילו אבני חן מוגדרות בדרגת קושי 7, ואילו דרגת הקושי של היהלום הוא 10. לכן אבני חן נחשבות לאבנים פחות יוקרתיות.

בחינה הין אבני חן ובין אבני יהלום, צריכה להיות קודם ממה שאתם רוצים לרכוש. כלומר, יש אנשים המעדיפים תמיד לרכוש מוצר בדרגת היוקרה הגבוהה ביותר שניתן, את הנוצץ ביותר, את האיכותי ביותר, את המראה הספציפי של היהלום. והם אנשים שבדרך כלל ירכשו את היהלום מבלי לבדוק ומבלי להסס. אך במקרה ויש לכם היסוס ואתם מתלבטים מעט, מומלץ לרכוש יהלום או אבן חן בהתאם לצרכים והרצונות שלכם וכמובן בהתאם לתקציב שלכם.

כנסו עכשיו לאתר של תכשיטי חביב – חנות תכשיטים שמציגה את כל הפתרונות.

 

״יהלומים הם לנצח״

מדוע יהלומים נחשבים כל כך יקרים? ישנן משפחות שיהלומים הם משהו שעובר בירושה. ישנן משפחות שנותנים ליהלומים שעוברים במשפחה סמל של משהו יקר ערך אפילו מהתכשיט עצמו ובעיקר בגלל המסורת. יהלום עובר תהליך ארוך מאוד עד שאנחנו רוכשים אותו. הוא עובר הרבה ידיים, עד שהתכשיט מגיע עד לידי הלקוח.

אחד מהגורמים להפיכת יהלום ליקר כל-כך הוא הירידה לפרטים הקטנים ביותר, מליטוש היהלום ועד לאנשי מקצוע שיודעים להגיע לרמות ניקיון ועיצוב הגבוהות ביותר. יש ליהלומים ביקוש, מכיוון שיש הרבה אנשים שאוהבים את מראה היהלום אך גם אוהבים את משמעות ענידת היהלום. כלומר, כל מי שעונד יהלום נחשב או נחשבת לאנשים בעלי מעמד גבוהה.

 

לסיכום

אם אתם רוצים לרכוש יהלום או אבן פשוטה יותר, רצוי שתיקחו בחשבון את העלויות של שני האבנים. יהלום בדרך כלל יהיה היקר יותר מבין השניים, וגם בעייני אנשים רבים מסמל מעמד חברתי גבוהה. כמובן שיש אבני חן מרשימות ונדירות ביופי שלהן. הבחירה בעיקר קשורה לטעם אישי ולתקציב.

דוגמנית

 

אולי יעניין אותך גם

צמיד
תכשיטים
איך בוחרים תכשיטים לאירוע?

כולנו מכירות את הרגע הזה שבו מפצירים בנו לצאת מחדר האמבטיה בגלל שצריך כבר לצאת לאירוע. מדובר ברגע שבדרך כלל מגיע רגעים ספורים לפני שהספקנו

קרא עוד »