ילדים מאומצים וירושה – איך זה עובד?

כאשר אדם נפטר, נשאלת השאלה מה הדין לגבי עזבונו, ובמיוחד כאשר לא הותיר אחריו צוואה. במרבית המקרים, עזבון המנוח ממשיך ליורשיו החוקיים, אלא אם הותיר צוואה ובה הוראה אחרת. נשאלת השאלה – מהי הגדרת ילדים מאומצים? האם הם נחשבים ליורשים חוקיים? האם הם זכאים לקבל את עזבון המנוח? כל התשובות שאתם צריכים לדעת על ילדים מאומצים וצוואה – כאן.

 

מה הדין לגבי עזבון מנוח?

עיזבונו של מנוח מוגדר ככלל הרכוש שהיה ברשותו בטרם נפטר, לרבות נדל"ן, מיטלטלין וכספים. לאחר שאדם נפטר, כלל עיזבונו מועבר ליורשיו החוקיים במידה ואין צוואה, או במידה ואכן הותיר אחריו צוואה, עיזבונו יועבר לפי בקשתו בצוואה. במידה ולמנוח היו חובות כספיים, עיזבונו ישמש בתחילה לתשלום לנושים על החובות והכסף שיישאר יועבר ליורשים. למידע נוסף וסיוע בנושאי ירושה, מומלץ להיעזר בשירותיהם של עורכי דין ירושה אשר יוכלו לתת מענה מקיף.

 

מהי ההגדרה ליורשים חוקיים?

יורשים חוקיים מוגדרים כקרובי משפחתו של המנוח לפי חלוקה של שלושה מעגלי קרבה המחלקים את עדיפות חלוקת הירושה כאשר אין צוואה: המעגל הראשון – בני זוג, ילדים וצאצאים נוספים, המעגל השני – הורים, אחים ואחיות של המנוח, המעגל השלישי – סבים וסבתות של המנוח וכן צאצאיהם כולל דודים ובני דודים. במידה ולמנוח אין יורשים חוקיים ולא הותיר אחריו צוואה, עיזבונו יועבר לידי המדינה.

 

האם ילדים מאומצים נחשבים ליורשים חוקיים?

ילד מאומץ מוגדר כילד להוריו לכל דבר ועניין ולכן יכול לרשת את הוריו וכן גם את שאר קרובי משפחתו המאומצים, כמו למשל אחים ואחיות. ילדים מאומצים יוגדרו כמעגל ראשון בירושה עבור הוריהם, היות ועל פי הגדרת החוק נחשבים לילדיהם, וזאת כמובן במידה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה המורה אחרת בחלוקת הרכוש.

 

איך ילד מאומץ יכול לקבל את הירושה המגיעה לו?

ילד מאומץ יכול לקבל את הירושה המגיעה לו, בדיוק כמו כל ילד ביולוגי אחר. במידה ואדם נפטר ולא הותיר אחריו צוואה מפורשת, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום צוואות וירושות, אשר יסייע לאותו ילד מאומץ לקבל את המגיע לו על פי הגדרת יורשים חוקיים.

 

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין?

עורך דין מומחה יוכל לסייע לכם בכל נושא הקשור בירושה, גם כאשר המנוח הותיר אחריו צוואה ואז ידאג למלא את בקשתו במלואה וידאג לברר חוסר בהירות בנושא חלוקת הירושה. על כן, מומלץ להיעזר בעורך דין החל מהשלב הראשון, וזאת במיוחד ואין צוואה שהותיר המנוח.

 

לסיכום – כך עובד הדין במקרה ירושה של ילדים מאומצים

אדם אשר נפטר ולא הותיר אחריו צוואה, עיזבונו יחולק ליורשיו החוקיים כאשר במעגל הראשון יהיו בני הזוג וילדים שהותיר אחריו. ילד מאומץ יחשב גם הוא במעגל ראשון ולכן יקבל גם הוא מהירושה. מומלץ להיעזר בעו"ד.

זכוכית מגדלת

 

אולי יעניין אותך גם