כיצד מאלפים כלב לתמיכה רגשית?

ידידו הטוב ביותר של האדם הוא הכינוי שניתן לכלב, ויש לכינוי הזה סיבות טובות. מכל בעלי החיים, אין ספק שהכלב הוא זה שמסתדר הכי טוב עם בני אדם. המחקר המדעי גילה במהלך השנים שיטות מתקדמות לאילוף כלבים, מה שמאפשר לנו לאלף כלב כך שהוא יבצע משימות שונות שיכולות לסייע לנו. תמיכה רגשית היא אחת מהן, וכאן נספר לכם איך עושים את זה.

 

תמיכה רגשית בעזרת כלבים

בשנים האחרונות המחקר המדעי גילה תחום נוסף שבו כלבים יכולים לסייע לבני אדם. תמיכה רגשית היא משהו שלא היינו חושבים שכלב יכול להעניק לנו, אולם תופתעו לגלות עד כמה לכלב יכולה להיות השפעה חיובית בהפחדת חרדות, טיפול בספוט טראומה והתמודדות עם מצוקות שונות.

בדיוק כמו כלבי נחייה, כדי שכלב יוכל להיות רלוונטי בהקשרים הללו, הוא צריך לעבור תהליך אילוף שמכשיר אותה לדברים הללו. מידע נוסף תוכלו למצוא באתרהכלבלב שלי, אבל עד אז הנה כמה דברים שיעשו לכם סדר.

עזרה של כלבים

אילוף של כלב לתמיכה רגשית

התכונה החשובה ביותר לכלבים הללו היא לזהות את המצוקה ולדעת להגיב לה בצורה מהירה. ברגע שהבעלים של הכלב חש במצוקה או מקבל התקף חרדה, הכלב מאומן לזהות את המצב, ובעצם לתת מענה מסוים לבעלים שלו. תהליך הלמידה הזה הוא תהליך מורכב, ויש שתי אפשרויות איך לבצע אותו.

 

כלב שלכם

האפשרות הראשונה היא להגיע יחד עם הכלב שכבר יש לכם, ואיתו לעבור את תהליך האילוף. הכלב ילמד על המצבים השונים שבהם אתם שרויים, ויאומן איך להגיב אליהם. חשוב לדעת שהכלב צריך לעבור מבדק מסוים לפני שהוא מתחיל את תהליך האילוף כיון שלא כל הכלבים מסוגלים להעניק לבעלים שלהם תמיכה רגשית.

 

כלב שמוכשר לתמיכה רגשית

האפשרות השנייה היא להכניס אליכם לבית כלב שמאומן לתמיכה רגשית. הכלב הזה עבר בהצלחה את תהליך האילוף, וכעת כל מה שנותר לו הוא להתרגל אליכם. בדרך כלל תהליך הלמידה הזה קצר יותר מאשר הליך אילוף מלא לתמיכה רגשית.

 

איזו אפשרות עדיפה

אם יש לכם כבר כלב, כמובן שאילוף של הכלב שלכם למשימות הללו הוא הדבר הטוב ביותר. כאמור, לא כל הכלבים מסוגלים לבצע תמיכה רגשית, ויכול להיות שגם הכלב שלכם בסופה של הבדיקה ימצא כלא מתאים למשימות הללו. במקרה הזה תצטרכו לבחור באפשרות השנייה ולהכניס כלב נוסף שמוכן למשימות הללו.

 

לסיכום

בין שלל המשימות שכלבים יכולים לבצע עבור בני אדם, תמיכה רגשית היא גם דבר אפשרי. כדי שהכלב שלכם יוכל לתמוך בכם מבחינה רגשית הוא צריך לעבור תהליך אילוף מתאים. את התהליך הזה יש לבצע בליווי צמוד של איש מקצוע מהתחום, ובניגוד להליך אילוף רגיל אי אפשר לבצע את כולו בכוחות עצמכם. אפשרות נוספת היא להביא כבר מההתחלה כלב שמאומן לתמיכה רגשית.

לאמן כלב

אולי יעניין אותך גם