מה עדיף – אחסון אתרים בארץ או בחו"ל?

אחסון התשתית של אתר אינטרנט בשרת הוא שירות חשוב שמספקות מגוון חברות.

ישנם סוגים רבים של מסלולים ואפשרויות בתחום הזה, וכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו מה השירות שיתאים לאתר שלו.

בין היתר, יכול בעל האתר להתלבט בין שימוש בחברה ישראלית או בשירות אחסון שנמצא בחו"ל.

נסקור כעת את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות הללו, לפי השיקולים החשובים ביותר בבחירת אחסון.

 

מהירות

ככל שהגולשים נמצאים קרוב יותר לשרת שבו האתר מאוחסן – כך מהירות הטעינה והגלישה טובות יותר. זה אמנם רק אחד הפרמטרים שמשפיעים על המהירות לצד פרמטרים כמו אורך פס, ומשתנה מאוד בין חברה לחברה. עם זאת, אם העסק שלכם פונה בעיקר לקהל ישראלי, יתכן שכדאי לכם לאחסן את האתר שלכם בשרתים שנמצאים בישראל. השיקול הזה חשוב במיוחד אם האתר מכיל תוכן כבד (כמו סרטונים או קבצים כבדים).

 

עלות האחסון

ככלל אפשר להגיד ששירותי אחסון אתרים בישראל הם יותר יקרים. בחו"ל יש שוק יותר רווי שיש בו הרבה אפשרויות והרבה תחרות. בישראל החברות המובילות הן יחסית מעטות, ויש שטח די מצומצם של חוות שרתים, בנוסף לפיקוח נרחב של משרד התקשורת. עם זאת, יתכן ששווה להשקיע מחיר גבוה יותר בשביל איכות שירות גבוהה יותר.

 

תמיכה טכנית

גם בתחום הזה קיימת שונות גדולה בין החברות השונות בארץ ובחו"ל. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שתי נקודות:
א. בארץ שירות הלקוחות הוא בשפה העברית – יתכן שעבור חלק מכם מדובר ביתרון משמעותי שעשוי להקל על כל ההתנהלות בתחום הזה.
ב. שעות השירות בארץ מותאמות לשעון המקומי – שלא כמו חלק מחברות האחסון בחול, שעשויות להפעיל מערך תמיכה שמותאם לשעות במדינה שבה נמצאות.

 

אבטחה

ישראל היא אחת המדינות המובילות בתחום אבטחת הסייבר ויש בה תשתית אנושית בקיאה ומיומנת בתחום. הדבר לא מיושם באותה מידה בכל החברות כמובן, ויש צורך לבדוק לעומק מה הטכנולוגיות שמיושמות בכל חברה. כמו כן, גם חברות בחו"ל עשויות להציע שירותים מתקדמים של אבטחה, ככה בסופו של דבר יש לבדוק כל מקרה לגופו ולערוך השוואה לפי הפרמטר הספציפי הזה.

 

קידום במנועי חיפוש

לא הרבה יודעים זאת, אבל סדר התוצאות שמציג גוגל כאשר מחפשים מילות מפתח מושפע בין היתר מהמדינה בה נמצא השרת שבו מאוחסן האתר. כלומר- אם לקוח ישראלי עורך חיפוש בגוגל הישראלי – האתרים הראשונים שיוצגו בפניו יהיו כאלה שמאוחסנים בשרתים שנמצאים בארץ. קידום האתר במנועי חיפוש הוא פרמטר חשוב ביותר בשיווק ובחיפה ללקוחות פוטנציאליים, ואין להקל ראש בשיקול הזה.

 

סיכום

ישנם מספר שיקולים חשובים לבחירות שירות אחסון אתרי אינטרנט, בינהם – מהירות, מחיר, תמיכה, אבטחה וקידום. כל אלה משתנים בין חברה לחברה וגם שונים לעיתים באופן גורף בין חברות ישראליות ובין חברות מחול.

 

כוננים

אולי יעניין אותך גם

דיגיטל
 5 טיפים לקניות באינטרנט

קניות באינטרנט הפכו בשנים האחרונות ללהיט שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה בשל הנוחות שברכישה מבלי לקום מהספה ולחסוך זמן וכסף. גם חנות האונליין של רשת

קרא עוד »