איך מקפידים על טיפוח וטיפול נכון בכלב שיצו

שיצו או שי טסו הוא כלב גזעי קטן וחמוד עם פרווה שלא מביישת אף מלך, הפרצוף שלו מתוק והופך אותו להיות אחד הכלבים האהובים ומענגים עבור אנשים רבים, כל המחמאות הללו לכלב הן לא סתם. שיצו הוא כלב שדורש לא מעט תשומת לב, טיפוח וטיפול יומיומי עליהם נרחיב כאן.

 

היסטוריית הגזע

כלב שיצו הגיע מהרפבוליקה העממית של סין, שם הוא נחשב לגזע קדוש. פירוש שמו הוא אריה קטן. התיעוד הראשון שלו הוא בסביבות ה 800 לפני הספירה. על פי תאוריות שונות המקור שלו הוא בהכלאה בין פקינז לכלב טיבטי בשם לאבה האפסו. רק ב 1930 גזע השיצו יצא מגבולות הרפובליקה והגיע לאנגליה ונורבגיה.

 

חשיבות הטיפול בשיצו

אחד המאפיינים הבולטים של השיצו הוא הפרווה שלו, לכלב שיצו יש פרווה אורכה ומפוארת שצומחת על הזמן ומתפרסת על כל חלקה פנויה בגוף הכלב. הפרווה יכולה להיות הדבר הכי נעיפם ומענג אך גם הכי מענה הכל תלוי במידת תשומת הלב והזמן שתקדישו לעניין. טיפוח הפרווה של השיצו דורש מספר דברים:

  • הברשה מסודרת בכל חלקי הגוף של הכלב עם מברשת מתאימה פעם ביום, ככל שתקפידו על כך מגיל צעיר של הכלב הפרוצדורה תהיה חלק בלתי נפרד מחיי הכלב וחייכם.
  • מקלחת לעיתים קרובות למניעת הצטברות לכלוך, משקעים בוציים ושומן. חשוב להשתמש בשמפו שמתאים לפרווה של כלבי השיצו.
  • תסרוקת מתאימה – כיוון שהפרווה נופלת על פניו של הכלב ועיניו רגישות, כדאי לאסוף את קדמת הפרווה למעין קוקו שלא יפריע לכלב לראות ולפגוע בעיניו.
  • תספורת אחת לשנה או בתחלופת עונות שווה לספר את הכלב ולשמור על השיער שלו רענן ותחת שליטה.

 

אילוף

20 השבועות הראשונים בחייו של כל כלב יהיו התקופה הטובה ביותר לאילוף, השיצו לא זקוק לאילוף מורכב מדי ולכן ניתן למקד את האילוף למשמעת ביבית ועשיית צרכים. אילוף באופן כללי הוא עניין רגיש וכל סוג אילוף דוגל בשיטות ועקרונות אחרים. ניתן לראות כי השיצו מגיב היטב לשיטת התגמול החיובי על התנהלות חיובית. תוכלו להתייעץ עם מאלפים שמתמחים באילוף שיצו.

 

תזונה והיגיינה

תזונה עבור השיצו היא נושא חשוב מאוד להקפיד עליו כיוון שלמבנה הגוף שלו יש נטייה לבעיות בעמוד השדרה חשוב להקפיד שהכלב לא ישמין יתר על המידה ויגרום לבעיות חמודות יותר לכן יש להתייעץ עם וטרינר על סוג האוכל וההתנהגות סביבו עבור הכלב. מבחינת היגיינה מומלץ לנקות את אוזניו הכלב מדי פעם ואת שיניו אחת לשנה או שנתיים אצל וטרינר שנותן טיפולי שיניים.

 

לסיכום

הכלב המלכותי שיצו הוא לא פחות מנסיך או מלך בבית שלכם ולכן כשאתם מחליטים לגדל אותו דעו שזו כמעט עבודה במשרה מלאה ושכדי שהוא יהיה נעים ונחמד אליכם אתם תצטרכו לתת לו גם הרבה טיפוח ואהבה.

כלב קטן

 

אולי יעניין אותך גם