סוכריות שוקולד על מקל – איך לעשות בכל בית

מתכון קליל, אותו כולכם תוכלו להכין בקלות בבית הוא סוכריית שוקולד על מקל.

מדובר על מתכון פשוט וכיפי, שיכול להוות תוספת מהנאה בכל ארוחה או להוות פעילות חווייתית עם הילדים.

אז לאילו מצרכים אתם זקוקים ואיך מכינים? סוכריית שוקולד על מקל – המדריך המלא.

 

לפני שנתחיל, קצת טכני – רשימת ציוד:

מצרכים:

לתערובת הגנאש:

  • שוקולד מריר
  • שמנת מתוקה
  • חמאה

 

לציפוי ולקישוט:

  • שוקולד
  • שמן
  • סוכרית, אגוזים למיניהם, פירות יבשים וכו'.

 

כלים:

  • נייר אפיה
  • מקלות – ניתן להשיג בכל חנות אפייה.

 

שלבי ההכנה

הגנאש

ראשית, גנאש. הגנאש הוא תערובת של שוקולד ושמנת. ניתן לבחור בשוקולד מריר, חלב או לבן, לפי טעמכם האישי. לאחר הכנת הגנאש, נמתין מעט, על מנת שנוכל לעבוד עמו בנוחות ובקלות. על מנת להכניס קצת טוויסט ועניין, זאת בהנחה שמדובר בקינוח המיועד למבוגרים , ניתן להפחית מכמות השמנת ולשלב בתערובת נוזל אלכוהולי או מחית פרי.

שנית,  נפרוס נייר אפייה על תבנית. על נייר האפייה, נניח במרחקים את מקלות הסוכרייה. את תערובת הגנאש ניצוק לשקית זילוף, ולה נחתוך את הקצה. כעת, נזלף את השוקולד לפי הצורה בה אתם מעוניינים, עיגול, לב וכו' ונניח לקירור.

 

ציפוי השוקולד

כעת, נכין את הציפוי, נמיס שוקולד ולתערובת נוסיף שמן. התוצאה תהיה ציפוי פריך ודק. לאחר שהשוקולד התקרר והתקשה, נוכל לחלץ את סוכריית השוקולד על מקל בקלות מן נייר האפייה. כעת, נטבול את הסוכרייה על המקל בשוקולד המומס.

 

קישוטים – כי אוכלים גם עם העיניים

בשלב הבא, נוכל לקשט את סוכריית השוקולד על מקל שהתקבלה כאוות נפשנו. סוכריות צבעוניות, באם מדובר בילדים, ואגוזים למיניהם או פירות יבשים, באם מדובר על מבוגרים, יעשו את העבודה.

 

פתרון לעצלנים

לאלו מבנינו המסתבכים, ניתן לרכוש בחנויות אפייה תבניות סיליקון המותאמות לסוכריית שוקולד על מקל. כך, תצטרכו רק להכין את הגנאש, ליצוק אותו לתבניות הסיליקון, בהן מצוי מקום המיועד למקל עצמו, לקשט ולהקפיא.

 

סיכום

אפשרות נוספת העומדת בפניכם, אם תרצו לקחת את ההכנה שלב אחד מעל, הוא השתתפות בסדנת שוקולד. הסדנה תהווה חוויה מעניינת בין אם תרצו להכין את סוכריית השוקולד על מקל כחוויה מהנה לילדים ובין אם תרצו לפנות למבוגרים בחגיגת אירוע מסוים, דוגמת יום הולדת או מסיבת רווקות.

בסדנת השוקולד תוכלו ללמוד כיצד להכין את הגנאש, כיצד לזלף נכון, לקשט בהתאם לנושא החגיגה ולצאת עם תוצרים טעימים. כמו כן, תוכלו להכין בסדנה שלל סוגי שוקולדים וקינוחים שונים נוספים.

 

כדורי שוקולד

אולי יעניין אותך גם