כלבים נגד חתולים: מה ההבדלים בין אוכל לחתולים לאוכל לכלבים?

החיות שלנו הן כמעט כמו במעמד של חברי משפחה. אנחנו מבלים הרבה שעות בקרבתן, מטפלים בהן, וכמובן מקבלים חברה והנאה מהן. כדי שהן יוכלו ליהנות מחיים ארוכים ובריאים, חשוב לשים לב לסוג האוכל שאנחנו נותנים להן. לכלבים ולחתולים יש סוגים שונים של מזונות מועדפים, וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהם ומה ההשלכות של החלפה בין אותם מזונות. הנה כמה פרטי מידע לגבי זה.

 

ההבדל הבסיסי

באופן טבעי, כלבים וחתולים הם מאוד שונים ברמה הגופנית. הם מגיעים ממשפחות שונות לחלוטין בעולם הטבע, ולכן הצרכים התזונתיים שלהם שונים אחד משל השני. מזון לחתולים הוא בהגדרה מזון שעשיר באבות מזון בסיסיים כמו חלבונים, שומנים ויטמינים, ועוד. במקרה של כלבים, לעומת זאת, המזון הרבה פחות עשיר באותם חומרים מאחר וכלבים מסוגלים להסתפק במעט מהם.

 

סף הרעלה וסכנה

לכלבים יש סף מאוד נמוך של צריכה יומית של הרבה מהחומרים שחתולים צורכים במזון שלהם. חתולים פיתחו לעצמם במהלך השנים מערכות עיכול מורכבות שמסוגלות לפרק ולנצל כמויות רבות מאוד של קלוריות וויטמינים. לכן, כאשר מאכילים כלב במזון חתולים קיימת סכנה שהחומרים האלה יגרמו להרעלה בגופם. הדבר יכול לגרום לבעיות בלבלב ובעיכול, לכן חשוב לשים לב שהכלב אוכל מזון לכלבים ולא לחתולים.

כאשר מאכילים חתול באוכל של כלבים, לא קורה יותר מדי אם החתול מדי פעם נוגס ממנו. אך לטווח הארוך יש לכך השפעות שליליות. מאחר ולאוכל של כלבים יש באופן טבעי אחוז נמוך יותר של מרכיבים תזונתיים שהכרחיים לחתול, לאורך זמן עלולים להיווצר חוסרים תזונתיים בקרבו. כמו כן, ישנם חומרים מסוימים באוכל לכלבים שלא מזיקים בכלל לכלב אך עלולים לגרום נזק לחתול.

מזון בריא

איך לשמור על הבריאות של החיה שלי בעזרת אוכל

הדרך הכי פשוטה לשמור על בריאות הכלב או החתול היא פשוט לתת להם את סוג האוכל שמתאים להם, ולוודא שאכן הם אוכלים אותו. הימנעו מלשים אוכל לחתולים (אשר במקרים רבים יכול בקלות לפתות כלב) בנקודה שנגישה גם לכלב שלכם. ישנם גם מכשירים מיוחדים שמבצעים האכלה אוטומטית וסלקטיבית עבור החיה שבאה לאכול מהם, מה שיכול למנוע מצב של שיתוף מזון.

בכל מקרה, חשוב לשים לב למצב הרפואי של הכלב והחתול שלכם בכל רגע נתון. אם עולה בקרבכם חשד שאולי הייתה החלפה במזונות, אחרי שתוודאו שלכלב אין גישה לאוכל של החתול ולהיפך, קחו אותם לווטרינר כדי לוודא שלא נגרם נזק משמעותי לחיה.

 

לסיכום

ישנם הבדלים מהותיים רבים בין סוגי האוכל של כלבים וחתולים, אפילו אם לשניהם יש בסך הכול מרכיבים דומים. שימו לב שכל חיה אוכלת את האוכל שמתאים לה ולא גונבת מהאחרת, שכן מצב זה עלול לגרום לבעיות רפואיות בטווח הארוך כפי שצוין.

אוכל

אולי יעניין אותך גם