סוגי בדיקות קרקע המבוצעות ע"י יועץ קרקע

אם אתם נמצאים בהליכי בניה כלשהם, וודאי שמעתם את המושג בדיקת קרקע. בדיקות הקרקע הן חלק אינטגרלי וקריטי לפני תחילתו של כל פרויקט בניה, ומצריכות עזרה מקצועית מצד יועצי קרקע. ישנם כמה סוגים של בדיקות קרקע אותם מבצעים יועצי הקרקע המקצועיים, אשר נדרשות בהתאם לסוג הפרויקט. במאמר הבא, סיכמנו עבורכם מה הן אותן בדיקות ומה הן כוללות. 

 

מה היא בדיקת קרקע ומדוע מבצעים אותה?

בדיקות קרקע היא חלק קריטי ומרכזי המתבצעת לפני תחילתו של כל פרויקט בניה. בדיקות הקרקע נעשות בעיקר ממניעים בטיחותיים, ועוזרות לנו למנוע אסונות ותקלות בבנייה מבעוד מועד, וכן תורמות להבנה שלנו בנוגע לאופן בו נבנה את הפרויקט במקום המיועד. הקרקע היא בסופו של דבר הבסיס עליו יעמוד הבניין אותו אנו רוצים לבנות, וכן גם  יועץ קרקע הוא הסמכות הבלעדית לביצוע בדיקות קרקע והפקת דו"ח קרקע רשמי.

 

מה הן סוגי בדיקות הקרקע שמבצעים יועצי קרקע?

כפי שציינו מקודם, ישנן מספר בדיקות קרקע המבוצעות על ידי יועצי קרקע, בהתאם לפרויקט, סוג הבניה והקרקע עליה מיועד להיבנות הבניין.

 

בדיקת צפיפות קרקע

בדיקת צפיפות קרקע היא הבדיקה הבסיסית ביותר אותה מבצעים יועצי הקרקע, כיוון שבהתאם לצפיפות הקרקע אנו נדע כמה עומס הקרקע תוכל לשאת, מה מידת הלחות של הקרקע, באילו כלים נצטרך להשתמש ועוד.

צפיפות הקרקע מושפעת מאוד מאחוזי הלחות ומסוג הקרקע, כך שבנייה על אדמה חולית תהיה שונה לחלוטין מבנייה על אדמה סלעית. לכן, בדיקת צפיפות הקרקע היא קריטית ביותר הן עבור עבודה יעילה על הפרויקט, והן עבור שמירה על חוסנו של הבניין ומניעת תקלות ונזקים עתידיים.

 

בדיקת חילחול

בדיקת חילחול מתבצעת לפני הצבת בור חילחול השומר על ניקוז המים המגן על יסודות הבניין. בכדי שבור החילחול יוכל לבצע את המטרה שלשמה הוא נועד, יש לבצע בדיקת חילחול מקדימה של הקרקע, שעל סמך תוצאותיה נוכל לדעת באיזה אופן יש לבנות את בור החילחול.

 

התקנת פייזומטר

פייזומטר הינו צינור חלול עם חריצים המוחדר לקרקע בכדי לנטר מי תהום ודליפות נוזלים בקרקע. יועצי קרקע מנוסים בהתקנת פייזומטר בכדי לבדוק האם קיימים מאגרי מים תת קרקעיים ובארות שיוכלו להשפיע על תהליך הבנייה.

 

בדיקת כלונסאות

כלונסאות הן היסודות המקבעים את הבניין לקרקע הנותנים לו אפשרות לעמוד בעומס רב. יועצי קרקע יודעים לבצע בדיקת כלונסאות מקיפה המאפשרת לאבחן את טיב הכלונסאות ולאתר בהן פגמים.

בדיקות קרקע

אולי יעניין אותך גם

תהליך איטום קירות
שיפוצים ובניה
מהם השלבים לתהליך איטום קירות

חלחול מים דרך הקירות החיצוניים הוא בעיה נפוצה שחשוב לטפל בה במהירות, מכיוון שהחשיפה הממושכת למים עשויה לפגוע בבסיס המבנה עצמו ואף להוביל להתפתחות עובש

קרא עוד »