בירת פורטוגל במרחק נגיעה

ליסבון היא בירתה של פורטוגל, בה נמצא שדה התעופה הבינלאומי הראשי של פורטוגל- שדה התעופה אומברטו דלגדו, הידוע גם כשדה התעופה פורטלה, או שדה התעופה ליסבון. הקיצור שלו למחפשים במנועי חיפושי הטיסות הוא LIS. שדה התעופה של ליסבון נמצא כ-7 קילומטר צפון מזרח למרכז העיר ליסבון, הנמצאת במערב פורטוגל כמעט באמצע אך מעט דרומה.

למגיעים מישראל זהו שדה התעופה המומלץ להגיע אליו מכמה סיבות: זהו שדה התעופה הראשי, ועל כן יש ממנו ואליו מספר רב של טיסות במגוון זמנים ומחירים, בנוסף לכך ליסבון היא אחד האתרים האהובים על תיירים בפורטוגל, וכן גם אתרים רבים אחרים כמו סינטרה, קסקייס, אבורה, הארמון של קלוז, מקדשי באטלאה, אלקובאסה ועוד נמצאים סמוך לליסבון.

 

איך מגיעים?

אין טיסות ישירות עדיין בין ישראל לפורטוגל, אך ישנן חברות רבות הטסות מישראל לפורטוגל עם עצירות בערים מהארצות אשר להן שייכת חברת התעופה. רצוי לקחת כמובן טיסות בחברות תעופה אירופיות או כאלה שקרובות יותר ליעד (אין ממה היגיון לטוס לפורטוגל דרך מקסיקו, נכון?). לדוגמא חברת אייר פראנס תקח אתכם לליסבון דרך פריז. ניתן להגיע עם רוב החברות האירופאיות הגדולות לליסבון, וגם להשתמש בטיסות בחברות לואו- קוסט. יש לזכור שאם אתם טסים בחברות לואו- קוסט, ברוב המקרים מחיר הכבודה אינו כלול במחיר הכרטיס ויש להוסיף אותו במהלך רכישת כרטיס הטיסה. טיסה ישירה מישראל לליסבון לוקחת כ-6 שעות, אך כיוון שאין טיסות ישירות הזמן יתארך בהתאם לאורך העצירה שתעשו בדרך.

לעיתים תוכלו למצוא טיסות עם עצירות מאוד קצרות של כחצי שעה-שעה. שימו לב שמומלץ לקחת את הטיסות האלו רק אם אתם ממשיכים עם אותה חברת תעופה מאותו שדה תעופה, בתנאי שהכבודה שלכם עוברת ישירות למטוס הבא, ללא צורך בצ'ק אין נוסף ובתנאי שיש להם ביטוח מחברת התעופה למקרה של התעכבות בטיסה. אם חסר אחד מהקריטריונים האלו תנו לעצמכם יותר זמן בין טיסה לטיסה, מומלץ לא פחות משעתיים על מנת שתספיקו להגיע לטיסה השנייה גם במקרה של עיכובים לא צפויים.

 

מתי זמן טוב לטוס?

חברת התעופה הראשית של פורטוגל היא אייר פורטוגל והיא מגיעה ליעדים רבים באירופה, כך שתוכלו לטוס מישראל עם חברת תעופה אחת ולהמשיך משם עם חברת אייר פורטוגל עד לליסבון.
מחירי הטיסות לליסבון משתנים בהתאם לעונת התיירות.

מהאביב עד הסתיו זוהי עונת התיירות של פורטוגל כאשר שיאה של עונת התיירות מגיע בחודשי יולי- אוגוסט, ועל כן בחודשים אלה מחירי הטיסות הם היקרים ביותר. בחורף יורדים מחירי הטיסות, ובגלל מזג האוויר הנוח של פורטוגל היא נעימה גם לטיולים בחורף. גם בחגים היהודיים והנוצריים מחירי הטיסה עולים מאוד ואלו הם גם הזמנים העמוסים ביותר מבחינת תיירים בפורטוגל.

ישנם עוד שני נמלי תעופה גדולים אך משניים לליסבון – פורטו, בחלקה המערבי צפוני של פורטוגל ופארו- בחלקה המערבי דרומי של פורטוגל.

פורטוגל

אולי יעניין אותך גם

סיור בולענים בים המלח
תיירות
מה תלמדו בסיור בולענים בים המלח

ים המלח הוא פלא טבע ייחודי הידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו ובתכונותיו הטיפוליות. אבל מעבר לסגולות הריפוי המפורסמות שלו, האזור מכיל גם תצורות גיאולוגיות מרתקות

קרא עוד »
מלון בברלין
תיירות
5 טיפים לבחירת מלון בברלין?

ברלין היא אחת הערים הכי ידידותיות ומסבירות פנים לתיירים וככזו היא נמנית בין מוקדי התרבות והנופש הכי פופולריים ברחבי אירופה. מתכננים חופשה בברלין וטרם בחרתם

קרא עוד »