תאונות דרכים בדרך לעבודה – 4 דגשים שחשוב לדעת

תביעה על נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים היא תביעה בה מקבלים פיצוי על פי חוק הפלת"ד בניגוד לתאונת דרכים בדרך לעבודה הנחשבת לתאונת עבודה. המאמר יציין 4 דגשים שחשוב לדעת על תאונת דרכים בדרך לעבודה.

 

1 – תאונת עבודה לא רק בדרך, גם בחזרה מהעבודה

למרות שתאונת דרכים בדרך או בחזרה מהעבודה אינה תאונה המתרחשת במקום העבודה כמו שאיפת חומרים מסוכנים או נפילה מגובה, היא נחשבת לתאונת עבודה לכל דבר, אלא אם הנפגע סטה מהדרך בצורה משמעותית. כלומר, אם הורדתם את הילד בגן ומשם המשכתם לעבודה וחלילה קרתה תאונת דרכים היא תיחשב כתאונת עבודה, כיוון שלא מדובר על נסיעה עם סטייה משמעותית.

גם אדם הישן בבית שלא שלו ובבוקר נוסע לעבודה ומתרחשת תאונת דרכים, היא תיחשב כתאונת עבודה. ברור שאם חוזרים מהעבודה ועוצרים לקניות בסופרמרקט מדובר על סטייה משמעותית ולכן במקרה כזה תאונת הדרכים אינה נחשבת לתאונת עבודה. ההבדל הוא בנסיבות התאונה ובהגשת תביעת נזקי גוף לפיצוי.

 

2 – לקבל פיצוי ממספר גורמים

בשונה מתאונת דרכים בה מגישים תביעת פלת"ד לביטוח החובה, במקרה של תאונת עבודה ניתן לתבוע דמי פגיעה וקצבת נכות מהביטוח הלאומי, להגיש תביעת נזיקין נגד המעסיק אם מדובר ברשלנות ולתבוע את חברת הביטוח הפרטית על אובדן כושר עבודה או על תאונות אישיות. ביחד עם זאת, חברות הביטוח מקזזות את הקצבה של הביטוח הלאומי, לכן מומלץ להיוועץ עם עורך דין תאונות עבודה ולבדוק באיזה אופן יהיה יעיל, מהיר וכדאי יותר לתבוע.

 

3 – חובת ההוכחה

בתאונות דרכים רגילות הנפגעים אינם צריכים להוכיח אשמה והם יקבלו פיצוי בכל מקרה על נזקי הגוף. בניגוד לכך, כשמדובר על תאונת דרכים בדרך לעבודה תצטרכו להוכיח שאכן התאונה הייתה בדרך לעבודה ללא סטייה משמעותית ממסלול הנסיעה אליה. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לקבלת טיפול ראשוני מייד לאחר התאונה מאחר שחברות הביטוח מקשות על הנפגע אם לא קיבל את הטיפול ישר ומנסות לאשש את הקשר בין הנזקים הגופניים לאירוע התאונה. לפיכך, מומלץ גם לצלם את מקום התאונה, את הפגיעות ולרשום פרטים של עדים שהיו נוכחים במקום התאונה.

 

4 – תהליך הגשת התביעה

חשוב לדעת שלביטוח הלאומי ישנם קריטריונים להגשת תביעה על תאונת עבודה ולא משנה אם היא בדרך או בחזרה מהעבודה או במידה וקרתה בזמן העבודה. מייד עם הפגיעה יש לידע את המעסיק שידווח לביטוח הלאומי על תאונת העבודה. במקביל יש לקבל טיפול רפואי ראשוני ולשמור על המסמכים הרפואיים והתיעוד של התאונה. יש להביא אישור מהמשטרה על התאונה ולשמור את הקבלות על ההוצאות הרפואיות והנסיעות. תוך 12 חודשים יש למלא את התביעה לביטוח הלאומי ומומלץ לעשות זאת בסיוע של עורך דין שגם ייצג אתכם בהמשך.

תְאוּנָה

אולי יעניין אותך גם