תביעת רשלנות רפואית את מי ניתן לתבוע

רשלנות רפואית הוא מושג כללי, המתאר נזק שנגרם למטופל, עקב פעולה רשלנית של רופא בזמן טיפול, או העדר פעולה במקום שזאת נדרשה. עם השנים התגבשו כללים קבועים, פחות או יותר, שעל פיהם ניתן לקבוע במידה רבה של וודאות האם פגיעה בריאותית כל שהיא, שנגרמה בעקבות טיפול או במצבים מסוימים כמו בלידה, תיחשב לרשלנות רפואית. בשורות הבאות נתמקד בסוגיית הנתבעים ברשלנות הרפואית. מיהם הנתבעים הפוטנציאליים לעניין זה? מתי ניתן להגיש לא רק תבעה אישית, אלא גם תביעה כללית יותר כנגד מוסד רפואי או גוף אחר האמון על מתן שירותי רפואיים? להלן התשובות. (ביטוח בריאות שיתאים בדיוק בשבילכם).

 

איך קובעים מהי רשלנות רפואית

כאמור, עם השנים התגבשו אמות מידה להערכת הסיכויים של תביעת רשלנות רפואית להצליח. אמת המידה הראשונה והעיקרית לעניין זה, היא הפעולה שננקטה על ידי הרופא שנכח בעת הפעולה הרפואית, או של צוות הרופאים שהיה במקום. אם הפעולות שבוצעו היו מנוגדות למה שכל רופא אחר באותן נסיבות היה מבצע, או אם לא ננקטו פעולות שכל רופא אחר היה נוקט בהן, הרי שהסיכויים גדולים שהתוצאה העגומה של הטיפול תוכר כרשלנות רפואית. מנגד, אם יוכח שהפעולות עולות בקנה אחד עם הטיפול המקובל, הרי שגם אם המטופל נפגע כתוצאה מהטיפול, וכל כמה שהפגיעה תהיה חמורה, המקרה לא יוכר כרשלנות רפואית. אמנם אין גבול ברור המבדיל בין שני המצבים הללו, אבל העיקרון הזה הוא נר לרגליהם של השופטים האמורים לקבל החלטה בנושא. זאת ועוד – חובת ההוכחה חלה על הרופא או על המוסד הרפואי שבו התבצע הטיפול. אם הם לא יוכיחו אחרת, הרי שהפגיעה תוכר כרשלנות רפואית.

מיהם הנתבעים הפוטנציאליים ברשלנות רפואית

הנתבעים הפוטנציאליים ברשלנות הם בראש וראשונה הרופאים שנכחו בעת האירוע, וטיפלו באדם שמאוחר יותר הגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. אם רק רופא אחד נכח במקום, הרי שהתביעה תוגש כנגדו. אם נכח במקום יותר מרופא אחד, התביעה יכולה להיות מוגשת כנגד כל אנשי המקצוע שנכחו במקום. אם הרשלנות הרפואית נגרמה בעקבות מדיניות של המוסד הרפואי שבו התבצע הטיפול הכושל, הרי שבמקרה הזה יש עילה לכלול גם את המוסד הרפואי במסגרת תביעת הפיצויים בגין רשלנות רפואית. אם הטיפול נכשל או פגע בחולה עקב מחסור בציוד רפואי שלא נגרם עקב סיבות אובייקטיביות, גם כאן יש עילה לתבוע את המוסד הרפואי.

ככלל, יש חשיבות רבה בזיהוי הגורם העיקרי שאותו צריך לתבוע. בתי המשפט מכירים אמנם בנזקים שנגרמו כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, אבל אינם רואים בעין יפה תביעות שעלולות להיתפס כקנטרניות. לכן, לפני הגשת התביעה יש להתייעץ עם גורם מקצועי מיומן, שיקבע, על פי הנתונים, כנגד מי להגיש את התביעה, ואם יש מקום לכלול בה גם את המוסד הרפואי שבו התבצע לכאורה הטיפול הרשלני.

למידע נוסף הכנסו לאתר משרד עורכי דין דוד פייל בכתובת https://www.df-law.co.il

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »