מה התדירות לניקוי מוצרי כסף?

כל מי שיש בבעלותם מוצרי כסף, בין אם מדובר בתכשיטים, יודאיקה או כלים לבית, יודעים שכסף נוטה להשחיר.

עם זאת, לא מדובר בגזרת גורל: כל עוד מטפלים נכון במוצרי כסף, ניתן לשמור על הברק הטבעי שלהם לאורך זמן.

כל כמה זמן יש להבריק כלי כסף, ומה הדרך הכי טובה לעשות זאת? התשובות בכתבה הבאה

 

למה כלי כסף משחירים?

כסף הוא מתכת בעלת ברק טבעי, אך הברק הזה לא נשמר לאורך זמן אם לא מטפלים בכלים כראוי. תהליך השחרה של כסף הוא תהליך טבעי ובלתי נמנע, והוא מתרחש במגע עם האוויר. בחשיפה ממושכת של כלי כסף לאוויר, המתכת הולכת ומאבדת את הברק שלה. תחילה היא תצהיב, ולאחר מכן תקבל צבע אפור-שחור. בגדול, הסיבה לכך היא התגובה של חלקיקי הכסף לחלקיקי גופרית שיש באוויר, שגורמת לכסף לשנות את צבעו.

בגלל שהתגובה הזאת מתרחשת פשוט בגלל מגע עם האוויר, אין דרך למנוע אותה לחלוטין – אך ניתן לצמצם אותה באמצעות אחסון נכון של כלי כסף. עדיף לאחסן כלי כסף במקומות סגורים, שבהם תחלופת האוויר היא נמוכה – למשל, בתוך ויטרינת זכוכית סגורה.

 

 

כל כמה זמן כדאי לנקות מוצרי כסף?

על מנת לשמור על כלי כסף במצב חדש, כדאי לנקות אותם אחת לשנה, או כששמים לב לשינויים בצבע. לא צריך לחכות שהכסף ישחיר – ניתן לנקות מוצרי כסף כאשר הם התחילו להצהיב ובכך למנוע מהם להגיע למצב של השחרה.

הסיבה שכדאי לנקות כלי כסף בתדירות של אחת לשנה היא שבצורה כזאת ניתן לשמור על המראה המבריק שלהם לאורך זמן, ומראש לא להגיע למצב של השחרה. מצד שני, חשוב לציין שהברקת כלי כסף פוגעת במידת מה בכלי עצמו, מפני שהיא מסירה את חלקיקי הכסף המושחרים. מסיבה זאת לא כדאי להבריק מוצרי כסף לעתים תכופות מדי. מוצרים מעשויים מכסף טהור, כמו מוצרי חדד כסף טהור, רגישים פחות לתהליך הניקוי ולכן נשמרים לאורך זמן. כדאי לציין שתמיד אפשר לנקות כלי כסף, וגם כלים שכבר הושחרו יוכלו לחזור למצבם המבריק בקלות עם הטיפול הנכון.

 

 

איך מנקים כלי כסף?

ניתן לנקות מוצרי כסף במספר דרכים, ולרוב ניתן לעשות זאת בקלות בבית. קיימים חומרים מיוחדים שמיועדים לניקוי כלי כסף, אך ניתן גם להשתמש בחומרים שכבר קיימים בכל בית ולהגיע לאותה רמת הצלחה.

אחת השיטות הידועות לניקוי מוצרי כסף היא באמצעות סודה לשתייה. מרפדים קערה בנייר אלומיניום (נייר כסף) ואז ממלאים את הקערה במים חמימים ומוסיפים לה כמה כפות סודה לשתייה. מכניסים פנימה את הכלים שרוצים לנקות, ומוודאים שהמים מכסים את כל הכלי. לאחר מספר דקות השכבה השחורה תרד והכסף יחזור להבריק. אם נותרו נקודות שחורות, ניתן לשפשף אותן ידנית עם סודה לשתייה.

 

צמיד

אולי יעניין אותך גם

צמיד
תכשיטים
איך בוחרים תכשיטים לאירוע?

כולנו מכירות את הרגע הזה שבו מפצירים בנו לצאת מחדר האמבטיה בגלל שצריך כבר לצאת לאירוע. מדובר ברגע שבדרך כלל מגיע רגעים ספורים לפני שהספקנו

קרא עוד »