מתי נוכל לפרוס את תשלום מס השבח?

לאחר מכירת נכס שעבר השבחה, יש לשלם מס שבח. לא כל משלם יודע שניתן לפרוס את מחיר המס לתקופה של עד ארבע שנים. במרבית המקרים שימוש בפריסה יעשה לצורך הפחתת מחיר המס או לצורך קבלת החזר מס. 

 

מתי פריסת מס שבח היא משתלמת?

יש מקרים בהם פריסת מס שבח עשויה להיות משתלמת. לרוב, פריסת מס שבח תבוצע כאשר המשלם רוצה להפחית את מחיר המס שישולם. כך המס משולם בהדרגה וגובה המס הנדרש לתשלום משתנה בהתאם לנתונים האישיים הנלווים.

מס שבח

תשלום מס שבח בגיל המבוגר

בני שישים ומעלה זכאים למדרגות מס שבח המתחילות ב-10 אחוזים. בדרך כלל בגיל זה אנשים לוקחים משכנתא פנסיונית כדי לממן את עצמם ולחיות ברווחה כלכלית. ההמלצה היא לבדוק לפני תשלום המס את כל הנתונים האישיים הנלווים וכך להפחית את גובה המס. תכנון מס יעיל יכול להפחית את גובה המס הנדרש לתשלום בעשרות אלפי שקלים. חבל שלא לבדוק את העניין מראש.

 

תשלום מס שבח לתושבי חוץ

תושבי חוץ המוכרים דירה בישראל עליה הם צריכים לשלם מס שבח, יעדיפו לרוב לפרוס את תשלום המס בגין רווחי ההון מהמכירה. הפריסה המתאפשרת היא על המס הכנסה ולא על מס המקרקעין. על כל פנים, גם בתור תושבי חוץ כדאי שתפנו להתייעצות עם איש מקצוע מומחה לתכנון מס לפריסת מס נכונה ויעילה עבורכם.

 

פריסת מס שבח למגוון מקרים

פריסת מס שבח משתלמת במגוון רחב של מקרים. זה יכול להיות אדם צעיר שמכר את דירתו אך הוא בעל עסק עצמאי וכך, המס שהוא ישלם מידי שנה יפחית את גובה ההכנסות שלו מהעסק והוא יצטרך לשלם מס מופחת בגין הרווחים שירדו. זה יכול היות מעוד מגוון סיבות כמו נכות המעניקה למתמודדים עימה הטבות מס שונות. כך או כך, לפני כל תשלום מס שבח חשוב להתייעץ עם יועץ מס מומחה לתכנון מס שבח. תכנון יעיל עשוי למנוע ממכם תשלומים מיותרים ויקרים.

מס שבח

מה עושים כדי לפרוס את תשלום מס השבח?

כדי לפרוס את תשלום מס השבח יש צורך להגיש בקשה לפריסת מס שבח. את הבקשה ניתן להגיש במשרדי מס הכנסה או מיסוי מקרקעין. לפני שתגישו את הבקשה תצטרכו לסיים את הגשת הדו"חות השנתיים. לטופס הבקשה יש לצרף את כל הנתונים הנדרשים. ניתן למלא אותו באופן עצמאי אך ההמלצה היא לא לוותר ולקחת איש מקצוע לקבלת ליווי בזמן הטיפול בתשלום המס. ליווי במילוי הטפסים הנדרשים יעלה את סיכויי הבקשה ויפחית את הסיכויים להפסדים ממנה.

 

לסיכום

פריסת מס שבח היא משתלמת על פי רוב במקרים מסוימים. כדי לפרוס את התשלום יש להגיש בקשה (טופס 7003) למשרדי רשות המיסים. ייעוץ מקצועי לאורך תהליך זה הוא קריטי למען הצלחתו.

מס שבח

אולי יעניין אותך גם