באילו מקרים כדאי לקחת את הכלב להידרותרפיה

בכל מצב, בריאים או מעט חולים, נרצה שהכלבים שלנו ירגישו טוב ויהיו מאושרים.

לכן, אם באמת חלילה הכלב נמצא במצב בריאותי פחות תקין כרגע, נחפש בנרות כל אופציה שתקל עליו ותשפר את המצב.

בשנים האחרונות, בהתאם להמלצת וטרינרים רבים בארץ, אחד הטיפולים המומלצים ביותר הוא הידרותרפיה לכלבים במרכז.

כולנו מכירים את טיפול הפיזיותרפיה, ורבים מכם אף יודעים שזה טיפול רלוונטי גם לכלבים. אבל, בשנים האחרונות סוף סוף הגיע לארץ הטיפול החדשני ביותר, שלוקח פיזיותרפיה לכלבים צעד אחד קדימה. מדובר על שיקום כלבים במסגרת הידרותרפיה לכלבים, אשר מסייע בהחלמה מהירה והפחתת כאבים, ביחס לבעיה הנתונה.

 

מהי הידרותרפיה לכלבים

הידרותרפיה לכלבים הוא טיפול המשלב בין טיפול פיזיותרפיה, לבין טיפול במים. משמע, ביצוע תרגילי פיזיותרפיה בתוך המים (על גבי הליכון או בריכה מיוחדת) מאפשרים לכלב שלנו לבצע שיקום מהיר, מניתוח, פציעה, השמנה וכדומה.

בגלל התנגדות המים ביחס לגוף, אנחנו בעצם רואים שהכלב לומד בצורה יותר טובה כיצד להחזיק את עצמו וכיצד להחזיר פעילות מסוימת, באופן תקין לאזור הפצוע. כמו כן, יכולת הציפה במים מאפשרת לכלב שלנו לבצע פעילות גופנית בלי לחוש כאבים ובכך להוריד משקל.

 

איפה נמצא הידרותרפיה במרכז

טיפולים מסוג זה נוכל למצוא במסגרת מרכז שיקום כלבים, המציע הידרותרפיה לכלבים בתל אביב. המרכז פידו לכלבים, הוא בין הראשונים מסוגו בארץ, אשר מציע טיפולים כאלו והוקם ע"י החלוצה בתחום בוני שאול. משנת 2015 נוכל לראות עשרות כלבים שהגיעו למרכז, בניסיון אחרון להצילם, אבל שבפועל יצאו משוקמים ובריאים לגמרי.

 

מתי זה רלוונטי לכלב שלנו

הידרותרפיה לכלבים בתל אביב רלוונטית לכלב שלנו במקרים שונים, אבל קודם כל בהמלצת הווטרינר. אם הווטרינר שלנו השכיל לשלוח אותנו למרכז פידו, אז הוא בהחלט וטרינר מתקדם שהרחיב את הכשרתו ומכיר דרכי טיפול חדשות וטבעיות. לצד זה, תמיד נוכל לגשת למרכז לייעוץ שני, בו תאובחן הבעיה של הכלב ומהותה גם תטופל בהתאם.

ניתן לגשת למרכז עם בעיות שונות דוגמת: השמנת יתר, צורך בטיפול מונע של דלקות לעת זקנה, בעיות נוירולוגיות כמו פריצות דיסק, הצורך בשיקום אחרי ניתוח קטיעה ועוד.

חשוב לדעת שבמרכז נקבל שקיפות מלאה וליווי גם עבורנו הבעלים, וכך נוכל להיות רגועים לצד הכלב שלנו, שבוודאי זקוק לביטחון מצדנו.

 

לסיכום

הידרותרפיה הוא טיפול יחסית חדש בארץ, שכבר נהיה מאד פופולרי ונפוץ ברחבי העולם. בארץ הוקם מרכז בתל אביב המספק טיפולי שיקום, פיזיותרפיה והידרותרפיה בשם פידו. טיפול הידרותרפי משלב בין שיקום פיזיותרפי, לבין סגולות המים. כך, כלב הסובל ממגוון בעיות כמו השמנה, פריצת דיסק, או כאבים לאחר ניתוח, יוכל לבצע החלמה יותר טבעית ובעיקר מהירה, שתסייע לו בהפחתת כאבים ומניעת בעיות לטווח הרחוק.

 

אולי יעניין אותך גם