מזון ביצים לתוכים – למה זה כל כך חשוב לבריאות שלהם?

תזונה היא שחקן מרכזי בגידול נכון של כל חיית מחמד שהיא. עלינו להתאים לה תפריט עשיר ומותאם שיספק אותה ויאפשר לה לפתח חיים בריאים וטובים.

במאמר הבא נעסוק בתזונה של חיית המחמד הכי צבעונית שיש – התוכי – ונסביר מדוע מזון ביצים לתוכים חשוב לבריאותם.

 

חלבון מוסיף המון

זה אמנם נשמע מפתיע, אבל מזון ביצים הוא חלק אינהרנטי בתזונת התוכים. על אף שזה עשוי להיתפס כמשהו כמעט קניבלי מדובר במקור חלבון חשוב מאין כמותו. יש כאלו  המוסיפים לתפריט של התוכי ביצה קשה, אך האופציה האופטימלית ככל הנראה היא האכלה במזון ביצים: פורמולה איכותית המיוצרת מביצים מובחרות ומספקת לתוכי (נוסף על אחוז החלבון הגבוה) מגוון ויטמינים ומינרלים החיוניים לבריאותו. אלו תורמים לפיתוח מסת שריר, לניצוי איכותי ולתוחלת חיים גבוהה.

עקב חשיבותם גבוהה של הביצים בתפריט התוכי רצוי לרכוש מזון ביצים איכותי מחברה מוכרת. מזון ביצים כמו כל הציוד לחיות המחמד שלכם נמצא בצ'או צ'או.

 

ללכת שבי אחריו

על אף יתרונותיו התזונתיים הרבים, מזון ביצים נשמע כמו אוקסימורון עבור ציפור מטילה ביצים. לכן חשוב להסביר את המקור לשימוש במזון זה – ציפורי תוכי נוהגות בטבע לאכול תולעים וחרקים שונים כמקור עיקרי לחלבון. מאחר ואלו לא זמינים בשבי, מזון הביצים מהווה תחליף ראוי ואיכותי שמספק להם את צרכיהם התזונתיים. הסטיגמה הרווחת שציפורים חיות על תערובת זרעים היא שגויה ועושה שירות רע לתוכי המחמד שלכם. התפריט של זני התוכים השונים הוא עשיר ומגוון, ומורכב מזרעים ומדגן הדוחן, אך לא רק. חשוב מאוד להקפיד על שילוב של מזון ביצים בתוכו על בסיס יומי.

 

מה תוכים אוכלים?

גידול תוכים הוא אמנות שלעצמה אשר מושכת לא מעט "משוגעים לדבר". ישנם זנים רבים של תוכים אשר נבדלים זה מזה בגודל, צבע וכן בהעדפותיהם התזונתיות. עם זאת ישנם כמה מאפיינים כלליים שאחידים פחות או יותר לגבי כל התוכים ויש לקיימם. חשוב להאכיל כבר מגיל צעיר את התוכים במזון הקרוי "כופתיות" אשר מהווה מעין מקביל של מזון כלבים או חתולים.

מדובר במוצר עשיר ומלא אשר מספק צרכים חיוניים רבים לתוכי. נוסף על כך יש כמובן את מזון הביצים כמקור חלבוני רב ערך וכן מומלץ מאוד להעשיר את התפריט במגוון פירות, ירקות, זרעים, שקדים ובוטנים. אסור בשום פנים ואופן להאכיל תוכי בשוקולד או אבוקדו, משום ששני מזונות אלו הרסניים לבריאותם ועשויים אף לגרום למוות. מוטב גם להימנע מאוכל מעובד למיניו, משקאות ממותקים וכן הלאה.

גם לחם אינו נחשב למזון איכותי לתוכים על אף הדעה הפופולרית. הוא אמנם לא מזיק אך "תופס מקום" בבטן לתזונה עשירה ונחוצה להתפתחות תקינה של התוכי, כמו למשל מזון ביצים.   

 

אולי יעניין אותך גם