מה ההשפעה של מתנות ממותגות מבחינה שיווקית?

אנחנו רואים אותן בכל מקום. על שולחנות משרדיים, על קירות המטבח של עובדים ואפילו על ראשיהם של עובדים בימי חופש.

אבל האם עצרנו פעם לחשוב לעומק אודותיהן? האם חשבנו אי פעם מה ההשפעה של מתנות ממותגות מבחינה שיווקית ולמה בעצם כולם בוחרים בהן? נפגשנו עם מומחים בתחום

הפרסום והשיווק וחזרנו עם כל התשובות שהרבה זמן רציתם לשמוע בנושא.

 

רקע אודות מתנות ממותגות

למקרה שאתם לא בעניינים, חשוב רגע להסביר למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים "מתנות ממותגות". אלו אותן מתנות שאתם מקבלים מהמעסיק שלכם, מהבנק או ממשרד רואי החשבון שאתם עובדים מולו כבר תקופה. סביר להניח שאם תעיפו מבט רגע הצידה, תגלו שיש לכם את אחד או יותר מהפריטים הממותגים הללו ממש בקרבת מקום:

  • עט
  • כובע
  • חולצה
  • לוח שנה
  • מחברת ועוד

עכשיו כשאתם יודעים למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו מדברים על מתנות ממותגות, אפשר להמשיך הלאה, להעמיק בנושא ולהבין מה ההשפעה שלהן מבחינה שיווקית.

 

היכרות עם המותג

ההשפעה הראשונה של מתנה ממותגת מבחינה שיווקית היא קודם כל היכרות עם המותג. כשמשרד עורכי דין למשל, בוחר להעניק לעובדים וללקוחות שלו מתנות ממותגות, הוא לא עושה זאת (רק) מתוך נדיבות. מאחורי החלטה שכזו עומדות מטרות ברורות ומדויקות. הוא עושה זאת בעקבות ידיעה, שכעת, אנשים שלא הכירו את המשרד ולא נחשפו אליו בעבר – יכירו אותו. כך בעצם נחסך מאותו משרד להרים שלטי חוצות על כבישים ראשיים ברחבי תל אביב. מכיוון שהעט הקטן שמסרו ללקוח החדש יעשה את עבודתו נאמנה ויגרום לאנשים להכיר את המותג מבלי שהם יתאמצו בכלל.

 

איך הדבר בא לידי ביטוי?

רגע לפני שנמשיך להשפעה נוספת, ראוי להתעכב לרגע על ההליך שעובר על העט הקטן וגורם למשרד עורכי דין לא מוכר להיות מוכר יותר ברגע. למתנה ממותגת יש השפעה חשובה מבחינה שיווקית מכיוון שיש לה יכולת להתנייד בקלות ממקום למקום. זה לא משנה אם מקום העבודה בוחר להעניק גרביים ממותגות, כובעים ממותגים או בקבוקים. כל מתנה שתיבחר תראה עולם ותיחשף לאנשים שיכירו את המותג כדרך אגב. הדבר הזה מביא אותנו על ההשפעה הנוספת הבאה.

 

השפעה תת מודעת

ההשפעה הנוספת היא השפעה על התת מודע. כשאדם נתקל פעם אחת בגרביים ממותגות, הוא לא יודע זאת, אבל הסמל הממותג עובר אל התת מודע ונשמר שם. כאשר הוא יתקל שוב באותם גרביים, הסמל יהיה לו מוכר. וכשהוא יתקל בהם בשלישית וברביעית, הוא כבר יכיר את הסמל. כך שמדובר בהשפעה עצומה מבחינה שיווקית, כזו שמאפשרת לאנשים רבים להיחשף אל המותג ללא מאמץ.

 

סיכום

למתנות ממותגות יש השפעה שיווקית אדירה שכל בעל עסק צריך להיות מודע אליה ולנצל אותה כדי להביא את העסק שלו לקדמת הבמה.

מארז מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

דיגיטל
 5 טיפים לקניות באינטרנט

קניות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות ללהיט שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה בשל הנוחות שברכישה מבלי לקום מהספה ולחסוך זמן וכסף. גם חנות האונליין של רשת

קרא עוד »