תיקון 190 – איך משלמים פחות ומקבלים יותר?

הגעתם לגיל הפרישה? יש לכם כספים פנויים בקופת הגמל ואתם תוהים מה לעשות בהם? בשנת 2012חוקקה המדינה את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה שמטרתו להיטיב עם קהילת הגמלאים ולאפשר השקעות פטורות ממס בתנאים מועדפים.

מדובר בתיקון שמאפשר לכל גמלאי להשקיע את כספי קופת הגמל שלו באפיקי השקעה שונים, להרוויח ולא לשלם מס רווחי הון על התשואות. לפיכך, מי שיכול ואינו תלוי בכספי קופת הגמל שלו למחייתו, כדאי לו מאוד להשקיע ולממש את תנאיו של תיקון 190.

 

מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מתייחס לאנשים שהגיעו למועד הפרישה מעבודה ולכל אדם שעבר את גיל 60. התיקון מבקש לייצר יציבות במצבו הכלכלי של הגמלאי החדש באמצעות מתן פטור ממס על רווחי הון מכספים שהושקעו בקופות גמל בלבד. סכום הכסף שנמצא בקופת הגמל ביום הפרישה הנו בר השקעה והוא יהיה פטור מכל מס לרבות בעתיד ממס על רווחי הון.

בנוסף,  קובע התיקון שגמלאי יוכל להפקיד לאחר פרישתו סכום חד פעמי בקופת הגמל ולייעד אותו להשקעה יחד עם הכספים האחרים שנצברו בקופה. יתרונות נוספים  שנובעים מתיקון 190 הנם – נזילות מלאה של הכסף בכל עת ותשלום מס רווחי הון מופחת בעת פדיון הכסף.

 

משלמים פחות מס ומרוויחים יותר כסף

החיסכון בקופת הגמל על פי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה יהיה פטור ממס כלומר, לא משנה באיזה אפיק השקעה בחרתם, במידה והרווחתם בו כסף, הרווח שלכם פטור ממס, תוכלו להמשיך להשקיע ולשנות מסלולי השקעה תוך כדי תנועה t190.co.il

היתרון הגדול ביותר של תיקון 190 הוא כנראה תשלום מס מופחת ביום משיכת הכספים מקופת הגמל, במקום מס רווחי הון של 25 אחוזים תשלמו 15 אחוזים בלבד.

 

הנוסחה המנצחת של תיקון 190

בזכות העובדה שאתם יכולים להשקיע כסף באפיקי השקעה מניבים באמצעות קופת הגמל שלכם, לא לשלם מס על הרווחים עד שלא תמשכו את הכסף מקופת הגמל ולשלם מס מופחת על רווחי הון ביום המשיכה, אתם נמצאים במצב אופטימלי של אנשים שמשקיעים יותר ומרוויחים יותר. נוסיף לכך את העובדה שדמי הניהול זולים וישנן הטבות נוספות, אתם מרוויחים לאורך כל הדרך.

 

מדוע שהמדינה תרצה שתרוויחו יותר בגיל הפרישה?

תיקון 190 לפקודת מס ההכנסה בוצע כפי הנראה על ידי המדינה במטרה לייצר עוגן וביטחון כלכלי לגמלאים החדשים שפרשו מעבודתם ויש להם כסף בקופת גמל. מדוע זה חשוב למדינה אולי אתם שואלים, ובכן התשובה נמצאת בסטטיסטיקה הלא מחמיאה של מצב הגמלאים בישראל מבחינה כלכלית.

כדי שאנשים לא יחוו ירידה חדה ברמת חייהם ויזדקקו לסיוע של המדינה נחקק תיקון 190, שמאפשר לחוסכים למקסם את הכספים שצברו בקופת הגמל שלהם ולייצר לעצמם עתיד טוב יותר בסטטוס החדש שלהם.

 

מסים

אולי יעניין אותך גם