הכלב מקיא הרבה? יש לנו פתרון!

אם יש לכם כלב בבית, הסיכוי שראיתם אותו מקיא הוא בהחלט גבוה מאוד. ישנם סיבות רבות למצב בו כלב מקיא, אך זה אף פעם לא מחזה נעים במיוחד, יש לקחת בחשבון שישנם סוגים שונים הקאות אצל כלבים והן נובעות מגורמים שונים – לכן חשוב להבין מתי עלינו להישאר רגועים ומתי עלינו להעמיס את הכלב לאוטו ולטוס לווטרינר. בכל מקרה, אם ישנה דרך להקל על הכלב שלנו ולהטיב עימו את מצב ההקאות – כדאי מאוד שנכיר אותה.

 

אז למה בכלל כלבים מקיאים?

רשימת הסיבות שבגינן כלבים מקיאים היא ארוכה מאוד – אך ישנן כמה סיבות שכיחות יותר בקרב הקאות אצל כלבים. אחת הסיבות השכיחות ממנה כלבים רבים סובלים היא רגישות במערכת העיכול, בהרבה מהמקרים האלו – מון יבש לכלבים יכול לתת מענה מעולה לבעיה, עלינו תמיד להתאים את התזונה לבעיה, ובכך מזון רפואי לכלבים יהיה פתרון שבהחלט שווה לבדוק תחילה.

סיבות נוספות להקאות אצל כלבים יכולות להיות:

  • טפילי מעיים
  • זיהומים חיידקיים (מערכת העיכול)
  • בליעה של חומרים רעילים
  • חפצים זרים שנתקעו במערכת העיכול (צעצועים, זבל)
  • זיהום ויראלי
  • מכת חום
  • אי ספיקת כליות חריפה
  • עצירות

ועוד.

 

חשיבות הכמות

הבנת סיבת ההקאה יכולה להיות מורכבת ולכן עלינו לפחות להבין מתי זה בסדר ואפילו טבעי, ומתי עלינו להתחיל קצת לדאוג ולפנות מהר לווטרינר.

ראשית עלינו להבין האם ההקאות חוזרות על עצמן באופן תדיר ולעיתים תכופות, או שמא מדובר בהקאה בודדת ואקראית – במקרה של הקאות חוזרות, או הקאות כרוניות, עלינו לפנות במהירות אל הווטרינר מכיוון שמצב זה עלול להצביע על בעיה חמורה וגדולה יותר אשר מתפתחת אצל הכלב, אולם במקרה של הקאה בודדת – כזו שכנראה נגרמה עקב מאכל של עצם זר או תזונה שאינה מתאימה – אין לנו מה לדאוג ורק לוודא שיש לכלב מים זמינים ושהמצב לא חוזר על עצמו.

 

הטיפול הנכון

כאשר נגיע אל הווטרינר במידת הצורך, סביר להניח שתחילה הוא יבצע מספר בדיקות על מנת להבין מה הוא הגורם העיקרי להקאות. לא פעם הווטרינר ישאל אותנו מה הוא המזון אשר הכלב מקבל על בסיס קבוע, והאם הוא אוכל דברים נוספים – לפעמים בלי שנשים לב ולפעמים מאכלים שמזיקים לכלב – שאנחנו בעצמנו מספקים לו.

אחת הסיבות שהווטרינר יתעניין בתזונות הכלב – היא מכיוון שלא אחת הבעיה נובעת ממערכת העיכול של הכלב. מבין שאר הטיפולים הנחוצים שיציע הווטרינר, סביר מאוד להניח שהוא גם יציע לעבור למזון רפואי המותאם לבעיות במערכת העיכול, כי לפעמים – כל מה שצריך זה לאכול נכון.

 

לסיכום – מניעה היא הטיפול הטוב ביותר

ישנה חשיבות עצומה לסוג המזון שאנחנו בוחרים עבור הכלב שלנו – מזון איכותי ומותאם יכול למנוע בעיות בריאותית רבות אצל הכלב שלנו – אך לפעמים הדבר לא תלוי בנו ועלינו לגלות את הבעיות בדרך הקשה – אף על פי שעשינו הכל בכדי למנוע אותן. אך דעו, שגם אם הכלב מקיא – יש פתרון קל ומהיר משחשבתם, אמא שוב צדקה – תזונה נכונה פותרת המון.

כלב מקיא

אולי יעניין אותך גם