רשלנות רפואית בטיפול בכליאת כתפיים – מתי ישנה עילה לתביעה?

כליאת כתפיים במהלך לידה מצריכה טיפול רפואי מיטבי על מנת למנוע נזק ליילוד. רשלנות רפואית במקרים כאלה עלולה להוביל לפגיעה חמורה וארוכת טווח עבור היילוד. במקרים בהם אכן התרחשה רשלנות רפואית בטיפול במצב זה, ישנה עילה לתביעה בגין הרשלנות הרפואית, וקבלת פיצויים בגין הנזק שנגרם, שיסייעו ליילוד ולהוריו בטיפולים הנדרשים ובשיקום גופו שנפגע.

 

מה היא כליאת כתפיים?

כליאת כתפיים הינה מצב חירום רפואי בזמן הלידה. כליאת כתפיים או בשמו השני פריעת כתף, יוגדר כמצב בו לאחר יציאת הראש של היילוד נתקעת הכתף שלו ובכך אינו מצליח לצאת דרך תעלת הלידה. מצב זה מצריך הפעלת מניפולציות רפואיות שונות על מנת לחלץ את העובר מרחם אימו.

מצב של כליאת כתפיים עלול להביא לפגיעה ביילוד וסיבוכים רפואיים כמו פגיעה במקלעת הזרוע, ועד למצב של סכנה ממשית לחייו של היילוד. היות ומדובר במצב רפואי מסכן חיים, כליאת כתפיים תחשב כמצב חירום רפואי אשר תצריך קריאה לעזרה מגורמים בכירים המומחים בהפעלת מניפולציות לטיפול במצב זה.

 

כיצד תבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית בטיפול בכליאת כתפיים?

רשלנות רפואית בטיפול בכליאת כתפיים תבוא לידי ביטוי בטיפול רפואי לקוי ותהווה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. למידע נוסף על תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה מומלץ לבדוק באתר – https://www.df-law.co.il. במקרים של טיפול בכליאת כתפיים, הרשלנות הרפואית תהיה כאשר המצב לא אובחן בזמן וגרר אי מתן מענה רפואי, אי קריאה לעזרה מגורם רפואי מוסמך, מענה לקוי למצב הרפואי, הפעלת מניפולציות רפואיות באופן שגוי או מתן טיפול רפואי לקוי במצב של כליאת כתפיים.

 

מתי ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בטיפול בכליאת כתפיים בלידה עלולה להביא לפגיעה חמורה עבור היילוד ולסכן את חייו. עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בלידה כאשר בוצעה הרשלנות הרפואית וגרמה לנזק רפואי. במקרה זה, יהיה על התובעים להוכיח כי אכן בוצעה רשלנות רפואית, כי היה מצב של כליאת כתפיים, כי נגרם נזק ומהי מידת הנזק, וכי ישנו קשר סיבתי בין הנזק שנגרם ובין הרשלנות הרפואית שבוצעה במהלך הלידה.

הוכחת טיעונים אלה יכולה להיות מורכבת וסבוכה, אך בסופה עתידים הורי היילוד והיילוד עצמו להיות זכאים לקבלת פיצויים אשר יסייעו להם לממן את כלל הטיפולים הנדרשים עבור התינוק ויסייעו לו לשקם את חייו לאחר הפגיעה.

 

כיצד מומלץ להגיש תביעה?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, כמו כל סוג של הגשת תביעה, כדאי שתעשה על ידי פנייה לעורך דין המומחה בתחום זה. עורך דין מומחה ומקצועי ילווה אתכם לאורך כל התהליך, ייצג אתכם בבית המשפט למול בית החולים הנתבע, ידאג להוכחות הנדרשות עבור טיעוניכם ויגביר את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה ולקבל את מלוא הפיצויים.

טיפול בכליאה

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »