האם יש עבודה בעיצוב גראפי ב-2020?

אחד מהדברים הראשוניים שאנשים שואלים בלימודי מקצוע הוא – האם יש ביקוש למקצוע שלי בשוק ומהי ההכנסה הממוצעת? נראה שזאת השאלה המתבקשת גם בלימודי העיצוב הגראפי בעולם דיגיטלי וטכנולוגי שבו ניתן לעשות הכל מהבית, מהמחשב הפרטי שלי וללמוד בצורת האונליין ולעיתים אף החינמית דרך סרטוני הדרכה, אך כמה אפקטיבי וזה והאם אכן יש עבודה בתחום הגראפיקה?

 

אין ספק שאנו חיים היום בעולם שלא קיימת שאלה שאין לה תשובה, גוגל מספק לנו במאיות השנייה תשובה לכל שאלה שעולה לנו בראש ולכל נתון שאנו רוצים לוודא. כאשר זה מגיע לעולם התעסוקה, נראה שהעולם הדיגיטאלי והטכנולוגי החדש השתלט גם עליו ורבים ושאלים מה יקרה עם מקצועות שונים, כמו למשל בעולם הגראפי, כאשר תוכנות מחשב רבות ואפליקציות שונות יכולות לקחת את המושכות ומה יהיה בעתיד. כל השאלות הללו לגיטימיות לגמרי בעולם בו ניתן ללמוד מקצוע דרך סרטוני הדרכה חינמיים באינטרנט, או לפחות לדעת את הבסיס. אם כך, האם באמת יש ביקוש לעבודות בעיצוב הגראפי בשנת 2020 הבאה עלינו לטובה, או שגם עולם זה, כמו עולמות אחרים שמתפוררים עם השנים (למשל עולם הדפוס), גם יימצא את עצמו נדחק לשוליים?

 

הביקוש למעצבים גראפיים

נראה שנושא זה מעסיק לא מעט אנשים מפני שמחיפוש כמה מילות מפתח בגוגל, ישנן תוצאות לא מעטות לגבי עולם הגראפיקה בשנת 2020 ומה יהיה איתו. בכתבה שנכתבה באתר של מכללת סולו לגראפיקה ועיצוב בכתובת https://onlinegraphic.co.il/working-as-a-graphic-designer ניתן לראות שהם מתייחסים בדיוק לנקודה הזאת – האם יש עבודה בתחום הגראפיקה לאלו שלמדו במכללה והוציאו לימודי תעודה ומקצוע או למשל האם כדאי לי בכלל ללמוד את התחום הזה במידה ואני רואה כי כותבים רבים שאין בו ביקוש. אם כך, מתברר שהביקוש הוא עצום למעצבים גראפיים, בעיקר בחברות הייטק שמחפשות, מעסיקות ואף מכשירות מעצבי גאפיקה לעיצוב אתרי אינטרנט ובנייתם. אם בעבר מעצבים גראפיים מצאו את מקומם בבתי דפוס ובעבודות קטנות לחברות לא מוכרות במיוחד, היום חברות הייטק רבות רוצות את המעצבים הגראפיים בשורותיהם ואף מציעות להם שכר גבוהה משמעותית ממה שהיה קודם לכן. במידה ועולם הדפוס וגם העולם הטכנולוגי וההייטקיסטי מעניין אתכם, אתם לא חייבים לוותר על אחד מהם ולעשות כפרינסלרים כמעצבים וגרפיקאים לשני עולמות התוכן הללו.

 

האם הביקוש ירד מסוים?

נראה שלא… עם החידושים הבלתי נגמרים של הטכנולוגיה ובכך גם אפשרויות הפרסום שרק הולכות ומתרחבות וגולשות לכל עולמות התוכן שממלאים את חיינו, נראה שגם עולם הגראפיקה משתדרג ומתרחב לשלל האמצעים התקשורתיים; אם פעם היה צריך עיצוב אתר, היום צריך עיצוב לאתר ועיצוב המותאם לאפליקציה, בנוסף לעיצוב המותאם לרשתות החברתיות – והרשימה כך ממשיכה. בהתאם לאופי הפרסום המשתנה, גם עולם העיצוב משתנה ומתפתח עימו.

איש עובד

אולי יעניין אותך גם

שיווק ואינטרנט
איך בוחרים סליקת אשראי

אין דבר יותר מורכב מאשר ניהול חנות ובטח שחנות אינטרנטית. אם אתם בעלים של חנות אינטרנטית אתם צריכים לחשוב על הנושא של קידום אתרים, תפעול

קרא עוד »
מגזין אינטרנטי
שיווק ואינטרנט
מגזין אינטרנטי – איך הוא נראה?

מגזין אינטרנטי צריך להתמחות בתחום ספציפי, להציג את הדברים בצורה פשוטה ולאפשר ביצוע סוגים שונים של פעולות רלוונטיות. במאמר הבא נציג את המאפיינים הללו ונסביר

קרא עוד »