איך להאכיל את הכלב בצורה נכונה

מזל טוב! החלטתם להרחיב את המשפחה ולאמץ כלבלב מתוק? לצד כל ההתרגשות והשמחה שמביא אתו החבר החדש של המשפחה, יש המון שאלות כגון מה הזמני האכילה הטובים ביותר, על אוכל בשלבי התפתחות

וגם איזה אוכל יהיה הכי טוב וראוי לכלב שלכם.

אז איך מומלץ להאכיל את הכלב בצורה הנכונה והטובה ביותר?

 

סוג המזון

בכדי שהכלב שלכם יקבל את כל הוויטמינים הדרושים לו, הוא צריך מזון שמותאם לכלבים ולסוג הכלב שלכם. במקרה והכלב שלכם הוא עדיין גור, יש מזון המותאם לגורים, במקרה והכלב שלכם כבר בוגר, יש כל מיני מזונות בהתאם למצב הבריאותי שלו. חשוב ומומלץ להתאים את סוג האוכל לפי סוג הכלב, לפי הצרכים האישיים שלו, והאם יש לו אלרגיות או דברים שעדיף לו להימנע.

כמובן שיש חברות מסוימות שהן מומלצות יותר עבור הכלבים שלכם. פירסט מייט אוכל לכלבים הוא אחד מהמזונות המומלצים ביותר עבור הכלבים שלכם, לרוב מכל הסוגים בכל הגילאים. מדובר על אוכל איכותי שישאיר את הכלב שלכם בריא וחזק לעוד שנים ארוכות.

 

מינון ועקביות

אחרי שבחרתם את סוג המזון, חשוב שתהיו עקביים. הפקידו על כך שזה יהיה המזון היחיד שהכלב שלכם יאכל. כלבים בשונה מבני אדם, לא זקוקים לגיוון באוכל שלהם, כך שאינכם צריכים לחשוב כל כך הרבה איך אתם מגוונים לכלב שלכם את המזון. מומלץ מאוד לא להרגיל אותו לאכול שאריות של המזון שלכם, אוכל של בני אדם יכול להכיל המון שמן ותיבול שבסופו של דבר עלול לגרום לבעיות בריאותיות וגם להשמנה מיותרת.

תמיד אבל תמיד, הם יחשקו באוכל שלכם יותר, כמובן כאשר מדובר בעוף עסיסי. הקפידו על המלצות של וטרינר לגביי הכמויות, והשתמשו בכוסות מדידה. חשוב לחלק את הארוחות לאורך כל היום לארוחות קטנות בהתאם לגיל של הכלב שלכם.

 

שתייה

לא פחות חשוב ממזון, גם שתייה מאוד חשובה לתהליך האכלה של הכלב שלכם. מים, ממש כמו לבני אדם, עוזרים לנו לעכל את המזון וכך לספוג את האוכל ואת הוויטמינים הנמצאים בו באופן הטוב ביותר וכך לסלק פסולת מיותרת מהגוף. כלב שיאבד כ-10% ממשקל גופו, יכול לסכן קשות את תפקוד של מערכות הגוף שלו.

חשוב מאוד להקפיד שהכלב שלכם שותה, ויש לו מים טריים בכל עת בכלי המתאים לכך. הקפידו להוציא אותו לטיולים מעייפים וכך לעודד את הצריכה היומית שלו למים שחשובים מאוד וחלק מבלתי נפרד מתהליך האכלה שלו.

 

לסיכום

תזונה נכונה ומאוזנת חשובה מאוד גם עבור כלבים. צריך להקפיד קודם כל על אוכל איכותי עבור החברים הכי טובים שלכם, אוכל שיענה על הצרכים המשתנים שלהם לפי משתנים כמו גודל, סוג הכלב, בעיות בריאותיות, גיל ועוד. חשוב מאוד שתקפידו כמה שיותר על תזונה נכונה וכך תוכלו לספק האכלה ראויה וטובה עבור הכלב שלכם.

 

חיית מחמד

 

אולי יעניין אותך גם