רשלנות רפואית של מות פג – מה ניתן לעשות?

לידות רבות מסתיימות בפגייה מכיוון שהתינוק נולד במשקל קטן או לפני הזמן הרצוי. בפגייה התינוק מקבל טיפול, אך ישנם מקרים בהם הטיפול יסתיים במוות עקב התרשלות רפואית. המאמר יעסוק ברשלנות רפואית מקרה מוות של פג.

 

מתי התינוק נחשב לפג?

אישה אשר יולדת לפני השבוע ה-36 או נולד לה תינוק במשקל נמוך מ-2.5 ק"ג, או שניהם ביחד הם מצבים בהם נשלח התינוק לפגייה במוסד הרפואי. גורמים נוספים לפגות הם: גיל מבוגר של היולדת, רעלת היריון, הסתבכות בלידה, זיהום, היריון עם מספר עוברים, בעיות נרקוטיות או מחלות אחרות שיש ליולדת.

כדי לא לסכן את האם והעובר מורים לה בשלב מסוים של ההיריון להיכנס לשמירה על מנת לעכב את מועד הלידה המוקדם. ישנם מקרים בהם האם תצטרך לשהות בהשגחה רפואית ולקבל סיוע תרופתי או זריקות כדי שהלידה תעבור בשלום. למרות זאת, בארץ 10% מהלידות הן לידות של פגים. הפגייה היא מקום בו עוקבים אחר הפג הנמצא באינקובטור ומונעים ממנו להיחשף לזיהומים ומחלות עד שהוא עולה במשקל וגדל.

 

לאילו מחלות הפג חשוף בפגייה?

לאור העובדה שהפגייה הוא המקום בו צריך לטפל בפגים באופן אופטימלי, ישנם גם לא מעט סיכונים הקשורים למחלות וזיהומים, בעיות במערכת העיכול, בנשימה, בעור ואף בפגיעות מוחיות. זו הסיבה שהפגים מטופלים באינקובטור, מקבלים הזנה והנשמה דרך צינורית וכן הלאה.

כאשר ההורים מבקרים את הפג בפגייה עליהם להתלבש בחלוק, כפפות ומסיכה ולקבל חיטוי על מנת לא להדביק את הפג במחלות, וכך גם כשמדובר על הצוות הרפואי. הצוותים הרפואיים צריכים להקפיד על הנהלים בפגייה בכל הנוגע לרחצת הפג, הזנתו והטיפול הכללי בו. בנוסף, עליהם לתעד את הרשומות הרפואיות לאורך המשמרת וליידע את ההורים על התפתחות מצבו של הפג לטוב ולרע.

 

מהי רשלנות רפואית בפג?

למעשה כל חריגה מהנהלים שהוזכרו היא בגדר רשלנות רפואית. בין אם מדובר על אחסון המזון בטמפרטורה לא מתאימה ובין אם על הרמה לא נכונה של הפג או טיפול לקוי שגורמים להחמרת מצבו. הפג צריך לצאת מהפגייה כשהוא בריא ומסוגל לינוק ולנשום לבד. אם הכל תקין הפג משתחרר מהפגייה במשקל 3 ק"ג.

בהנחה שמשחררים אותו מוקדם מהרצוי או שהוא מסתבך בפגייה עד לכדי קביעת מותו, יש להוכיח שנעשתה רשלנות רפואית שגרמה לתוצאות עגומות אלו. גם אם מדובר על פג חי שנגרם לו נזק בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות רפואית ניתן לתבוע. את התביעה מגישים באמצעות עורך דין מומחה ברשלנות רפואית. תביעה כזו מוגשת על סכום כספי גבוה לפיצוי. יש לאסוף את כל התיעוד הרפואי של מהלך ההיריון, הלידה והרשומות אותם ניהל הצוות הרפואי בפגייה, לקבל חוות דעת מרופא מומחה ולהוכיח שהנזק או המוות הם תוצאה של הרשלנות הרפואית.

תינוק פג ישן במיטה
תינוק פג ישן במיטה

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »