מה זה טיפול זוגי

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית במודעות בכל הנוגע לטיפול זוגי. עד לפני כמה שנים היה נהוג להסתיר את העובדה כי זוגות הולכים אל טיפול שכזה. בעקבות עלייתה של סדרת רשת מוכרת שעוסקת בתחום, החלטנו לכתוב מדריך מעמיק אודות הטיפול הזוגי ולהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים ביותר שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

תכירו את האנשים שסייעו לנו לכתוב את המדריך

את המדריך שאתם קוראים ברגעים אלו ממש לא כתבנו לבדנו. שכן, החלטנו לפנות אל אנשים יודעי דבר בתחום. מדובר בזוגות שעברו בשנים האחרונות טיפול זוגי וזוגות שנמצאים עדיין בטיפול שכזה. הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצת פייסבוק שעוסקת בתחום הזוגיות וביקשנו לקבל מידע בנושא. לשמחתנו, פנו אלינו זוגות שביקשו לקחת חלק במדריך, כדי להעלות את המודעות לנושא החשוב שהציל להם את הזוגיות.

 

טיפול זוגי – שיטת טיפול ייחודית

הטיפול הזוגי נחשב כייחודי, מכיוון שזהו טיפול שרואה את האדם כחלק ממערכת יחסים רחבה (כלומר, מערכת יחסים זוגית או משפחתית) וזאת בניגוד לטיפול הפרטני שמוכר לרבים מאתנו. הזוגות שעברו ועדיין עוברים בימים אלו טיפול זוגי ציינו בפנינו כי מדובר בטיפול שמאפשר לשפר את המערכת המשפחתית כולה והוא מתאים לכל זוג, בכל שלב בחיים.

 

מתי כדאי לפנות אל טיפול זוגי?

שאלנו את הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך – מתי הם פנו לטיפול ומתי לדעתם צריך לפנות לטיפול שכזה. נאמר לנו כי צריך לפנות ברגע שמרגישים שישנו קושי במערכת הזוגית. מדובר בקושי שעשוי לבוא באחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • בעיית אמון בעקבות בגידה
  • וויכוחים מרובים
  • בעיות כרוניות של אחד מבני הזוג ועוד

 

היתרונות בטיפול הזוגי

נאמר לנו כי יש לא מעט יתרונות בטיפול הזוגי והבולט שבהם זו העובדה שהוא מחזק את בני הזוג ומאפשר להם לראות אחד את השנייה למרות הקושי. שכן, לא פעם, כאשר בני זוג חווים קושי, הם עשויים למצוא את עצמם מתקשים לתקשר ולהקשיב לדברי האחר. הטיפול הזוגי מאפשר לכל אחד מבני הזוג להעלות את החוויות באופן אותנטי ולהביא לפתרון.

 

בחירה במטפל זוגי

רבים מהגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שזה לא פשוט למצוא מטפל זוגי מומלץ. לדבריהם, הם עברו כמה מטפלים עד שהגיעו אל זה שמסייע להם כיום או אל המטפל שסייע להם בעבר ואפשר להם להמשיך להיות ביחד. כדי שתוכלו להגיע אל מטפל זוגי מומלץ, אתם צריכים לשאול מכרים שלכם אם יש להם המלצה. במידה ואתם מעדיפים לברר פרטים באופן אנונימי. תדעו כי אתם יכולים לערוך בירור מקיף ברשת ולקרוא חוות דעת אודות מטפלים שונים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר מקרוב את הטיפול הזוגי ולהבין מה עומד מאחוריו, מה היתרונות שלו ואיך תוכלו לבחור מטפל זוגי. נאחל לכם שתגיעו להבנות ושיהיה בהצלחה.

גבר ואישה

 

אולי יעניין אותך גם