מה קשר בין סוג המזון של הכלב והבריאות שלו?

בדיוק כמו אצל בני האדם, המזון שאותו הכלבים אוכלים הוא הרבה מעבר לאוכל. ישנה השפעה ישירה בין הבריאות של הכלב לבין סוג האוכל שאותו אתם מביאים לו. גידול של כלב הוא דבר שטיל עליכם אחריות רבה לבריאותו של הכלב שלכם, והדבר הזה עובר דרך האוכל שאתם מעניקים לו. אנחנו כאן כדי לספר לכם על הקשר שבין סוג המזון לבריאות הכלב.

 

אוכל לכלבים

כאשר מדברים על אוכל לכלבים, החלוקה הבולטת ביותר היא כמובן בין מזון יבש לבין מזון רטוב. לכל אחד מסוגי המזונות הללו יש יתרונות וחסרונות, וחשוב שבתור בעלים של כלבים תכירו אותם. כמובן, אין המלצה גורפת וחד משמעית ללכת רק על סוג מסוים של אוכל, ודווקא בגלל זה אתם צריכים להכיר את כל הצדדים של המטבע.

 

מזון יבש לכלבים

המזון המוכר יותר לכלבים הוא מזון יבש לכלבים. המזון הזה מגיע בשקים גדולים ואותו ניתן להשיג בקלות. בדרך כלל, בעלי הכלבים מעדיפים את המזון הזה מסיבה אחת, הוא זול הרבה יותר. ניתן לקנות כמות רבה של אוכל לכלב במחיר נמוך יחסית וכך לא תצטרכו להוציא יותר מידי הוצאות על מזון לכלב.

 

כלבים צעירים

אחד החסרונות הבולטים ביותר של מזון מהסוג הזה הוא שלא תמיד הוא מתאים לכלבים צעירים שטרם פיתחו שיניים שמתאימות ללעיסה שלו. אם אתם מחזיקים בגורי כלבים, הקפידו לאפשר להם לקבל בהתחלה מזון רטוב ולאט לאט תוכלו להרגיל אותם ללעוס מזון יבש.

 

אוכל רטוב

אם כבר דיברנו על כלבים צעירים, חשוב להכיר את האפשרות למזון רטוב עבור כלבים. לא מעט כלבים, גם בוגרים יותר, מעדיפים דווקא את המזון הרטוב. מבחינתכם, בתור בעלי הכלבים לדבר הזה יכולה להיות משמעות כלכלית יכון שהאוכל הרטוב מגיע בכמויות קטנות יותר והמחיר שלו גבוה בצורה משמעותית מזה של האוכל היבש.

עם זאת, אתם יכולים לעשות שימוש בצורה עיקרית יותר באוכל יבש ולהשאיר את האוכל הרטוב בתור חטיף לכלב שלכם או בתור אמצעי לאלף אותו בעת הצורך. האוכל הרטוב מגיע בתוך קופסאות שימורים, והדבר הזה מאפשר לכם לקחת את האוכל איתכם בצורה נוחה, ללא צורך לסחוב שק גדול של אוכל לכל מקום יחד עם הכלב שלכם.

 

שיני הכלבים

לסיום, יש נתון שכדאי לדעת והוא נוגע לבריאות השיניים של כלבים. כדי שהשיניים שלהם יתפקדו כמו שצריך, עליכם לדאוג שהם יאוכלו מזון יבש בצורה קבועה. כך שגם אם מסיבה כלשהי החלטתם לפנק את הכלבים שלכם עם מזון רטוב, הם חייבים להמשיך לאכול בקביעות מזון יבש כדי לשמור על השיניים שלהם.

 

לסיכום

כאשר אתם ניגשים לבחור אוכל לכלב שלכם, עליכם להיות מודעים למגוון השיקולים שיעזרו לכם למצוא עבורו מזון מתאים שיעזור לו גם להיות שבע וגם ישמור עליו.

בונזו

 

אולי יעניין אותך גם