בנו לכם תוכנית לניהול בטיחות בעבודה עם צמח בטיחות

מודע לסיכון הקיים בעבודה באתר בנייה ומעוניין להבטיח את הבטיחות? צמח בטיחות כאן בשבילך ויעבדו איתך על מנת לבנות תכנית ניהול בטיחות נכונה ומתאימה לאתר הבנייה שלך. במאמר הבא נסביר את החשיבות של ניהול בטיחות נכון באתרי בנייה.

 

ניהול בטיחות בעבודה – דבר הכרחי

אין להכחיש שבנייה היא אחד מתחומי העבודה בהם התנאים המסוכנים הם חלק ממצב העבודה היומיומי. בטיחות צריכה להיות במקום הראשון בתחום הבנייה בגלל הסיכונים הרבים לרווחת העובד. ענף הבנייה כולל מגוון מצבי עבודה. אין שני פרויקטים זהים בבנייה, וניהול הבטיחות תלוי בהרבה גורמים.

מצד אחד, כל ציוד הבנייה חייב להיות תקין, החל מסולמות ועד לכלים חשמליים. מצד שני, האנשים באתר העבודה צריכים להיות מאומנים מספיק ומוסמכים בכדי לבצע את עבודתם ותפקידיהם בבטחה. זה יכול להיות דבר פשוט כמו חבישת קסדת בטיחות, או דבר מתקדם כמו עבודה עם ציוד חשמלי בהספק גבוה באתר מסחרי גדול.

 

עד כמה בטיחות ירודה באתר בנייה יכולה להשפיע על העסק?

ראשית, העסק עלול לאבד כמות עצומה של שעות עבודה ופריון, מה שעלול לפגוע מאוד ברווחיות החברה. כאשר לא מתכוונים לכוון את אמצעי הבטיחות, סבירות גבוהה יותר שתתרחש פגיעות אשר בתורן מורידות את משך הזמן שעובדים אלה יכולים לבצע באתר, ולכן מפחיתה את היעילות והרווחיות של עסקי הבנייה.

יש גם נושאים הניצבים מנקודת מבט משפטית. על ידי אי ביצוע ושמירה על אמצעי הבטיחות המתאימים, עסק בנייה נמצא בסכנה של עבירה על החוק ועומד בפני קנסות מצד הממשלה וגופי הרגולציה האחרים. מקרים קטלניים יותר עלולים גם לגרום לאיסור על פעילותה של החברה, וכן לתביעה על ידי עובדים או אנשים בסביבה שנפגעו מהיעדר אמצעי בטיחות נדרשים.

עם כל כך הרבה סיכונים הקשורים לתעשיית הבנייה, זה הגיוני לחלוטין עבור כל האתרים ליישם תכנית ניהול בטיחות באמצעות צמח בטיחות.

 

כיצד יכול מנהל פרויקט להבטיח בטיחות בבנייה?

הבטחת הבטיחות באתר הבנייה היא האחריות החשובה ביותר של מנהל פרויקט בנייה. מלבד התפקיד האתי הברור של שמירה על עובדים ללא פגיעות, יש עלויות משמעותיות הקשורות לאתר עבודה לא בטוח, וזה משהו שמנהל הפרויקט צריך לטפל בו.

זה ידוע כי גורמים רבים צריכים להתאחד כדי לשמור על בטיחות פרויקט הבנייה. קיימת העובדה שאנשים המפעילים מכונות כבדות, כלי עבודה וציוד מסוכן אחר אחראים לביצוע פעולות בצורה בטוחה. תאונות עבודה רבות מתרחשות מכיוון שעובד אחד או יותר לא פעל על פי פרוטוקול בטיחות שנקבע.

מכאן שמנהל פרויקטים ממלא תפקיד חיוני ביותר. בראש ובראשונה, מנהל פרויקט בנייה חייב להיות מוביל חזק, לדעת לבנות תכנית בטיחות נכונה ביחד עם צמח בטיחות ולהטמיע אותה בצורה טובה בתרבות העבודה על הפרויקט.

צמח בטיחות

אולי יעניין אותך גם