חברת אחזקת מבנים או ועד בית – מה עדיף לכם

כל בניין משרדים או מגורים, צריך לבחור את שיטת הניהול המתאימה לכל ענייני התחזוקה השוטפת. שיטה אחת תהיה השכרת שירותיה של חברת אחזקת מבנים, ושיטה שנייה תהיה ניהול של ועד בית. במאמר זה נסביר לעומק את העקרונות של כל אחת מהשיטות, ההבדלים בניהן, ונסייע בהכרעה מה מתאים עבורכם.

 

ועד בית

ועד הבית הוא גוף המורכב מאחד עד חמישה נציגים מקרב דיירי הבניין האמונים על התחזוקה השוטפת וההתנהלות הכללית של הבניין. הנציגים נבחרים באמצעות אסיפה כללית על ידי בעלי הדירות.  כל בניין משותף חייב בניהול של החלל המשותף לכלל הדיירים. בין תחומי האחריות של ועד הבית יהיו – גביית כספים עבור דמי ועד הבית, פתיחת חשבון בנק, תקשורת שוטפת עם אנשי מקצוע כדוגמת גננים ומנקים, תחזוקה שוטפת של הבניין, ועוד.

 

אחזקת מבנים

שירות אחזקת מבנים הוא שירות המוענק על ידי חברה חיצונית אשר אחראית על התחזוקה השוטפת של בניין המגורים. מדובר בשירות שמזמינים באופן קבוע, ומעניק תחזוקה שוטפת של אנשי מקצוע רלוונטיים לבניין. בשירותים אלו יכללו – שירותי גינון, מעליות, איטום גגות, ניקיון, ועוד.

 

המקרים בהם נסתפק בשירות ועד הבית

ועד הבית יהיה עדיף כאשר מדובר בבניינים קטנים יותר, כאשר המרחב המשותף אינו רחב מאוד, ואין צורך בהתקשרות נרחבת עם דיירים רבים. כאשר לא עולות בעיות פעמים רבות בנוגע להתנהלות השוטפת בבניין, ולא צצות מחלוקות בקרב הדיירים, ניתן להסיק ששירותיו של ועד הבית בלבד יספיקו.

 

כיצד נדע מתי שירות ועד הבית אינו מספיק

כדי להבין האם אתם זקוקים לשירותי אחזקת מבנים, נסו להבין מה המצב הנוכחי של הבניין בו אתם גרים. מה מצב הניקיון, התחזוקה השוטפת, והגינון. אם אתם מוצאים עצמכם מתעסקים בעניינים הללו ללא הרף, ייתכן שאתם אכן זקוקים לשירות אחזקת מבנים.

 

המקרים בהם נזדקק לשירות אחזקת מבנים

כאמור, לרוב, בבניינים קטנים המצריכים תקשורת יחסית מעטה בין הדיירים, לא יהיה צורך בשירותיה של חברת אחזקת מבנים. לעומת זאת, בבניינים גדולים יותר, ובעיקר בבניינים גורדי שחקים, בבנייני משרדים, ועוד, שירות זה יהיה רלוונטי יותר. בניינים ששירותה של חברת אחזקת מבנים נדרש בהם, לרוב יתאפיינו בצורך בתחזוקה רבה באופן שוטף.

לרוב, המגורים בבניינים הללו מצריכים תקשורת עם כמות רבה של דיירים, מה שעלול לגרור מחלוקות. כמו כן, ההתעסקות בצרכים הלוגיסטיים בבניינים הללו, עלולים להצריך טרחה רבה של הדיירים בכלל ונציגות ועד הבית בפרט. נוסף על כך, לרוב, האתגרים הלוגיסטיים בבניינים הללו יאלצו את הדיירים לשאת בעלויות גבוהות מדי לשווא. זאת לעומת ההתנהלות מול חברת אחזקת מבנים, שתסדיר את העניינים הכלכליים והלוגיסטיים בצורה היעילה ביותר.

 

לסיכום

במאמר זה סקרנו את שירותיו של ועד הבית ושל חברת אחזקת מבנים, ובאילו מקרים תצטרכו כל אחד מן השירותים הללו. לכל בניין קיימים צרכים שונים, ולכן העדיפות תהיה שונה.

תחזוקת בניין

אולי יעניין אותך גם

תהליך איטום קירות
שיפוצים ובניה
מהם השלבים לתהליך איטום קירות

חלחול מים דרך הקירות החיצוניים הוא בעיה נפוצה שחשוב לטפל בה במהירות, מכיוון שהחשיפה הממושכת למים עשויה לפגוע בבסיס המבנה עצמו ואף להוביל להתפתחות עובש

קרא עוד »