המדריך המלא לקידום אתרים אורגני – האם ניתן לעשות זאת ללא מקדם?

אחד הכלים הכי חשובים בעולם השיווק של ימינו הוא קידום אתרים אורגני (SEO). מה הקשר לאורגניות והאם ניתן לקדם אתרים גם ללא עזרתו של איש מקצוע בתחום – על כך בכתבה הבאה.

 

אורגני על שום מה?

ראשית נסביר מה כל כך אורגני בקידום אתרים אורגני. הכוונה בביטוי זה הוא לאתרים שמקודמים באופן טבעי על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, ולא מקבלים קידום דרך תשלום לענקית החיפוש (מה שקרוי בעגה המקצועית קידום ממומן). הכוונה אם כן היא כמובן לא לאתרים שלא עברו ריסוס, אלא לקידום שמתבצע באופן טבעי באופן כללי.

כמובן שישנם דרכים רבות לקדם אתרים גם ללא תשלום, ועסקים המתמחים בקידום אתרים יודעים כיצד לבצע זאת. דוגמה מצוינת לכך אפשר לדגום בכתובת: https://shop.w3c.org.il  בפסקה הבאה נסביר מהם הכלים הראשיים איתם מקדמים בגוגל באופן אורגני.

 

איך מקדמים? תוכן וקישורים

חשוב להדגיש שאף אחד בעולם לא יודע כיצד בדיוק פועל האלגוריתם של גוגל ומהו קריטריון הסינון שלו בבואו לקדם אתרים. יחד עם זאת ישנם כמה כללים ידועים על פיהם פועלים בעולם קידום האתרים.

אחד הכלים המרכזיים המשמשים לקידום אורגני הם קישורים מהאתר המקודם החוצה, ומאתרים אחרים אליו. הסיבה לכך שלינקים המפנים אל האתר מאותתים על המרכזיות שיש לאתר ברשת ולכן מקדמים אותו חזק במעלה תוצאות החיפוש. מקדמים רבים עובדים עם כלי זה ומציעים קישורים לקנייה אצל אתרי תקשורת מובילים.

זה מוביל אותנו לכלי השני שמשמש מקדמי אתרים, הלא הוא התוכן. בשביל שאתר יקודם הוא צריך לאותת לגוגל שיש מה לקדם. כלומר, שמדובר באתר בעל נפח תוכן עם מידע רלוונטי לגולשים. על כן בשביל לקדם אתר, חשוב להקים לו בלוג עם מאגר מאמרים מכובד בו משובצות מילות מפתח הרלוונטיות לחיפוש של האתר.

חשוב להדגיש שלתוכן הנכתב באתרים יש גם כללים ברורים, העוסקים הן בצורה (אורך מאמר, מבנה וכו') והן במהות (תכני המאמרים, מילות המפתח המשובצות וכדומה). כך שלא מופרז לומר שקידום אתרים באמצעות מאמרים הוא תורה שלמה.

 

עם או בלי מקדם?

לכאורה, כל המידע על קידום אתרים נמצא במרחק הקלקלה מכאן. הרשת מלאה במדריכים, תקצירים ומאמרים המלמדים איך עושים קידום אתרים איכותי. יחד עם זאת בשביל לבנות אתר כראוי יש צורך בשורה שלמה של צעדים, שקידום אתרים הוא רק אחד מהם. לכן המסקנה המתבקשת היא שמוטב להותיר משימה זאת למקצוענים שכבר צברו בכך ניסיון.

 

אז מה היה לנו במדריך?

לסיכום, קידום אתרים אורגני היא תורה שלמה שעסקים רבים עוסקים בה, הן באופן אורגני והן באופן ממומן. בשביל לקדם אתרים יש צורך בקניית קישורים חיצוניים ובכתיבת תוכן איכותי ורלוונטי. על כן מוטב להשאיר זאת לגורמים מקצועיים העוסקים בכך לפרנסתם.

נתוני קידום

 

אולי יעניין אותך גם

דיגיטל
 5 טיפים לקניות באינטרנט

קניות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות ללהיט שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה בשל הנוחות שברכישה מבלי לקום מהספה ולחסוך זמן וכסף. גם חנות האונליין של רשת

קרא עוד »