הדפסה על קאפה, או על קנבס – ההבדל העיקרי

עולם ההדפסות והדפוס התפתח ללא הכר בשנים האחרונות.

אפשר לבצע הדפסה דיגיטלית איכותית ומדויקת, לשנות את מידת הרזולוציה של התמונה, להחליף בין שחור לבן לבין צבעוני ואפילו להדפיס על מגוון מסחרר של חומרי גלם – מכוסות קרמיקה ועד בדי חולצות – הכל ברמה גבוהה, הדפסות איכותיות, מדויקות וברורות.

בין היתר, אתם יכולים לבחור בין הדפסה על קנבס לבין הדפסה על קאפה, אבל מה בדיוק ההבדל בין השניים ומה עדיף?

 

קאפה או קנבס – מה ההבדל?

אם בימים עברו בתי דפוס שימשו בעיקר לצורך הדפסה של כרטיסי ביקור, פליירים וחוברות, הרי שכיום קיים מגוון אינסופי של מוצרי דפוס שאפשר להזמין בבית דפוס חולון.

בין המוצרים היצירתיים ומסקרנים מכולם, ניתן למנות את הדפסת תמונות על קנבס וגם הדפסת תמונות על קאפה, אשר שתיהן הפכו למובילות בביקוש למוצרי דפוס מסוג זה.

אבל רוב האנשים פשוט לא יודעים מה ההבדל בין שני חומרי הגלם.

 

קאפה – הדפסת תמונות למקומות ציבוריים ולמשרדים

קאפה הוא כינוי למשטח חלק, קשיח ורחב, עשוי חומר פולימרי מוקצף, דחוס ועמיד.

לוחות קאפה מיוצרים במגוון גדלים ועוביים ומשמשים למגוון רחב של צרכים, אם כי קאפה משמש באופן נרחב בבתי דפוס לצורך הדבקה של תמונות מודפסות.

 

קנבס – תמונות לבית ויצירת אווירה

בדיוק בקצה השני של הסקאלה, אפשר למצוא את הקנבס, אשר עשוי מחומרים טבעיים, כמו קנאביס, כותנה, או פשתן. זהו אריג גס מאוד, המשמש כבר מאות שנים ליצירות אומנות, בעיקר לציורי שמן, אשר חלקם השתמר עד היום.

מלבד היותו חומר טבעי, קנבס הוא מחוספס וגס ולכן מעניק גם לתמונה המודפסת עליו מראה מגורען, אשר קצת מזכיר תמונה ברזולוציה נמוכה, כמו של פעם.

 

בחירה בין קנבס לבין קאפה

קאפה הוא חומר זול יותר מקנבס, בגלל היותו חומר מלאכותי קל לייצור, עשוי מחומרי גלם נפוצים.

לעומתו, קנבס נחשב יקר יותר והוא גם מתקשר אצל רוב האנשים באופן אוטומטי ליצירות אמנות, בגלל החלק החשוב שהוא ממלא כבר מאות שנים בעולם האמנות.

משום כך, קנבס נחשב יוקרתי יותר ולכן גם כאשר מבקשים להדפיס תמונה לתלייה בבית, או בסביבה אחרת, שבה אווירה היא חלק חשוב ומהותי, נהוג להשתמש בהדסה על קנבס, לעומת הדפסה על קאפה, אשר נחשבת פשוטה יותר, זולה יותר ולכן גם משמשת בעיקר לתלייה במשרדים, מוסדות ציבור וכן הלאה.

 

לסיכום

אם אתם מתלבטים בין הדפסה על קאפה לבין הדפסה על קנבס, כדאי להדגיש כי ההבדל הוא בעיקר בעיניי המתבונן וכי שני סוגי ההדפסות יכולים לספק תוצאות מרשימות, מרהיבות, אלגנטיות ויפות. שום כך, בחירה בין השניים תלויה בעיקר…. בכם.

 

ציור על קאפה להמחשה

אולי יעניין אותך גם

פינת טלוויזיה
עיצוב
5 טיפים לעיצוב הבית והמשרד

עיצוב  הבית והמשרד היא מלאכה מורכבת, ולא כל אחד יודע כיצד לגשת אליה בצורה הנכונה. החשיבות של העיצוב צריכה להיות ברורה לאור ההשפעה הרבה שיש

קרא עוד »
מעצב פנים
עיצוב
למה צריך מעצבת פנים

אתם עומדים לרכוש את בית החלומות שלכם או לשפץ את הדירה כדי שתתאים לכם, ותוהים מדוע אתם צריכים בנוסף לכל ההוצאות הרבות, גם מעצבת פנים?

קרא עוד »