שיק תעשייתי. מהם האלמנטים שאי אפשר בלעדיהם בעיצוב מסעדה בסגנון תעשייתי?

בשנים האחרונות, סגנון העיצוב התעשייתי למסעדות הפך לפופולרי ואהוב בקרב מסעדנים וסועדים כאחד. סגנון זה משלב חומרי גלם כמו מתכת, עץ ובטון ליצירת אווירה ייחודית, תוססת ואורבנית. עם המראה המלוטש והמודרני והגישה המינימליסטית שלו, אין פלא מדוע השיק התעשייתי הפך לטרנד בולט בעיצוב עכשווי של מסעדות.

סגנון העיצוב התעשייתי הופיע לראשונה בשנות ה-2000 ומאז צבר פופולריות ברחבי העולם. סגנון עיצוב זה מקורו בחללים תעשייתיים מחודשים כמו מפעלים, מחסנים וטחנות שהפכו ללופטים מסוגננים או לבתים מודרניים. זה התחיל כתגובה לעליית החיים העירוניים, שם אנשים החלו לעבור לחללים תעשייתיים נטושים שהוסבו לדיור בר השגה.

אחד המאפיינים המרכזיים של עיצוב שיק תעשייתי הוא השימוש בחומרים גולמיים ולא מזוקקים. מדובר בסגנון הקירות, ברצפות, באלמנטים אופייניים המעניקים לחלל מראה גולמי ולא מלוטש. פנינו לאלונה ואייל מסטודיו 180, המתמחים בתכנון, עיצוב פנים וביצוע של עסקים קמעונאיים בארץ ובחו"ל ששיתפו אותנו מהניסיון ומהידע שלהם  בעיצוב מסעדה בסגנון תעשייתי ( למידע נוסף >>> ).

בקונספט עיצוב תעשייתי, החלל אמור להיות פתוח, מאוורר ומרווח. ניתן לשלב מקומות ישיבה משותפים ואישיים. שולחנות גדולים מאפשרים להגיע עם משפחות או חברים , בעוד ששולחנות בודדים מציעים פרטיות ואינטימיות. קירות לבנים חשופים, רצפות בטון וגופי מתכת הם אלמנטים נפוצים בסגנון עיצובי זה. השימוש בחומרים אלה מעניק לחלל מראה גולמי ולא מלוטש, שהוא אחד המאפיינים המגדירים את הטרנד התעשייתי.

כשזה מגיע לריהוט ועיצוב, מומלץ להתאים כיסאות ושרפרפים ממתכת, שולחנות עץ כפריים ומנורות תלויות מלוטשות.  הרהיטים הם לרוב פונקציונליים ועמידים, בדגש על נוחות ופרקטיות. ניתן להשתמש גם בצינורות עץ ומתכת ממוחזרים, להעצמת האווירה והקונספט התעשייתי. התאורה היא חלק מהותי מהעיצוב, הבחירה הפופולרית היא,  מנורות תלויות גדולות, נורות חשופות ומנורות מתכת.

שילוב של תאורה חמה וישיבה נוחה ירכך את האלמנטים התעשייתיים ויהפוך את החלל למזמין ואטרקטיבי. שימוש בצבעים כמו שחור, לבן ואפור הם הבסיס לעיצוב בסגנון תעשייתי. עם זאת, ניתן להשתמש בנגיעות צבע כדי להוסיף עניין ועומק לחלל. לדוגמה, קיר עם הדגשה אדומה בוהקת או כיסא צהוב יכולים להוסיף מגע שובב לחלל. ערכת הצבעים צריכה להישמר פשוטה ומאופקת כדי לאפשר לחומרים הטבעיים לתפוס את מרכז הבמה.

גרפיקה ויצירות אמנות הן מרכיב חשוב נוסף בעיצוב מסעדות בקונספט תעשייתי. יש לבחור את הגרפיקה כך שתשלים את האסתטיקה התעשייתית, כגון תצלומים בשחור-לבן, פרסומות וינטג' או ציורים בהשראה תעשייתית. יש להציג את הגרפיקה על הקירות,

כשמדברים על עיצוב , קונספט תעשייתי דורש תשומת לב קפדנית לתכנון החלל הגדול, לתאורה, לחומרים, לבחירת יצירות אמנות ופלטת הצבעים. המטרה היא ליצור חלל מזמין ואותנטי. בשילוב אלמנטים חיוניים אלה ניתן ליצור מסעדה שמספקת חוויה בלתי נשכחת לסועדים…

עיצוב מסעדה

אולי יעניין אותך גם

פינת טלוויזיה
עיצוב
5 טיפים לעיצוב הבית והמשרד

עיצוב  הבית והמשרד היא מלאכה מורכבת, ולא כל אחד יודע כיצד לגשת אליה בצורה הנכונה. החשיבות של העיצוב צריכה להיות ברורה לאור ההשפעה הרבה שיש

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב
למה צריך מעצבת פנים

אתם עומדים לרכוש את בית החלומות שלכם או לשפץ את הדירה כדי שתתאים לכם, ותוהים מדוע אתם צריכים בנוסף לכל ההוצאות הרבות, גם מעצבת פנים?

קרא עוד »
מסגרות מעוצבות
עיצוב
מה המשמעות של עיצוב לוגו ב-2021?

העידן המודרני הביא עימו הרבה שינויים בתחומים שונים – התפתחות טכנולוגית, התפתחות תעשייתית, קשרים גלובליים ועוד. האופי של העידן המודרני משפיע מאוד על האופי של

קרא עוד »