כל המידע על מחיקת תוצאות שליליות בגוגל

חיפוש שם של אדם או עסק בגוגל כדי לבדוק את מהימנותו, הפך להיות פעולה בסיסית אשר מניבה אינספור תוצאות רלוונטיות, לעיתים חיוביות ולעיתים שליליות.

ומה קורה כשמדובר במוניטין האישי שלנו או של העסק שלנו? בעידן שבו אנו כל כך פעילים ברשת ונדמה כי אין לנו שליטה על "טביעת האצבע" הדיגיטלית שלנו, חשוב להכיר כי מחיקת תוצאות שליליות מהגוגל ואף שיפורן, היא בהחלט אפשרות.

 

מה הכוונה בתוצאות שליליות?

כל טוקבק, פוסט שפורסם ברשתות החברתיות, תגובות באתרים, פורומים ואף תמונת, נשמרים ברחבי האינטרנט ללא כל בקרה, וללא כל אבחנה אם מדובר במידע מהימן או שגוי. לא סתם המונחים "פייק ניוז" ו"שיימינג" הפכו חלק בלתי נפרד מהשיח היום-יומי שלנו.

כאשר מדובר במידע אשר מציג אותנו או את העסק שלנו באור שלילי, יכולות להיות לכך השלכות הרות גורל, לא רק במציאות הווירטואלית, אלא גם ל המציאות הממשית – חיפוש בגוגל יכול להכריע את גורלם של ראיונות עבודה, דייטים ואם נחליט לרכוש מוצר ממותג מסוים לא.

 

נתקלתם בתוצאות שליליות  – מה ניתן לעשות?

לפעולה של הסרת תוצאות שליליות ואף החלפתן בתוצאות חיוביות מרחבי האינטרנט, קוראים ניהול מוניטין בגוגל. פעולה זאת מתבצעת בדרך כלל על ידי חברות מקצועיות, המתמחות בניקיון תוצאות שליליות, שאינן רצויות עבורכם מרחבי הרשת. ניהול המוניטין כולל בעיקר את גוגל, שהוא מנוע החיפוש העיקרי בארץ ובעולם, אך אנשי מקצוע ידעו גם לעבוד מול רשתות חברתיות ומנועי חיפוש נוספים.

שיטת העבודה של ניהול המוניטין, היא על ידי קידום הדירוג של תוצאות חיוביות במנועי החיפוש, ובכך דחיקה הצידה של התוצאות השליליות. פעולה זאת מתבצעת על ידי יצירה אקטיבית של תוצאות חיובית על הלקוח, כגון: בניית אתרים, פרסום מאמרים, כתבות ויצירת תוכן חיובי, שמוצג באופן אורגני ואמין.

 

האם ניתן להסיר את התוצאה השלילית לחלוטין?

התשובה לכך אינה חד-משמעית ויש לבחון כל מקרה לגופו. אם מדובר במקרה פרטי, הדרך הפשוטה ביותר, היא פשוט לפנות בנימוס אל המפרסם ולבקש ממנו למחוק את הפרסום. לצערנו, לא תמיד תוכלו להשיג את מקור הפרסום, ובמידה וכן, תהיו תלויים בחסדיו, מאחר ואין אפשרות לדרוש ממנו את הסרת הפרסום.

כמובן, שאם מדובר בפרסום שקרי אשר יש בו עילה לדיבה, מומלץ לפנות לעורכי דין המתמחים בתחום האינטרנט כדי לברר האם יש אפשרות לפנות להליכים משפטיים.

במקרים יותר מסובכים יותר, כמו ידיעות ציבוריות שפורסמו באתרים חדשותיים, או אפילו פרסומים  ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר, אתם עלולים להיתקל בפרוצדורה ארוכה ומסובכת יותר, שעלולה להימשך זמן רב.

כאשר תוצאות שליליות בגוגל, מהוות מטרד עבורכם ואף סיכון מקצועי למוניטין שלכם, שווה לפנות אל אנשי מקצוע, אשר יודעים למפות את מנועי החיפוש, לבנות אסטרטגיה מותאמת ללקוח ולהעלים את התוצאות השליליות בצורה יסודית.

 

מחשב נייד

אולי יעניין אותך גם

דיגיטל
 5 טיפים לקניות באינטרנט

קניות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות ללהיט שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה בשל הנוחות שברכישה מבלי לקום מהספה ולחסוך זמן וכסף. גם חנות האונליין של רשת

קרא עוד »