פנג שואי- היכן בסלון מומלץ לשים עציץ מושקע

כאשר מעצבים סלון ומעוניינים לבחור פריט עיצובי שיהיה חלק מרכזי ממנו, למיקום שלו יש השפעה משמעותית – גם על האופן שבו אתם כבעלי הבית מושפעים ומתרשמים ממנו וגם האופן שבו אורחים נהנים מהחלל שלכם.

השיקולים האלו מתגברים כאשר אנחנו מדברים על סלון. הסלון הוא חדר מאוד משמעותי בבית, הרבה מהפעילות הביתית מתרכזת בו – בין אם צפייה בטלוויזיה, אירוח אורחים, או סתם לשבת כל המשפחה ולדבר.

 

מה זה אומר עציץ מושקע?

עציץ מושקע, הוא עציץ שמהווה פריט עיצובי לבד. העציץ המושקע מושך תשומת לב, הוא חלק משמעותי מהחדר והוא מלווה במעמד מיוחד לעציץ. כאשר בוחרים להשקיע בעציץ מושקע יש כל מיני שיקולים שכדאי לשים לב אליהם כשבוחרים.

 

הצבעים

גם כאשר בוחרים את העציץ – שימו לב לצבע העלים והפריחה של העציץ ובעיקר כאשר בוחרים את המעמד של העציץ – יש לשים לב לצבעים ולגוונים בדיוק. הצבעים של העציץ עצמו של המעמד צריכים להשתלב כמובן.

המשימה העיקרית בבחירה של עציץ מושקע שהיא שהצבעים שלו יתאימו ויתכתבו עם הצבעים של שאר חלל הסלון – הספה, הקירות, השולחן או כל פריט אחר שיש בסלון. הם יכולים להיות באותם הגוונים או שהעציץ יכול להוות שבירה מרעננת של פלטת הצבעים – כך או כך כדאי לשים לב לזה כאשר בוחרים את העציץ.

הצבעים גם הם משפיעים על המיקום של העציץ בחדר, כחלק מזרימת והשתלבות הצבעים, כאשר מעוניינים להעמיד את העציץ במקום מרכזי, על הצבעים להיות קשורים אחד לשני. למשל, כאשר בוחרים בבית עיצוב תעשייתי שכולל הרבה צבעים כהים וברזל, מעמד מברזל ופריחה צבעונית יכולים להיות שבירת צבע מעניינת לחלל ש"תצדיק" לשים את העציץ במקום מרכזי בסלון.

 

צורת העמדה

כאשר בוחרים בעציץ מושקע – כדאי לשים לב איפה רוצים למקם אותו – האם כעציץ עומד על הרצפה, האם על מדפים מעוצבים ובכך שיהיה על הקיר או באופן תלוי מן התקרה. כל אחת מן האפשרויות הגיונית ויש לה את האמירה העיצובית שלה – אבל כאשר בוחרים עציץ מושקע זוהי שאלה משמעותית מאוד.

מטבע הדברים, עציץ עומד צריך להיות עציץ גדול ומרשים יחסית – או עם עלים גדולים, או על מעמד משמעותי. בעוד שעציץ שמועמד על ידי מדפים צריך בעיקר להיות מאוד אסתטי ביחס להשתלבות עם הקיר עצמו.

הבחירה במדפים מעוצבים לשים בהם את העציץ היא בחירה מאוד מגניבה וייחודית – התאימה לה מדפים עם מראה שמשתלב עם הצבעים והצורות של הבית ושיש להם אמירה משלהם – למשל מדפים משושים כאשר אין עוד פריטים בצורות הללו יכולה מאוד לשבור את המראה האחיד של הקיר.

לכן, מומלץ להבין כיצד ואיפה למקם את העציץ המושקע ביחס לצבעים שלו ולאופן ההעמדה. ניתן למצוא מגוון של אפשרויות באתר https://planter.co.il

 

מדף

אולי יעניין אותך גם

פינת טלוויזיה
עיצוב
5 טיפים לעיצוב הבית והמשרד

עיצוב  הבית והמשרד היא מלאכה מורכבת, ולא כל אחד יודע כיצד לגשת אליה בצורה הנכונה. החשיבות של העיצוב צריכה להיות ברורה לאור ההשפעה הרבה שיש

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב
למה צריך מעצבת פנים

אתם עומדים לרכוש את בית החלומות שלכם או לשפץ את הדירה כדי שתתאים לכם, ותוהים מדוע אתם צריכים בנוסף לכל ההוצאות הרבות, גם מעצבת פנים?

קרא עוד »