מהם השלבים לתהליך איטום קירות

חלחול מים דרך הקירות החיצוניים הוא בעיה נפוצה שחשוב לטפל בה במהירות, מכיוון שהחשיפה הממושכת למים עשויה לפגוע בבסיס המבנה עצמו ואף להוביל להתפתחות עובש מסוכן בחדרי הבית השונים.  המים מחלחלים דרך סדקים ופתחים קטנים אשר נוצרו כתוצאה מליקויי בנייה בתהליך הבנייה או בעקבות עייפות החומר. במאמר זה נעסוק בהרחבה בתהליך האיטום המקצועי שנועד לטפל בתופעה ונפרט לגבי שלבי התהליך.

 

איטום קירות חיצוניים

שלבי האיטום של קירות חיצוניים תלויים בשיטת האיטום הספציפית בה קבלן השיפוצים עושה שימוש. באופן כללי ניתן לחלק את שלבי התהליך לארבעה שלבים, הכנה, אטימה, המתנה ובדיקה. בשלב הראשון, הקבלן יכין את הקירות לקראת האיטום עצמו וינקה אותם מלכלוך ואבק. בשלב זה בתהליך איטום קירות הוא יבצע גם מילוי של חורים וסדקים.

 

מריחה שיטתית של חומרי האיטום

השלב השני נעשה לאחר מספר ימים ורק לאחר שחומרי המילוי בחורים ובסדקים התקשו לחלוטין.  בשלב זה מתבצעת ההתקנה של חומרי האיטום על האזורים הרלוונטיים. המריחה מתבצעת באופן שיטתי ומסודר, על מנת שלא לפספס אף נקודה. במהלך שלב זה, חשוב שאיש המקצוע ידאג ליצור שכבה אחידה ורציפה של חומרי האיטום לאורך כלל הקירות החיצוניים.

 

ייבוש ובדיקה

השלב השלישי בתהליך הוא הייבוש של האיטום. מדובר למעשה על המתנה עד שהחומר יתייבש לחלוטין. משך הזמן שנדרש לכך, תלוי בתשתיות אותם אוטמים, חומרי האיטום הספציפיים בהם נעשה שימוש ומצב מזג האוויר באותה העת. בשלב הרביעי של התהליך בוחנים את יעילות האיטום ובמידת הצורך מבצעים תיקונים והשלמות, עד להגעה לאטימה מלאה.

 

ביטומני או צמנטי

הבחירה בסוג חומר האיטום נעשה בהתאם לסוג הקיר עליו עובדים. חומר על בסיס ביטומני מתאפיין בכושר היצמדות גבוה ובגמישות רבה וניתן לעשות בו שימוש, הן באמצעות מריחה והן בהתזה והחומר אידיאלי לקירות משופעים. חומר על בסיס צמנטי מתאפיין בגמישות נמוכה יותר והשימוש בו נעשה באמצעות מריחה בלבד. החומר מתאים במיוחד לצורך איטום השלד של הבית.

 

אקרילי או סיליקון

בתהליך איטום קירות, לעיתים נעשה שימוש בחומר איטום על בסיס אקרילי. חומר זה נחשב לפתרון מהיר ופחות מורכב, אך ליעיל פחות בטווח הארוך בהשוואה לחלופות. חומר איטום המבוסס על תרכובות סיליקון נועד לקירות הכוללים שיש או אבן וכאשר יש צורך בחומר עמיד במיוחד. חומר זה יכול להחזיק מעמד שנים רבות, גם בתנאי סביבה מאתגרים ומזג אוויר קשוח.

 

תהליך איטום מקצועי

לסיכום, במאמר זה עסקנו בתהליך איטום קירות והרחבנו לגבי חומרי האיטום הנפוצים בשימוש ומטרותיהם. סקרנו את שלבי התהליך, ההכנה, האיטום עצמו, הייבוש והבדיקה. עמדנו על החשיבות של עבודה מקצועית שבה לא מפספסים אף נקודה והתוצר של התהליך הוא שכבה רציפה של חומרי האיטום.  מומלץ לבצע איטום קירות רק על ידי חברה מנוסה המתמחה בכך.

תהליך איטום קירות

אולי יעניין אותך גם