גירושין: איך מתחלקים בעלויות שכר הטרחה של עורך הדין?

מלבד הדיונים לגבי חלוקת הנכסים, החסכונות, הרכוש והחובות המשותפים, זוגות רבים שמתגרשים שואלים את עצמם – כיצד מתחלקות עלויות שכר טרחת עורך הדין שמטפל בהליך הגירושין שלהם? זו שאלה בהחלט טובה, משום שלא בהכרח שבני הזוג יחלקו ביניהם את התשלום לחצי, בייחוד כאשר הם נאבקים על כספים וזכויות שימוש בנכסים וטוענים שהצד השני נמצא עם ידו על העליונה. אז כיצד נהוג לחלק בין הצדדים את תשלום שכר הטרחה? התשובות לפניכם:

 

מהו גובה שכר טרחת עורך הדין?

כל עורך דין לענייני משפחה וגירושין יגבה שכר טרחה מכובד יותר, ככל שההעמקה המקצועית שלו והוותק שצבר בתחום יהיו רחבים ביותר. עורך דין ותיק ומיומן בעל מוניטין של שנים יגבה סכום של כ-50,000 שקלים שאליהם תצטרכו להוסיף תשלומים על אגרות שונות והוצאות משפטיות, מה שיהפוך עם הזמן לסכום גבוה בהרבה. אם עורך דינכם הוא משפטן פחות מוכר או וותיק, הוא יגבה מכם הרבה פחות, אם כי גם כאן מתקיימות כל האגרות וההוצאות המקובלות לרבות הוצאות נוספות על בעלי מקצוע כמו יועצי זוגיות, חוקרים פרטיים, פסיכולוגים ועוד. את התשלום לעורך הדין אפשר כמובן לכלול בהסכם הגירושין שייווצר ובו הסכמה מפורשת של כל אחד מהצדדים בנוגע לאחריותו לחלקו בעלויות.

 

זאת מלחמה

בני זוג שמעוניינים להיאבק אחד בשנייה בבית המשפט, יצטרכו להבין שכל דיון, כל בקשה ואפילו שיחת התייעצות עם עורך דינם עולים הרבה מאוד כסף. למעשה, ככל שההליך יהיה ארוך יותר, כך הוא עשוי להגיע גם לסכום של מאות אלפי שקלים בסופו של דבר. במצבים אלו, בני הזוג משתמשים בעורכי דין אישיים המייצגים את האינטרסים שלהם, בייחוד מכיוון שסכומים ורכוש יקרים מאוד מוטלים על הכף. על פי הסטטיסטיקה, כמעט כלל הזוגות המיוצגים על ידי עורכי דין שונים לעניין הגירושין יוציאו יחד למעלה מרבע מיליון שקלים. לכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד מנוסה על מנת להביא לקיצור או זירוז אפשריים של ההליכים ובכך למנוע הליך משפטי שיגבה סכומי עתק.

 

האם אפשר להוזיל את הליך הגירושין?

ייתכן שתוכלו להפחית בגובה עלויות שכר הטרחה ושלל ההוצאות במספר דרכים, בייחוד אם יש לכם ולצד השני אינטרס לסיים את ההליך בהסכמות הדדיות ובמהירות, כדי למנוע דיונים ממושכים ויקרים במיוחד. תיק שנסגר בהסכמת הצדדים ללא קשיים ומהמורות יעלה בדרך כלל כ-30,000 ₪ בממוצע.

דרך נוספת להפחית בעלויות המשפטיות היא לפנות לעורכי דין שמשרדם ממוקם בצפון או דרום הארץ, שם מטבע הדברים העלויות נמוכות יותר אם כי צריך להתייחס גם לוותק המקצועי והצלחותיו של כל אחד מעורכי הדין בתיקים שניהלו.

ישנה גם אלטרנטיבה לאנשים שמתגרשים וידם אינה משגת, לפנות לסיוע משפטי מטעם המדינה, שנמצא בכל אחד מהמחוזות השונים. האפשרות מחייבת עמידה בקריטריונים מסוימים מאוד ולכן איננה זמינה לכל גבר ואישה שמבקשים להתגרש.

 

ייעוץ עם עו"ד גירושין

אם יש לכם שאלות נוספות ואתם מעוניינים להתייעץ, פנייה אל עורך דין גירושין תסייע לכם להבין לעומק את היקף ההתנהלות המשפטית שתצטרכו לעמוד בה ולשקול את כל האפשרויות לסיים את ההליך עם כמה שפחות נזקים כלכליים.

 

שכר הטרחה

 

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »