תאונה בדרך מהעבודה – האם זו נחשבת כתאונת עבודה

כמעט בכל רגע משהו יכול לקרות ולפגוע בכל אחד ואחד מאיתנו.

אנחנו לא יכולים לצפות את העתיד אבל חשוב שנדע את זכויותינו ולהכיר מתי תאונה בדרך מהעבודה נחשבת כתאונת עבודה.

משום שכך נוכל לתבוע את מקום העבודה ולדרוש את הפיצוי כדי להתמודד עם נזקי הפגיעה.

 

נסיבות בהן תיחשב התאונה שהתרחשה לנפגע או הנפגעת לתאונת עבודה:

  1. בדרך למקום העבודה ממקום מגורו של הנפגע או מהמקום שבו הוא לן. כמו כן, במעבר ממקום עבודה אחד למקום עבודה אחר.
  2. למבוטח השכיר אם התרחשה בפגיעה במקום שהוא וחבריו לעבודה אוכלים בזמן ההפסקה (הפסקה שלא עולה על 3 שעות) שהוסכמה עם המעסיק. נוסף בדרכו מן העבודה אל אותו מקום או בדרך חזרה מאותו מקום אל העבודה.
  3. למבוטח השכיר, אם בדרך מהעבודה או ממקום מגוריו אל מקום הבחינה שנבחן בה בשל העבודה הוא נפגע תיחשב הפגיעה לתאונת עבודה. בנוסף אם הוא חוזר ממקום הבחינה אל מקום העבודה או אל ביתו (או מקום אחר שבוא הוא ילון).

נקודה חשובה – תאונה עבודה יכולה לכלול תקיפה שמתרחשת בזמן העבודה, כולל תקיפה מינית אם היא גורמת לנפגע או הנפגעת לזנק נפשי וגופני שמצריך טיפול רפואי.

 

נסיבות בהן תאונה שקוראת למבוטח בדרכו לא תיחשב לתאונת עבודה

אם הנפגע ביצע סטייה משמעותית בדרך אל מקום העבודה או בחזרה ממקום העבודה ללא בקשה מפורטת של המעסיק, נניח לשם ביצוע תפקיד. לא יהיה זכאי לתבוע את המעסיק בגין תאונת עבודה. אלא אם הסיבה שהוא ביצע סטייה משמעותית מהדרך כדי ללכת לבית כנסת להתפלל או לקח את ילדיו לגן ילדים או למעון לילדים. ילד במקרה זה הוא ילד עד גיל 10 , ילד יחשב ילד בגיל מאוחר יותר אם הוא סובל מליקוי שכלי או גופני ונדרש מהנפגע ללוותו.

הרבה גורמים יכולים להשפיע על האם התאונה תיחשב לתאונת עבודה או לא. לכן, מומלץ לקחת חברת עורכי דין מקצועית שמתמחה בתאונות עבודה כמו מוטי ארד, חברת עורכי דין שתעזור לכם למצות את הזכויות שמגיעות לכם, להגדיל את סיכויי הזכייה ולהשיג את הפיצוי המירבי שמגיע לכם. בנוסף, חשוב להיות מלווים בכל התהליך כדי להתמודד עם כל הבירוקרטיה של המשפט.

 

לסיכום

תאונות יכולות לקרות בכל רגע נתון, חשוב שאם הן התרחשו בסביבת עבודה, בדרך חזרה הביתה או בדרך אל העבודה לבדוק את האפשרות של לקבל את הפיצוי מהמעסיק שלכם. בשביל זה הכרחי להיות מיוצגים על ידי עורך דין לנזקי גוף שמתמחה בדיני עבודה שיוכל לייצג אתכם בבית המשפט ולהשיג א הפיצויים הגבוהים ביותר בעקבות התאונה שקרתה לכם. בתקווה שבכסף זה תוכלו לקבל את הטיפול הראוי לנזק הגופני והנפשי.

 

פטיש

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »