סיבות לרכוש מחסום פה לכלב

אנשים נוטים לחשוב שמחסום פה לכלב זה דבר שלילי ורע שניתן רק לכלבים עם נטיות תוקפניות, אך האמת היא שיש עוד המון סיבות אחרות שמצריכות חוסם פה עבור הכלב שלכם. גם כלבים מאוד רגועים ומאוד חברותיים, יכולים להיעזר במחסום פה בסיטואציות ותקופות מסוימות. אז עכשיו שאתם יודעים שזה לא רק מסיבה אחת, בואו ותבינו מה הן הסיבות השונות בגללן אתם עלולים להצטרך להיעזר ולהשתמש במחסום פה לכלב שלכם.

 

שמירה על בטיחות בסיטואציות השונות

לשים מחסום פה לכלב יכול להיות מסיבות רבות, הינה כמה מהסיטואציות שמצריכות את השימוש בו:

  • מקרה חירום – ישנם מקרי חירום בהם הכלב סובל מכאבים חזקים או שהוא מרגיש איום כלשהו, וכתגובה הכלב עלול להגיב בנשיכה, מחסום פה יוכל להגן על שבסביבה מפני הסיטואציות האלו.
  • אמצעי בטיחות – המחסום גם משמש כאמצעי בטיחות בזמן אילוף הלב, בזמן שאתם מנסים לעצב דפוסי התנהגות. המחסום הוא אינו תחליף לאילוף מקצועי, אך משמש כאמצעי ביטוח מעולה.
  • הגנה – הרבה כלבים הם סקרניים, ומנסים לאכול כל מיני דברים אקראיים ולא בריאים להם, כמו בעלי חיים בטבע צמחים שעלולים להיות רעילים ועוד. לכן בסיטואציות האלו, בעיקר במקומות חדשים עבור הכלב כשאתם לא בטוחים איך הוא הולך להתנהג, המחסום יכול לעזור מאוד ולהגן על הכלב מפני הסכנות האלו.
  • דרישה או תרגול – הרבה פעמים יש דרישה לשימוש במחסום פה, כמו בתחבורה ציבורית למשל, ומכיוון שזו דרישה במקומות שונים, מומלץ גם כבר להרגיל את הכלב למחסום פה כדי שזה יהיה לו מוכר.

 

סוגי מחסומים

את סוגי המחסומים השונים תמצאו בקלות, אפילו תוכלו לקבל את הפריטים עד הבית דרך חנות חיות משלוחים המוצעים לכם באתרים השונים. הינה שניים מהמחסומים העיקריים:

  • מחסום סל – המחסום פה הזה נראה דומה לסל כמו ממשחק כדורסל, והוא חוסם את הפה של הכלב לגמרי בעוד הוא מחובר עם רצועות לצווארו של הכלב. בדרך כלל המחסומים האלו עשויים מגומי, פלסטיק או סיליקון. המחסום אמור לאפשר לכלב לפתוח את הפה במידה כדי שיוכל לנשום ולהרגיש בנוח, לרוב גם מתאפשרת אכילה ושתייה, לכן זה המחסום הזה מתאים מאוד בשלבי האילוף.
  • מחסום שרוול – נקרא גם מחסום פה רך, ואותו מחברים גם עם רצועות לצווארו של הכלב. בדרך כלל הוא עשוי מניילון או מעור, והקצה של המחסום פתוח. המחסום הזה מונע מהכלב לפתוח את הפה ולכן משומש כשצריך ריסון גבוה. מכיוון שיש חשיבות רבה לפתיחת הפה, צריך לשים את המחסום הזה ק לפרקי זמן קצרים ולא בזמן מזג אוויר חם.

 

שימוש הדרגתי

הדרך הטובה ביותר להשתמש במחסום פה לכלב זו בצורה הדרגתית ומותאמת, אחרת זה לא יוביל לתוצאות חיוביות. מדובר בכלי חינוכי ומנגון הגנה שעוזר בנסיבות רבות גם בעת אילוף בסיסי וגם בסיטואציות ספציפיות שמצריכות את השימוש.

כֶּלֶב

אולי יעניין אותך גם