הכל על צבעים בלוגו – דברים שלא ידעתם

עיצוב הלוגו של חברה יכול לייצר או לשבור את הסיכויים העסקיים שלה בשוק.

לוגו שנוצר בצורה מושלמת מסוגל ליצור קשר טוב עם הקהל שהחברה והעסק שלו מנסים להשיג.

אולם לוגו מעוצב בצורה שגויה לא מצליח להעביר מסר עסקי ובסופו של דבר פוגע בעסק של חברה.

עסקים מודרניים תלויים רבות ביצירת קשר אפקטיבי עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. משווקים מכינים אסטרטגיות כדי להבטיח שאנשים יוכלו ליצור קשר עם עסק במגוון דרכים. לכן בעלי עסקים מוציאים הרבה כסף על יצירת כלים חזותיים כדי להעסיק אנשים ולתקשר איתם. כיום, הלוגו אינו רק סמל עסקי לזהות חברה ומוצריה או שירותיה, אלא עוזר ביצירת זהות מותג חזקה.

לוגו משרת מטרות רבות בעולם העסקים המודרני. זה יכול לשלוח את המסר העסקי הנכון לקהל היעד שלך. עיצוב לוגו באופן מקצועי יכול להמיר אנשים ללקוחות נאמנים, לכן, גם לבחירת צבעיו של הלוגו יש חשיבות מיוחדת.

 

דברים שלא ידעתם על צבעים בלוגו:

מאחורי בחירת הצבעים ללוגו מושפעת מהפסיכולוגיה של הצבע – מחקר על גוונים והשפעתם על התנהגות אנושית המהווה את אחד מעמודי התווך העיקריים של מיתוג ושיווק, ואם תתעמק בפסיכולוגיה צבעונית, זה באמת יכול לעזור לך למשוך יותר לקוחות עם הלוגו של החברה שלך.

 

איך הצבעים משפיעים על תפיסת המחשבה של הלקוח?

אין ספק, עיצוב לוגו הוא תרגיל בדמיון, ואין פתרון מחוץ לקופסא שיתאים לצרכים של כל סטארט-אפ. עם זאת, ישנם כמה דפוסים עקביים העובדים כשמדובר בפסיכולוגיית הצבעים ובחירת צבעי הלוגו הטובים ביותר.

הצבעים הנפוצים ביותר המשמשים בסמלים של 100 המותגים החשובים ביותר הם בסדר יורד, כחול, אדום, שחור / אפור / כסף, וצהוב / זהב.

המינימליזם נראה גם יעיל. תשעים וחמישה אחוזים מהמותגים משתמשים לא יותר משני צבעים בסמלים שלהם ורק 5% משתמשים בשלושה או יותר.

 

לצבעים יש קשרים חיוביים ושליליים:

כל צבע יכול לעזור ולהזיק גם למותג שלך בבת אחת. העניין הוא שכל האסוציאציות שמעוררות הצבעים יכולות להיות חיוביות או שליליות. כמובן שניתן להשתמש בהצלחה בקונוטציות שליליות גם במיתוג ובשיווק, אך זו תמיד בחירה מסוכנת, ויזמים חדשים נמנעים מלהתנסות בצבע שלילי.

אתה יכול לחשוב שצבעי הלוגו הטובים ביותר כגון לבן, כתום או צהוב מכיוון שאין להם קונוטציות שליליות – הם לא כהים, מדכאים או קשורים לאלימות. למרבה הצער, לא ככה המוח שלנו עובד, ולכל צבע יחיד יש צד "טוב" ו"רע ".

 

בחירת צבעים באמצעות קישור לקונוטציות מוכרות

צבע המשויך למשהו חיובי בישראל, ארצות הברית או מדינות אחרות בעולם המערבי עשויות להתייחס למשהו שלילי באפריקה או באסיה. אז אם יש כוונה להפעיל את העסק במקומות ספציפיים, חשוב לבדוק אילו צבעים יוצרים קונוטציה שלילית אצל הלקוחות.

 

עפרונות

אולי יעניין אותך גם

פינת טלוויזיה
עיצוב
5 טיפים לעיצוב הבית והמשרד

עיצוב  הבית והמשרד היא מלאכה מורכבת, ולא כל אחד יודע כיצד לגשת אליה בצורה הנכונה. החשיבות של העיצוב צריכה להיות ברורה לאור ההשפעה הרבה שיש

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב
למה צריך מעצבת פנים

אתם עומדים לרכוש את בית החלומות שלכם או לשפץ את הדירה כדי שתתאים לכם, ותוהים מדוע אתם צריכים בנוסף לכל ההוצאות הרבות, גם מעצבת פנים?

קרא עוד »