אחסון נתונים פיננסיים בענן: אבטחה ועמידה בתקנות

אחסון נתונים פיננסיים בענן הפך לנושא בעל חשיבות עליונה במגזר הפיננסי, לאור הרגישות והאופי הקריטי של נתונים כאלה. ככל שמוסדות פיננסיים מאמצים יותר ויותר מחשוב ענן לאחסון נתונים, כך נהיה חשוב להבין ולהתמודד עם האתגרים הקשורים לאבטחה ותאימות.

 

מהו אחסון נתונים פיננסיים בענן?

אחסון נתונים פיננסיים בענן כרוך בהעברה ושמירה של מידע רגיש כגון רישומי עסקאות, נתוני לקוחות אישיים ודוחות כספיים, בשרתים מרוחקים המנוהלים על ידי ספקי שירותי ענן. גישה זו מציעה מספר יתרונות, כולל מדרגיות, נגישות ויעילות. עם זאת, הדבר גם מעלה אתגרי אבטחה ותאימות משמעותיים שיש לנהל אותם בקפידה.

 

איך שומרים על אבטחת הנתונים?

אבטחה היא הדאגה העיקרית בכל הנוגע לאחסון נתונים פיננסיים בענן. מוסדות פיננסיים מטפלים בנתונים רגישים ביותר, ולכל הפרה עלולה להיות השלכות חמורות, לרבות הפסד כספי, פגיעה במוניטין ושחיקה באמון הלקוחות. כדי להפחית סיכונים אלה, חיוני ליישם אמצעי אבטחה חזקים.

אמצעים אלה כוללים הצפנת נתונים, הן במעבר והן במצב מנוחה, כדי להגן על נתונים מפני גישה לא מורשית. בנוסף, הטמעת מנגנוני אימות ובקרת גישה חזקים, מבטיחה שרק צוות מורשה יכול לגשת לנתונים רגישים.

 

ביקורות ואבטחה על נתוני הענן

ביקורות אבטחה סדירות והערכות פגיעות הן חיוניות גם כדי להבטיח שאמצעי האבטחה הקיימים יעילים ועדכניים. ספקי ענן מציעים בדרך כלל תכונות אבטחה מתקדמות, אך באחריות המוסד הפיננסי לוודא שתכונות אלו מנוצלות כראוי ומתואמות לצרכי האבטחה הספציפיים שלהם. אפשר לפנות לעוד מידע בנושא קוברנטיס כדי ללמוד על מערכת הקוד הפתוח לניהול ופריסה אוטומטים של יישומים על קונטיינרים, ולהחליט איך לבצע ביקורות.

 

רגולציה על מוסדות פיננסיים – גם בענן

מוסדות פיננסיים כפופים לאינספור תקנות, המסדירות את הטיפול והאחסון של נתונים פיננסיים. בעוד שהפרטים של תקנות אלה משתנים, ההתמקדות היא בדרך כלל בהבטחת הפרטיות, היושרה והזמינות של נתונים פיננסיים.

כדי להשיג תאימות, מוסדות פיננסיים חייבים להבטיח שפתרונות האחסון בענן שלהם עומדים בתקנים הרגולטוריים הנדרשים. זה כרוך בעבודה צמודה עם ספקי שירותי ענן, במטרה להבין את אמצעי הציות שיש להם, וכיצד הם מתאימים לדרישות הרגולטוריות החלות על המוסד.

 

איפה נמצאים הנתונים הפיננסיים?

נתונים פיננסיים כפופים לרוב לתקנות המכתיבות היכן ניתן לאחסן אותם מבחינה גיאוגרפית. שירותי ענן לרוב מפיצים נתונים על פני מספר מיקומים לצורך יעילות. על המוסדות הפיננסיים להבטיח שנוהלי התושבות הנתונים שלהם עומדים בתקנות בתחומי השיפוט שבהם הם פועלים.

 

לסיכום

אחסון נתונים פיננסיים בענן מציג יתרונות משמעותיים עבור מוסדות פיננסיים. יישום אמצעי אבטחה חזקים והבטחת ציות לתקנות החלות, הם קריטיים כדי להגן על נתונים פיננסיים רגישים ולשמור על אמון הלקוחות. ככל שטכנולוגיית הענן מתפתחת, מוסדות פיננסיים חייבים להתאים באופן רציף את אסטרטגיות האבטחה והתאימות שלהם.

אחסון נתונים פיננסיים בענן

אולי יעניין אותך גם

דיגיטל
 5 טיפים לקניות באינטרנט

קניות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות ללהיט שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה בשל הנוחות שברכישה מבלי לקום מהספה ולחסוך זמן וכסף. גם חנות האונליין של רשת

קרא עוד »