מהי רשלנות רפואית הלכה למעשה?

אין ספק שכולנו מקבלים טיפולים רפואיים ופוגשים אנשי צוות רפואיים פעמים רבות במהלך חיינו וזאת נעשה תוך אמון במערכת ובטיפול שניתן לנו. למרות זאת, לעיתים קורים כול מיני נזקים אשר במבט לאחור ברור כי היה ניתן למנוע אותם וכי התנהגות רשלנית של אדם, צוות או מוסד מסוים, דרדרו את מצב המטופל או את מצב הבעיה שהייתה לו ובעצם מדובר בנזק שנגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

מה היא רשלנות?

רשלנות באופן כללי, לא רק בתחום הרפואה, היא התנהגות שמבצע אדם שנותן שירות אשר מאופיינת בביצועה העבודה מבלי לנקוט זהירות מספקת שמבינה את המצב ואת ההשלכות של טעות בו, ובעצם חוסר תשומת לב לנעשה ולמתבצע.

כאשר אדם אחר ניזוק כתוצאה מהעבודה שהוא ביצע בצורה רשלנית, מדובר ברשלנות והאדם אשר ניזוק יכול לבחור לתבוע בגינה.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא כמובן תחום פרטי של רשלנות אשר כולל מקרים של רשלנות בהליכים רפואיים, אפשר לסווג את המקרים לכמה תחומים אך ברור כי זאת גם יכול לבוא לידי ביטוי בתחומים או בהליכים אחרים גם כן.

 

רשלנות באבחון

צוותים רפואיים לא רק מבצעים ניתוחים כול הזמן או נותנים תרופות, חלק גדול מהעבודה ומהשירות שהם נותנים הוא לאבחן מה קורה אצל המטופל ובהתאם לאבחון שביצעו להחליט כיצד להתקדם עם הטיפול ובאילו הליכים לא לבחור כי הם יכולים לסכן את המטופל יותר.

רשלנות רפואית באבחון תהיה כאשר מפספסים משהו באבחון שהיה ניתן לשים לב אליו וכתוצאה מכך בוחרים טיפול לא מיטבי או מונעים מהמטופל מידע מספק כדי לקבוע את המשך טיפולו.

 

רשלנות בטיפול

לאחר האבחון, בהנחה שהוא התבצע בצורה מדויקת לצורך העניין, ישנם כול מיני טיפולים שניתנים למטופל במהלך שהותו בבית החולים או במרפאה מסוימת. הטיפולים הללו כמובן דורשים תשומת לב מלאה של מי שמבצע אותם וזהירות מאוד גבוהה כדי לא לפגוע במטופל.

כאשר אלו לא ננקטות ובהם נגרם נזק שהיה ניתן למנוע, סביר כי יהיה מדובר באירוע של רשלנות רפואית הלכה למעשה.

 

רשלנות במעקב

גם לאחר הטיפול, בעצם מתחיל הליך ההחלמה ונדרש מהרופאים להיות במעקב על מצבו של המטופל. מדובר במעין שלב אבחון מחדש לשים לב שהטיפול אכן נותן אותות חיוביים וכי מצבו של המטופל לא מדרדר ודורש טיפול מחדש או שינוי הליכים שבוצעו עד כה.

 

פונים לאיש מקצוע

אפשר לומר באופן כולל כי כול מקרה של רשלנות רפואית צריך להיות מלווה על ידי עו"ד רשלנות רפואית. אם אתם סבורים שנהגו בכם ברשלנות במהלך טיפול, אבחון או אפילו מעקב רפואי שביצעו בכם אשר גרם לכם לנזק, כנראה שמגיעים לכם פיצויים וכול שנותר לכם, הוא לדרוש אותם.

רשלנות רפואית

 

אולי יעניין אותך גם

רשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית
מהן זכויות הנפגעים ברשלנות רפואית

מקרי הרשלנות הרפואית בישראל הם באחוז נמוך יחסית ברמה העולמית. עם זאת, לעיתים קרובות, מקרים כאלו שמתרחשים בארצנו, לא זוכים לטיפול הולם מבחינת מימוש הזכויות.

קרא עוד »