שכירים בעלי שליטה? קבלו 5 דברים שכדאי לכם לדעת

מה זה אומר להיות שכיר בעל שליטה?

שכיר בעל שליטה הוא כל אדם שמועסק בחברה מסוימת ובו בזמן מחזיק במניות שלה. על מנת להיות בעל שליטה השכיר צריך לעמוד באחד תנאים הבאים:

  • השכיר מחזיק לפחות בעשרה אחוזים מהון המניות או מכוח ההצבעה.
  • השכיר מחזיק בזכות לקבל לפחות עשרה אחוזים מהרווחים.
  • השכיר מחזיק בזכות למנות מנהל בחברה.
  • לשכיר יש את הזכות לקבל עשרה אחוזים מהון המניות או מכוח ההצבעה.

בשונה משכיר רגיל, במצבים מסוימים שכיר בעל שליטה מקבל משכורת כל כך גבוהה שבגללה מומלץ לו להקים חברה חיצונית שבעזרתה יעניק שירותים לחברה בה הוא מועסק.

במדינת ישראל, על שכיר בעל שליטה חלים חוקי מיסוי שונים מהחוקים החלים על שכיר רגיל שאינו בעל שליטה.

 

כיצד המדינה סייעה לבעלי שליטה לעבור את משבר הקורונה?

עקב נזקי הקורונה, המדינה העניקה לשכירים בעלי שליטה מענק סיוע של שבעים אחוזים מממוצע ההכנסות החודשי של השכיר בשנת 2018. בעזרת מענק זה, המדינה הקטינה את הנזק שנגרם לשכירים בעלי שליטה כתוצאה ממשבר הקורונה.

 

מהם היתרונות בהפיכה לשכיר בעל שליטה?

כתוצאה ממספר הטבות מרכזיות, משתלם יותר להיות שכיר בעל שליטה מאשר שכיר רגיל. ראשית, ההפיכה לשכיר בעל שליטה מפחיתה את המס שהשכיר משלם על עבודתו. בנוסף, בזכות תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שכיר בעל שליטה מקבל הטבות: השכיר רשאי להפריש כספים לקופת פנסיה או לקרן השתלמות ובנוסף ניתן להעניק לשכיר פנסיה תקציבית מהחברה.

 

מדוע חשוב להיעזר בייעוץ עסקי?

ישנה חשיבות רבה לקבלת ייעוץ עסקי לשכירים בעלי שליטה. כאמור, שכירים בעלי שליטה זכאים להטבות רבות. ישנם שכירים רבים שלא מנצלים את המצב שלהם בצורה נכונה ולא מנהלים את חשבון הבנק שלהם בצורה יעילה ומפסידים עקב כך כסף רב.

על מנת לנהל את חשבון הבנק בצורה נכונה ולעבוד בצורה היעילה והמתאימה ביותר עבורכם, אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם חברת ייעוץ עסקי מקצועית ולקבל ייעוץ עסקי וכלכלי שיסייע לכם לייעל ולשפר את ההתנהלות הכלכלית והעסקית שלכם.

 

כיצד תבחרו חברת ייעוץ עסקי?

כאשר אתם בוחרים חברת ייעוץ עסקי חשוב להתייחס לפרמטרים רבים. ראשית, עליכם לבחון את רמת המקצועיות של חברה זו. מומלץ לשוחח עם לקוחות קודמים או נוכחיים של החברה ולקבל מהם חוות דעת על רמת המקצועיות שלהם. כמו כן, מומלץ לשאול את הלקוחות על רמת השירות שהחברה מעניקה להם. חברת ייעוץ עסקי טובה היא חברה מקצועית ומנוסה ששמה את הלקוח בראש מעייניה.

אתם שכירים בעלי שליטה שמחפשים יועץ עסקי מקצועי ומנוסה שיסייע לכם להתנהל בצורה טובה יותר?

היכנסו ל – https://www.mvp-business.co.il וצרו קשר עם חברת MVP – חברה המעניקה ייעוץ עסקי, שיווקי וכלכלי ללקוחותיה כבר שנים רבות.

מדוע חשוב להיעזר בייעוץ עסקי

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »