3 יתרונות טיפוליים של פרחי באך

פרחי באך טיפוליים הם שיטת טיפול שפותחה על ידי ד"ר אדוארד באך בשלהי המאה ה-19. הטיפול מבוסס על עקרונות ההומאופתיה, שגורסים שישנם חומרים שיכולים לייצר תהליך ריפוי עצמי, כאשר הם מדוללים שוב ושוב במים או באלכוהול. על פי השיטה של ד"ר באך, ישנן 38 תמיסות מהולות, כך שהמים נחשפו רק לריכוזים נמוכים מאוד של החומר עצמו.

כל אחת מהתמציות מיועדת לטיפול בבעיה רגשית או מחשבתית. טיפול בתמציות פרחי באך יכול לסייע בבעיות שינה, חרדה, כאבים, מתח ועוד. ישנם יתרונות טיפוליים שמקושרים לטיפול בפרחי באך.

 

הומאופתיה ופרחי באך

טיפול בפרחי באך הוא סוג של טיפול הומאופתי. הומאופתיה היא אחת הגישות העתיקות בתחום הרפואה האלטרנטיבית וכבר במאה ה-18, השתמשו כתרופות בחומרים מהולים מאוד. לפי התיאוריה של ד"ר באך, התמיסות הבסיסיות שקבע, שבנויות מחומרים טבעיים כמו פרחים ושיחים וכאמור, מהולים שוב ושוב.

בין הצמחים שקיבלו את ההתייחסות המיוחדת של ד"ר באך אפשר למצוא עצים כמו זית או אלון וכן פרחים ושיחים כמו ערבה, ורד הבר וקורנית. ישנם יתרונות שונים לטיפול באמצעות פרחי באך, הנה לפניכם שלושה מהם:

הומאופתיה ופרחי באך

אבחון בעזרת קלפים

קלפים טיפוליים פרחי באך הם הכלי שמאשר למטפלים בפרחי באך לערוך אבחון מוקדם למטופלים חדשים ולאפשר להם לקחת חלק פעיל בתהליך. הקלפים הטיפוליים מחולקים לקטגוריות כמו כאבים פיזיים, רגשות מאתגרים ומחשבות לא פשוטות.

בתהליך האבחון, המטופל בוחר את הקלפים בעצמו, לפי הרגשתו והבנתו והמטפל משתמש במידע שעל הקלפים כדי לבחור את התמציות המתאימות לתרופה האישית והספציפית עבורו. אבחון בעזרת קלפים מאפשר גם עבודה כנה ופתוחה עם המטופל ויצירת קשרי מטפל-מטופל טובים.

 

מעודדים ריפוי עצמי

לאחר קבלת התמצית והשימוש בה, המשך התהליך מתרחש, על פי גישת פרחי הבאך, אצל המטופל בתהליך עצמאי של טיפול, תיקון והתאוששות. התאמה של התמציות שירכיבו את התרופה של המטופל, למצבים הרגשיים והפיזיים שלו, מאפשרים שינויים רגשיים שעשויים, בתורם, להוביל גם לשינויים ולשיפורים פיזיים ומנטליים. לפי התורה של ד"ר באך, הטיפול ברגשות שליליים מוחה את הזכר של מקור המחלה הפיזית ומסייע למטופל להחלים ממנה ומהרגש השלילי שהתלווה אליה.

 

בטוחים ויעילים

למרות שישנם גם מקטרגים על הטיפול בהומאופתיה, חשוב לזכור שהתמציות של פרחי באך, ומכאן, גם התרופות שמורכבות מהן, הן למעשה תמיסות של מים שבאו במגע עם ריכוז נמוך מאוד של צמח. זו הסיבה שבגללה ישנו קונצנזוס ברור שתרופות הומאופתיות הן בטוחות לחלוטין לשימוש ואין שום סכנה של התנגשות טיפולית ביניהן לבין תרופות אחרות או דיאטות שונות.

עבור מטופלים לשעבר שמצאו פתרונות מועילים בין תמציות פרחי הבאך, מבטיחים שבנוסף לבטיחות, הטיפול בפרחי באך הוא גם טיפול יעיל מאין כמותו שמסייע לגוף ולנפש שלכם למצוא בעצמה את הדרך אל הריפוי.

קלפים טיפוליים פרחי באך

אולי יעניין אותך גם